Buikjes Februari 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Foxymama, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ecl

ecl Niet meer actief

Mooie foto Ladycake, echt een heel mooie buik!

Riniti leuk he dat getrappel, ik voel het de heledag door en ook s'nachts. De dagen dat ik vrij ben lig ik dan ook veel op de bank te genieten van het geschop en het heen en weer gewiebel van mijn buik! Geniet er van meis, doe ik ook haha!

2. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ ladycake,Wow wat een mooie buik!

3. Lien86

Lien86 Lid

7 jun 2011
    40
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hallo dames,
    Iedereen is vast druk bezig met alle benodigdheden voor de komst van de baby te kopen. Zo ook ik.
    Maar nu loop ik tegen iets aan. Onze kindjes worden natuurlijk geboren in de winter. Als je dan naar buiten wil met de kleine in de reiswieg, hoe pak je dat dan aan? Ik heb namelijk zo'n Joolz wagen en daar zit niet een slaapzakje in de wagen zelf. Alleen zo'n dekje om de wagen mee af te dekken. Hoe kleed je, je kleine aan zodat hij lekker warm blijft?.. Kun je dan gewoon het beste met dekentjes werken of bijvoorbeeld zo'n ski-pakje/berenpakje aantrekken over de kleertjes.
    Ook voor in de maxicosi bijvoorbeeld, daar heb ik wel zo'n maxicose slaapzak bij. Maar dan moet je alsnog je kindje warm aankleden omdat het slaapzakje niet helemaal het kindje bedekt. En dan is er altijd nog die gure wind.....

Ik zie het gewoon ff niet voor me hoe ik dat dan het beste aan kan pakken. Dus iemand ervaring hier mee?!

4. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Hey lien,

Wat een goede vraag! :D Ik zit zelf ook een beetje met dat dilemma ... Moeten ze zo'n pakje aan of is een jasje alleen voldoende en als je dan zo'n pakje koopt, koop je dan echt een kleine of koop je hem extra groot zodat hij/zij er nog in kan groeien. En koop je daar dan gewoon een sjaal en wantjes bij? Is zo'n dun mutsje al voldoende of moet je echt een warm wintermutsje opzetten? :(

5. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Er is bij Babyuitzet ook een keer zo'n topic gestart, misschien dat je die kan opzoeken en alle tips kan nalezen?
    Mijn zoontje is geboren in een hete zomer in 2009, dus extra dekentjes en jasjes waren niet nodig.
    Dit kleintje wordt geboren in een ,naar verwacht, koude winter dus extra dekentjes, jasjes, etc. zijn wel nodig!
    In de maxicosi heb ik ook een voetenzak, maar kindje kleed ik wel extra warm aan met vest/jas, sjaal, muts en handschoenen.
    In de kinderwagen hetzelfde, maar dan lekker met een warm dekentje over hem heen. Daar ligt hij voornamelijk toch meer beschut tegen wind en kou. Lijkt mij allemaal voldoende!
    Daarnaast zal ik zelf, als het zo onwijs koud is en sneeuwt en vriest, niet graag buiten lopen dus dat scheelt ;)!

6. ecl

ecl Niet meer actief

Hoi dames,

Even over jullie vraagen:
    De regel(in kraamzorg) is je baby 1 laag meer aan doen dan dat je zelf aan hebt als je naar buiten gaat. Dat doe je dan meestal in de vorm van een deken (in maxi cosi deken of omslagdoek). In de wagenbak doe je ook een verse/hete kruik, om hem voor te verwarmen en om de temp in de bak lekker te houden voor je kindje. Doe je baby een muts op en de capuchon van het jasje of beren/ski pak daar weer over heen. Heb je nou een jasje zonder capuchon koop dan zou lekker dikke warme muts(die met oorflappen vindt ik echt zo schattig en heb ik zelf ook gekocht!)
    Zo'n schattig beren/ski pak is ook handig, vooral in de maxi cosi en als ze iets groter zijn in de wandelwagen.
    In veel beren/ski pakken zitten van die omslag stukken bij de handjes, waarmee je de handopening kan afsluiten en de handjes dus lekker warm in de mouw blijven. Handschoentjes zijn heel handig. Een sjaaltje vindt ik weer wat minder, de nekjes van die kleintjes bieden daar niet echt de ruimte voor en de meeste jasjes en beren/ski pakjes hebben een hoge ritssluiting, waardoor het nekje bedekt is.

Blijf bij hele gure wind/ sneeuw enz. liever thuis. Kan dit niet gebruik dan de regenkap(zo heet het niet maar kan even niet op het woord komen, heb ik wel meer last van, uhm last van zwangerschapsdimentie misschien???;)). Die beschermd tegen de regen/sneeuw maar ook goed tegen de wind!

Haha dit was mijn deskundig en beroepmatig advies, zijn er nog andere vragen???:D

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ecl, wat een super antwoord!
    Heel duidelijk, thanx!

Ik heb ook 3 van die warme berenjasjes en een skipakje, die heb ik van mijn moeder gekregen want die had er al over nagedacht haha! Ik heb ook rompers met lange mouwen, hoop dat dat straks een beetje lekker zit! Wil ook weer niet dat ze zich een soort propje zal voelen haha!

8. ecl

ecl Niet meer actief

Doortje oh super!
    Ik heb alleen maar rompertjes met lange mouwen gekocht. Ik vindt sommige truitjes of pakjes zo dun!
    Ik heb van de h&m zo'n berenpak gekocht echt zo schattig! zie het al helemaal voor me, ons bruine kindje in zo'n creme berenpakje, smelt smelt!

9. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Oh gelukkig, ben dus niet de enige met rompertjes met lange mouwen.
    Een vriendin van mij vroeg namelijk of daar dan ook nog een shirtje met lange mouwen overheen moest... Euh ja, ik heb zelf ook meestal 2 shirtjes of een shirtje en een trui aan in de winter. Ze bracht me aan het twijfelen, maar het is dus helemaal niet gek!

Jaaa, dat berenpak heb ik ook! :D
    Van mijn zus gekregen en hij is zooo gaaf!

10. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hoi Dames!

Ooh dat berenpakje van de H&M is zo lief! Die wilde ik dus ook nog gaan halen.
    Niet erg origineel meer haha :)
    Ook hier rompers met lange mouwen, we krijgen tenminste winterkindjes en ik wil niet dat hij/zij het te koud heeft hoor!

Oh ja hebben jullie maatje 50 of 56 van dat pakje?

11. mar3kids

mar3kids Actief lid

26 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze jongste is ook van februari en in de maxi cosi deed ik jasje en de zak aan. Bij de wandelwagen deed ik jasje of berenpak met deken en de hoes van de wagen zelf. Steyn zat altijd goed in zijn temperatuur en heeft ook nooit een kruik nodig gehad.

12. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    zeker leuk dat getrappel!! kon er in mijn vorige zwangerschap al zoooo van genieten maar heb nu het idee dat ik het al veel eerder voel en nu ook echt al overdag! het kindje is echt behoorlijk druk! hihi, idd heerlijk genieten!!

xx

13. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ladycake wat een mooie buik!

14. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie buiken allemaal zeg!
    Ik moet ook weer een nieuwe foto gaan maken...

Mijn dochter werd in een warme mei maand geboren, dus weinig warm hoeven aankleden.

Ik heb alleen rompertjes zonder mouwen in kleine maatjes, want ik die er meestal een dik truitje overheen als het koud is. En ik vind zo'n klein armpje toch al snel proppen.. Binnen houden we het lekker warm, dus ik denk niet dat hij het heel Koud zal krijgen.
    Als we naar buiten gaan idd een lekker warm dekentje en mutsje en zo'n berenpakje vind ik ook megaschattig!

Ik voel hem nu elke dag heel vaak. Mijn placenta ligt voor, dus ik voel hem vooral onderin en aan de zijkanten. Ben wel blij, want dat komt nu soms al hard aan (je ziet zelfs mijn buik al bewegen als hij tegen de placenta trapt, dus ben blij dat die ertussen zit).

15. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb ook een aantal rompertjes gekocht en gekregen met lange mouwen en wat dikke jasjes en vestjes zo'n (ski) pakje is indd ook wel een goed idee!

Ik geniet ook heel erg van dat getrappel in mijn buik!

Morgen even een nieuwe buikfoto maken en showen!

16. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    mooie fotos dames

17. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hoi hoi,

mijn zoontje is ook van februari, maar idd rompertjes met lange mouwen bij zo'n kleintje vind ik persoonlijk ook niks, het is allemaal zo'n geprop met er nog meer kleertjes overheen doen...

ik voel de baby nu ook elke dag heel vaak, het blijft toch wel heel bijzonder he?? ik geniet er echt volop van! nou geniet er ook maar lekker van... voor je het weet is het weer februari ;)

18. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    mn dochter is van januari en lag normaal aangekleed in de wagen met jasje, dekentje en onderin lag een warme kruik. En dr mutsje had ze uiteraard ook op. Mijn buikfoto's moeten wachten want heb even geen pc en met mn foon lukt t niet. De beeb trappelt er in ieder geval goed op los ondanks mijn placenta die voor ligt.

19. mar3kids

mar3kids Actief lid

26 jul 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook geen voorstander van rompers met langemouw, inderdaad veel geprop. Placenta aan de voorkant maar voel de beeb steeds beter dit is wel fijn.

20. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hier placenta ook aan de voorkant maar voel de kleine al sinds week 18 keihard trappen. Heb zelfs al filmpje dat je de schopjes tegen mijn buik kan zien! Trapt gewoon door de placenta heen haha

morgen maar weer ff foto's maken! Zijn er al meer nieuwe foto's?

Deel Deze Pagina