Ja ik schrik er steeds van,en maak me dan gelijk zorgen. Maar ben nu wel weer gerustgesteld hoor nu ik hoor dat het dus echt je banden zijn. Vannacht draaide ik even te snel en kreeg een enorme pijnscheut...AUWWWW Tja we nemen het er wel weer bij he?
haha heb al een a4 vol alle klachten die ik heb of heb gehad, leuk om op te schrijven hoor van veel dat je dingen van de eerste 3 maanden vergeet
haha nou daar begin ik niet aan hoor! Maar wel grappig om later na te lezen. Ik vergeet nu sowieso heel veel. vergeet zelfs dat ik aan het koken was en dat soort dingen ... Vaag!
Ik vergeet ook veel, hoort erbij hè hihi! Goed excuus vind ik dat nu! Hier weer een buikfoto, ben vandaag 14 weken zwanger. Bekijk bijlage 172869
Wel een goeie tip dat opschrijven want veel vrouwen vergeten vaak waar ze allemaal last van hebben gehad de eerste maanden. @ Doortje jeetje 14 weken alweer gaat snel zeg! maar ja bij mij ook hahaha mooi buikje groeit goed!
Hallo meiden, Allereerst moet ik dit kwijt: Ik ben vandaag voor mijn termijnecho geweest. De vorige keer had ik een andere gyneacoloog. Die zou ik nu niet weer hebben omdat zij in opleiding was en naar een ander ziekenhuis ging. Eigenlijk vonden we dat niet zo vervelend want die eerste was niet echt duidelijk enzo. Dus vandaag vol goede moed en ontzettende spanning naar de afspraak met onze vaste arts. Maar ongelofelijk wat liep dit uit op een gigantische teleurstelling. In plaats van blijdschap en tranen van vreugde had ik tranen van woede, onbegrip en teleurstelling. Deze arts was wat je noemt een echte hork. Een k*twijf eerste klas. Ze heeft ons binnen 5 minuten weer de deur uitgewerkt. De echo stelde geen reet voor, ze was zo gehaast dat we totaal niet hebben kunnen genieten. Ze heeft ook niets uitgelegd, nam totaal de tijd niet en we werden zo afgeraffeld dat we niet eens kans hadden om vragen te stellen. Ze gaf ons toen ze ons naar de receptie stuurde niet eens hand, zei niet gedag of tot de volgende keer helemaal niets.... Tot mijn eigen verbazing was ik bij de receptie zo assertief dat ik gelijk heb gevraagd om een andere arts voor de volgende keer. Ook vroeg ik of deze arts altijd zo is. De receptie beaamde dit en hebben een nieuwe afspraak gemaakt met een andere arts. Zelfs mijn vriend was er stil van. We wisten gewoon niet wat ons overkwam. Nu zouden we achteraf blij moeten zijn en opgelucht over dat alles goed is en dat zijn we ook. Maar om nou te zeggen dat we hyper zijn van blijdschap... nee. Deze arts heeft echt ons speciale moment verpest. Zoo dat moest ik kwijt...... Die echo foto die we hebben is zo lelijk en onduidelijk dat ik het het plaatsen niet waard vind op dit moment, misschien later nog... Nog even over die bandenpijn. Ik ben blij dat het hier nu besproken wordt. Ik zit hier namelijk ook mee. Ik wou dit dus vanmiddag ook bespreken met de Gyneacoloog... Dus het stelt mij gerust dat ik nu weet wat dit is via jullie. Ik maakte mij hier namelijk al zorgen over. Het is bij namelijk niet een steekje ofzo. Nee het voelt echt alsof ik compleet uitgescheurd word van binnen als ik soms scheef overeind kom. Of als ik lig en ik nies of moet hoesten. Gelukkig is dit dus normaal Groetjes Lien
Lien, bij ons was het met de 1e echo zo... En dat in een speciale kliniek voor vruchtbaarheidsproblemen! Kan me je teleurstelling goed voorstellen, bij ons overheerste het gelukkige gevoel omdat het hartje klopte, maar achteraf had het heel anders moeten gaan en vind ik het ongelooflijk dat we met 5 minuten weer buiten stonden. Onze eigen arts was met vakantie, die had er echt de tijd wel voor genomen, maar deze arts was alleen maar druk, druk, druk... Onze 2e echo was gelukkig wel heel fijn en uitgebreid en hoop dat ze er vrijdag ook weer de tijd voor neemt. Misschien kun je een afspraak voor een nieuwe (pret)echo maken zodat je er uiteindelijk toch blij om kunt zijn en wel een mooie echo hebt om te laten zien. Wel fijn dat het hartje van jullie kindje in ieder geval klopte! En dat wat je van die bandenpijn beschrijft is heel herkenbaar! Hier precies hetzelfde met omdraaien in bed, opstaan, niesen en hoesten. In het begin schrok ik er heel erg van, maar mijn moeder kon me gelukkig snel geruststellen. Heb er nu iets minder last van, maar steeds als ik dat denk komt het weer terug haha!
Mooi buikje met 14 weken hoor! En ja ik gebruik het ook vaak als excuus haha! Ik ben vandaag precies 15 weken! Om 11.20 weer naar de vk. Heerlijk! Hartje weer luisteren en ga het opnemen met mijn gsm.
Jeetje lien dat is toch niet normaal! vindt het heel naar voor jullie. Elke echo moet leuk en speciaal zijn als alles goed is met het kindje(anders is het natuurlijk sowieso niet leuk). Wat ik kan aanraden is een pretecho! Dit heb ik vorige week gedaan met 14w1d en dit was echt geweldig! We hebben ruim een half uur naar ons kleintje gekeken en hebben 10 foto's meegekregen, allemaal even leuke foto's trouwens. Ja het koste wel 55 euro, maar dat heb ik er wel voor over. Ik heb die pretecho gedaan odat mijn verloskundige nogal trutten zijn. Ze wilde me rond de 12 weken absoluut geen echo geven, omdat dit niet nodig was volgens hen. Nou oke dat kan, maar dit hebben ze met zoveel onbegrip duidelijk gemaakt. Ik bedoel het heeft 3,5 jaar geduurt voor ik goed zwanger ben, heb 3 miskramen gehad, dus ben gewoon heel onzeker geweest. Maargoed ik vond die pretecho echt geweldig! Dus dat is echt een aanrader. Ene als je strak niet meer zo boos en teleurgesteld bent, geniet dn flink van het feit dat het hartje weer goed klopte Die banden pijn herken ik ook, fijn is anders. Babymaken vindt het erg grappig dat wij even ver zijn! Beide vandaag 15weken. wil jij weten wat het geslacht is? Wij niet. Ben benieuwd hoe we het strx gaan hebben en wie als eerts gaat bevallen enzo.
Ecl, wat een stomme dozen zijn die verloskundigen van jou dan! Maar wel fijn dat jij een goed gevoel na de pretecho had! Ik wil ook een pretecho laten maken, maar dan pas verderop in de zwangerschap. Hopelijk zien we vrijdag ons kindje nog even en dan met de 20 weken echo weer! Knap dat je niet wilt weten wat het is, ik ben echt zooo nieuwsgierig haha! Ik heb vandaag het hartje voor het eerst gehoord met een doppler van AngelSounds! Vond het heel spannend, maar na een minuut of 5 had ik het hartje gevonden! Erg bijzonder om te horen!
Jeetje Lien wat een gedoe ... Hopelijk is die andere arts vriendelijker en neemt ze de tijd. Betreft die banden: ja zelfs bij hoesten en uhum als ik een grote boodschap moet doen heb ik er ook vaak last van hihi. ecl wij willen wel weten wat het wordt, maar mijn man wil het niet vertellen en ik wel. We hebben een compromis: op de 30 weken vertellen we het. Hebben we beide 10 weken wat wij fijn vinden hihi. Hoop dat ik eerder een echo heb dan de 23/9. Morgen naar de psychiater voor goedkeuring ja/nee afbouwen en daarna weer naar de gynaecoloog. Hoop dat ik dan weer een echo krijg en dan gaan we direct vragen wat het is ... (dan moet ik het wel langer stil houden dan 10 weken, maar dat komt goed!) Wanneer is je 20-weken echo? Heb(ben) jij/jullie ook al meubels enzo? wij hebben via marktplaats en we hebben vandaag een hele leuke behangrand gekocht van rainbowfish. Ook gewoon behang ervan, maar daar doen we dan maar 1 wand van. Ben er blij mee! Doortje: zo'n doppler lijkt mij wel super, maar ik denk dat ik helemaal gek van spanning zou worden als ik het hartje niet zou kunnen vinden. Dus ik koop hem maar niet... Mooi dat je het hartje gevonden hebt!
Hoor t hartje al vanaf 10 weken nu luister ik niet zo vaak meer. En doe t ook niet omdat ik denk dat t mis is maar gewoon omdat t leuk is! Hoor t ook echt zwemmen super leuk!
Hoi Hoi dames! Ik baal dat ik het hartje nog niet gehoord heb maar alleen nog maar heb zien knipperen en omdat ik me steeds zorgen maak mag ik morgen komen Joepie!!! Ik heb vanochtend weer even een foto gemaakt,
Zit echt wel goed hoor Char! Wanneer heb je weer afspraak bij de vk? Dan laat ze het horen hoor Mijn buik lijkt alweer dikker dan gisteren haha Moet morgen wegen bij de vk. Mag thuis niet wegen omdat ik btje dieetfreek ben/was. Behoorlijk WAS want eet gewoon waar ik trek in heb! Zal heus wel 15 kilo aankomen omdat ik zo klein ben x
MW, ik hoor het ook bewegen, zo gaaf! Char, mooie buik! Fijn dat je morgen al mag komen! Al denk ik dat het echt wel goed zit hoor! Ik heb vanochtend een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepalende echo... Had het er gisteren n.a.v. dit topic nog eens over met mijn vriend en die zei ook wel heel nieuwsgierig te zijn. Maar ik heb heel in het begin keihard geroepen dat ik zo'n echo onwijze onzin vind... Want wat maakt het nou uit wat het is? Maar het lijkt me zooo leuk om te weten hihi, dus toen zei hij dat ik dan maar een afspraak moest maken haha! Maar we houden het geheim, ik vertel alleen hier dat ik de afspraak heb, maar onze omgeving mag van niets weten want we willen niet vertellen wat het is. In ieder geval niet tot 20 weken... Ik heb met 17 weken een afspraak staan, spannend dus! Kunnen we meteen nog even koekeloeren naar ons kleintje!