haha nou hier nogsteeds niet weten!! En dan ben ik volgens mij 1 van de weinige. Hier is de standaard vraag of het gepland is en wat het wordt haha Moet ik mensen altijd teleurstellen want ja het is gepland en nee we willen niet weten wat het wordt, dus geen sensatie
Hier ook met 17 weken een afspraak voor de geslachtsecho, niet dat het er toe doet wat het wordt, het is sowieso welkom, maar wel leuk om ons kleintje weer te zien, 10 weken zonder echo, no way haha, gelukkig denkt mijn man er nu ook zo over, die had eerst zoiets van: we zien het wel met de 20 weken echo! Buikje gaat hier ook nu echt groeien, vooral bij heupbroeken zie je het heel goed, leukleuk!! mooie buikjes hier hoor!! super
Hey, Wij hebben geen geslachtsbepalingsecho, maar we hebben de 22ste van deze maand een afspraak bij de gyn voor een plan van aanpak wegens medicatiegebruik. Dan vragen we meteen of we de kleine nog even mogen zien en of ze weet wat het wordt. We houden het geheim tot week 30: 22 november schreeuw ik het van de daken
Wij zeggen steeds tegen iedereen dat we het niet willen weten, Maar willen het stiekem wel dus als we het weten houden we het voor ons...wat niet mee zou vallen maar omdat ik het altijd wel wilde en mijn vriend niet vooral omdat hij dan het idee had dat ik het aan iedereen zou vertellen,doen we een leugentje om best wil....Dusse mondje dicht! Ook als je me wel kent en stiekem meeleest....Ssssssst!
en zo te zien had je vriend wel een beetje gelijk, want je moet het toch aan iemand kwijt ... op het forum hihi! Wij houden je geheimpje stil! Mijn man wil het eigenlijk ook niet vertellen en ik absoluut wel. Hij vraagt ook wel 100x of ik het wel geheim kan houden. We hebben afgesproken dat we het de 30ste week vertellen. Dat moet mij (hopelijk) wel lukken! Zonnetje schijnt lekker hier!
@Lien: wow, wat een verhaal! heel goed dat je meteen om een andere arts hebt gevraagd, want dit kan écht niet. Ik ben echt blij dat ik tot nu toe telkens geluk heb gehad; twee echo's gehad waarbij bij beide een leerling-echoscopiste aanwezig was en ik dus feitelijk 2 echo's kreeg (eerst van de 'echte' echoscopiste en toen van de leerling), gisteren namen ze er ook echt ruim een half uur de tijd voor (ook handig dat ze met z'n tweetjes waren; kon de een rustig op mijn buik oefenen en ik naar de baby kijken, terwijl de ander alle formuliertjes invulde). Ik hoop dat je bij de volgende echo meer geluk hebt en dat je er dan echt van kan genieten! En idd, een pretecho erbij is misschien ook wel erg fijn, heb je ook meteen echt mooie fotootjes! @Char: Mooi buikje hoor!! @geslacht willen weten: Wij willen het wel weten (vooral handig met naam bedenken en spulletjes kopen) en mijn man wil het vervolgens graag geheim houden, ik vind dat wel prima, dus we houden 't geheim. (Maar nu ken ik hem en verwacht ik echt dat hij zich diezelfde dag nog gaat verspreken )
Haha! Zo hebben wij het bij onze zoon ook gedaan, niemand wist dat wij het wel wisten. Helaas komen wij daar nu (natuurlijk) niet meer mee weg, iedereen weet dat wij het straks ook weten. Ze zeggen ook allemaal dat ze het graag willen weten omdat ze dan leuk kunnen shoppen, dus dat wordt wel onze voorwaarde, anders mogen ze het niet weten hihi! Wij vinden het allebei leuk om al te weten, maar vooral handig met naam, geboortekaartje en kamertje. Wij wachten overigens wel gewoon tot de 20 weken echo!
Hoiiii, Ik ben echt benieuwd naar jullie buikjes!! Bij mij is het voornamelijk nog een bonk darmen. Gisteren borrelde mijn buik en normaal voel je dat onderin en nu voelde ik het gewoon helemaal boven. Dat was echt een raar gevoel. Ik heb gewoon ook een vetlaag op mijn buik zitten, dus daaronder wordt nu alles opgehoopt en nu lijkt die vethoop dus alleen maar groter hihi. In ieder geval: kom maar op met die foto's!
Hihi kzet zo ff op ging gister vergelijken met de bierbuik van me oom haha Bij mij zit er ook vet bij hoor! Is alleen maar goed is t alvast btje opgerekt voor straks! Maar snap je wel van mij mag t ook wel hard en strak worden rond 20 wekenhoorde ik
Bedankt allemaal voor jullie lieve meelevende reacties op dat verhaal met die stomme gyneacoloog van mij! Ik heb 2 september de volgende echo. Dan ben ik 16 weken. Ik denk dat ik die afspraak even afwacht. Misschien daarna rond de 20 weken nog een pretecho in 3D laat doen. Mijn vriend wil sowieso graag weten wat het wordt maar ik was er nog niet helemaal uit. Nu denk ik dat ik het ook wel graag wil weten. Weten jullie trouwens of je het al met 16 weken kunt zien eventueel? Trouwens ik heb ook echt het gevoel dat ik een meisje krijg. Hebben jullie daar ook een gevoel over, over wat het wordt? Ik zou echt staan te kijken als het een jongetje wordt. Maar dat is uiteraard ook ontzettend welkom! Het maakt me niets uit. Hebben jullie trouwens al namen bedacht?! En al begonnen aan de baby kamer? Mooie buikfoto weer trouwens mw21!
Hoi Lien, Volgensmij kunnen ze met 16 weken wel soort van het geslacht zien, maar volgens het pretecho bureau waar ik ben geweest is het pas vanaf 18 weken echt duidelijk te zien. Wij willen het niet weten, dus voor ons geen geslachtsbepaling Rond 20 weken een pretecho doen lijkt me niet zo verstandig, je krijgt dan ook al de 20 weken echo. De 20 weken echo is natuurlijk een medische echo, maar de kleine wordt wel echt heeeeel uitgebreid in beeld gebracht. Ik zou het later doen bijv. rond 24/25/26 weken. Wij doen zelf op aanraden van de echoscopiste van het pretechobureau met 26 weken een 3d/4d echo. Omdat er dan wat tijd zit tussen de 20 weken echo en de pretecho en omdat een pretecho later doen weer lastiger kan zijn, omdat de kleine krap in de buik zit zeg maar. Maar misschien zijn er mensen met een andere ervaring Wij hebben zaterdag de babykamer gekocht en de kinderwagen die wij willen gaan we waarschijnlijk ook bestellen binnekort, er is nu een mooie aanbieding dus daar willen we wel van profiteren. Eigenlijk wilde we er echt mee wachten, maar we hebben toch al besloten wat we willen, dus da kan je het net zo goed al bestellen. Wij hebben wel een meisjes naam, we hadden ook een jongen naam maar me vriend vindt deze ineens niet leuk meer. Ze blijven wel geheim hoor! En ze zijn waarschijnlijk helemaal niet jullie smaak, wij zijn beide niet nederlands. Ik ben halfbloedje, blank en donker bloed. Mijn vriend is donker. Onze naam keus is dus heel tropisch om het maar even zo te noemen En jullie? Mooie buikjes!
Wij hebben de meisjesnaam ook al, we zaten eerst met twee namen die we mooi vonden, maar mijn man zei eergisteren ineens dat hij een van die twee toch mooier vond en toen voelde die naam voor mij ineens ook veel beter dan de andere optie. Het is sowieso een naam die ik al járen in m'n hoofd heb. Jongensnaam vinden we echt ontzettend lastig, we zijn heel wat namen langs gegaan, maar nog niets gehoord waarbij we echt denken 'dat is 'm!'. We hebben nu 1 naam die we 'wel oké' vinden en waar we voor nu even aan proberen te wennen, maar ik moet zeggen dat dat nog niet echt lukt... ik wil gewoon een naam waarbij ik meteen datzelfde gevoel heb als bij de meisjesnaam! Bij de 20-weken-echo kan het dus heel wat eenvoudiger worden als het een meisje blijkt Maar ik heb zelf echt geen voorkeur voor jongetje of meisje, 't lijkt me allebei ontzettend leuk. Dus we wachten rustig af
Hahaha Leuke foto mw21 je hebt echt een mooi buikje al hoor! Maar kan niet snel genoeg gaan he? dat heb ik ook hoor! @ ecl de kinderen van mijn broer zijn half bloedjes en hebben ook van die mooie namen kan me voorstellen dat jullie kindje geen pietje klaasje of klaartje zal heten hihi... Ben wel benieuwd hoor wat het zal worden voor mooie naam. Wij hebben de namen ook al een tijdje in onze hoofd... maar ookal zijn wij alle 2 ras echte kaaskoppen zijn de namen niet echt heel hollands...
Hoi, Ow ik dacht dat geslachtsbepaling al echt duidelijk was vanaf 16 weken, maar het is dus blijkbaar 18. Ik heb op 17 weken waarschijnlijk een echo en hoop dat ze dan kunnen zien wat het wordt. Wij zouden graag een meisje willen, maar een jongetje is ook welkom. Ons voorgevoel is dat het een jongetje wordt. Meisjesnamen hebben we al. Jongensnaam zijn we het totaal niet over eens, dus dat gaat nog lastig worden als het een jongetje wordt. Kinderkamer via marktplaats (ledikant en commode en plank) en kledingkast hebben we een kast voor die we al hadden. 3 in 1 set van kinderwagen hebben we ook via marktplaats. Nu alleen nog een mooie behangrand van rainbowfish en dan is hij zo goed als klaar. Erg vroeg he hihihi! De box via marktplaats en wipstoel ook via mp staan al in de woonkamer. Soms komt er ineens angst om de hoek kijken: stel dat het allemaal mis gaat dan heb ik al die spullen al en dat gaat echt te veel pijn doen. Hebben jullie dat ook wel eens: ineens zo'n angstmoment? ECL: zo erg lijkt het niet op een bierbuikje hoor. Lijkt echt al op een zwangerbuikje. Zal kijken of ik binnenkort ook wat zal plaatsen.
@ecl Ja idd misschien beter niet met 20 weken en iets later. Maar ik krijg elke 4 weken een echo, dus hoe dan ook een beetje dubbel. Alleen die 3d echo lijkt me zo ontzettend gaaf! Alleen wel een beetje duur, maarja zo'n kans krijg je niet vaak. Ach we zien wel wanneer we het doen Wij hadden al een kinderwagen in ons hoofd; die van Stokke. Maar afgelopen zaterdag was ik met mijn moeder te shoppen voor de beeb en die maakte binnen 10 tellen korte metten met de wagen. Dus.. ja als je ervaringsdeskundige moeder van 3 kinderen dat zegt... dan zet je het uit je hoofd haha. Nu gaan we waarschijnlijk voor de Joolz... Maar nog even zien. Ik heb al het ledikantje staan. Daar hebben ik en mijn broertjes zelf in gelegen. En de meubeltjes halen we bij de Ikea, die passen qua stijl toevallig leuk bij dat ledikantje (die mijn vader destijds zelf maakte). Mijn vriend en ik hadden eerst een meisjesnaam namelijk Evy... Maar ik vind het toch niet zo'n leuke naam meer nu. Volgens mij hoor je de naam ook veel in Belgie... Wij hebben nu een andere naam. Alleen dat deze naam staat in de top 50. Eigenlijk vind ik dat niet leuk want ik heb zelf een heel orginele naam door mijn ouders bedacht. Ik krijg er altijd ontzettend veel complimenten over. Voor een meisje vind ik dat dan ook heel leuk. Daarom zou ik als ik een dochter krijg haar ook een unieke naam willen geven. Alleen helaas ben ik niet zo creatief als mijn ouders. Het lukt me dus niet om iets leuks te bedenken. De naam die we nu in ons hoofd hebben staat dan wel in de top 50, maar ik ken helemaal niemand met die naam. Dus wat dat betreft geeft het ook niet. Welke kinderwagen willen jullie dan? @ Andrea Jongensnamen zijn voor ons ook een drama... Ik wil kort en krachtig en modern maar niet te popiejopie... nou zeg het maar! Ik weet het echt niet. En mijn vriend heeft ook geen flauw idee. Een naam vond ik leuk Noud of Naud,.. maar mijn vriend kent iemand die zo heet, en dus heeft hij die associatie met die (niet zo leuke) persoon. @ babymaken Jeetje de box al in de woonkamer? Ohh dat vind ik wel heftig idd. Dat zou ik nu nog niet durven. Na de 20 weken echo doe ik het denk ik. Jaa stom eigenlijk want in principe geloof ik wel dat alles goed is. Maar op de een of andere manier, jaa voelt het als te vroeg juichen ofzo voor mij. Maar goed als dat voor jullie goed voelt moet je dat lekker doen!!