Wie nog zwanger van het 2de kindje met 4 jaar verschil?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lenatje, 14 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Hoi hoi,
    zoals de titel al zegt,
    wie verwacht er nog een kindje met nogal een leeftijdsverschil tussen de 2?
    Hier heel lang aan het twijfelen geweest maar vriendjelief wou toch nog zo graag eentje en dan nog enige tijd aan het proberen geweest :)
    Dus nu ongeveer een 4jaar en 3 maanden tussen onze kindjes.
    Wie kletst er graag mee? Of ervaringen meedelen?

2. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Ja, ik. Mijn zoon is straks 4,5 jaar als de volgende zich aankondigt..

3. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Bij ons zal er tussen ons tweede en derde een leeftijdsverschil zitten van 4 jaar en paar maanden. Ik heb nog geen idee hoe dat gaat zijn.

4. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Hier schelen ze straks 4 jaar! Mijn zoontje is van de 17e en ben de 25e uitgerekend! Hoop natuurlijk niet dat ik nu op de 17e ga bevallen.. want die kans is er! Hahaha
    Maar.. ook al weet ik nog niet hoe het is, denk ik dat het wel fijn is dat de oudste al naar de basisschool gaat nu!
    Ook beseft mijn oudste ook heel goed dat er een broertje gaat komen!

5. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Mijn dochter is ook 4,5 jaar als dr zusje word geboren :D

6. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hoi,
    Onze zoon is bijna 5 als de kleine er aan komt. Hij is van februari 2009 en zijn broertje wordt met kerstmis dit jaar verwacht.

Hoe ervaren jullie kinderen de zwangerschap? Onzezoon is er helemaal mee bezig. Kusjes geven op de buik en bedenken wat hij allemaal met de baby kan doen straks (helpen verschonen, flesje geven, mee naar bed brengen)

7. BellaLuna

Mijn zoon zegt dat hij zelf een baby in de buik heeft.... En verstopt dan zijn knuffel onder zijn shirt.
    Hij gaat wel mee naar echo's , en betrek hem straks ook met het indelen van de kinderkamer. Hij gaat straks over naar een grote jongenskamer en het kleine kamertje zal straks voor de baby zijn.

Verder weet ik het niet zo goed... Bij mijn vorige zwangerschap (al was hij toen wat jonger), wilde hij absoluut géén broer of zusje. Nu zegt hij heel vaak dat hij nog wist dat hij in mijn buik zat, en dat hij heel erg hard moest huilen toen hij uit mijn mond kwam. (Hij denkt dat baby's uit de mond komen, lol.)

8. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ons kindjes zijn nu 6 en 4 en leven heel hard mee! Ze kijken er zo naar uit! Kiezen mee knuffeltjes uit voor hun jongste zusje. Hier ook kamerwissels en we hebben ervoor gezorgd dat elk wat nieuw kreeg zodat ze zich ook nog steeds super bijzonder vinden. Elk krijgt een kamer apart. Het kan in ons huis en we vinden elk een eigen plekje een must voor later. We geven hier de nodige aandacht aan. Ze komen ook zusje vaak kusjes en knuffels geven en vragen wanneer ze nu eindelijk er zal zijn.

9. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik ben zwanger van de derde en tussen de middelste en de baby zit straks bijna 5 jaar, bij de eerste 2 zat er maar 20 maanden tussen, ik vind dit veel leuker!!!

10. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Mijn dochter is 10 jaar en ik ben nu bijna 27 weken zwanger..

Niet bewust gekozen voor dit leeftijdsverschil (kwam de liefde van mijn leven maar niet tegen ;) ) maar mijn dochter vind het erg leuk!
    Ik weet zeker dat ze straks heerlijk gaat moederen over haar zusje...
    Ze zegt zelfs al dat ze er straks nog een broertje of zusje bij wil.. :p
    ( gaat niet gebeuren )

Maar ik vind het zelf ook heerlijk, geen klein kind om me heen wat nog ontzettend veel aandacht vraagt.. Maar een heerlijke beginnend puberende meid bij me in de buurt die alles heel bewust mee maakt.

Mijn zusje en ik schelen 1 jaar en 9 maanden, we hebben 20 jaar lang niet anders gedaan dan ruzie maken, terwijl mijn moeder juist dacht dat het leuk was voor ons zodat we samen konden spelen..
    Ik denk dat het per persoon verschillend is, het ene kind is het andere niet en het ligt ook aan jezelf hoe snel je ze op elkaar wilt hebben.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken om 2 of 3 kleintjes rond te hebben lopen, zo'n moedertje moedertje ben ik niet ;)

Ik zie absoluut geen probleem in het leeftijdsverschil tussen onze 2 meiden straks.. Kijk er juist erg naar uit en zij gelukkig ook!

:D

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik ben zwanger van de derde maar de oudste is ruim 4,5 als De baby komt en dochter is dan 3

Ze vinden het beide heel spannend maar ook super leuk, de eerste twee schelen 18 maanden en hebben een goede hechte band samen spelen ook super vaak met elkaar ( tot nu toe haha ) en ze maken nu al plannen wie wat mag doen en wanneer ja echt heel leuk om te zien hoe ze nu al stapelgek zijn op hun baby zusje

Ook zijn ze erg lief voor mama die zich deze zwangerschap echt beroerd voelt !

12. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier zal er bijna 6 jaar tussen zitten. Heb lang geen tweede gewild, als het van mijn man afhing liepen er misschien al 3 kindjes rond. Ik vond die eerste babyjaren erg vermoeiend, zeer prikkelbaar kindje dat heel vaak wakker werd 's nachts en altijd heel slecht sliep. Aangezien mijn man een drukke baan heeft en alle zorg aan mij overliet voelde ik me net een alleenstaande mama. Intussen is de kinderwens voor een tweede er gekomen en heeft hij beloftes gedaan meer aanwezig te zullen zijn.
    Vind het eigenlijk wel prima zo, geen twee jengelende kinderen, maar eentje dat heel graag zal meehelpen.

13. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    goh goh wat een reactie's!
    Weten jullie kindjes wat het geslacht gaat zijn van het volgende kindje?
    Hier hou ik ze nog van de domme dat de kleertjes voor een meisje of jongetje kunnen ondanks dat het echt wel overheerst :D
    Wel eerlijk gezegd dat het baby'tje langs mama's muisje komt ;)
    Ze weet dat mama's buikje dan ff pijn doet.
    Ze heeft ook al eens stiekem mee een bevallingsprogramma gezien denk want opeens zegt ze... die kan ook in bad komen he want heb dat al op tv gezien :$
    Ze kijkt er wel naar uit ze, soms denk ik wel waar zijn we weer aan begonnen qua pampers, zelfstandigheid :) maar weet dat ons miepke super gaat helpen en gaat beseffen dat ze ff moet wachten enz. Heb al een geluk een rustig meisje.
    Soms zegt ze, en dan kan jij de afwas doen, dan kan ik ons baby'ke eten geven he ;) eumm daar vrees ik voor... :D

14. Coconut

Coconut Actief lid

31 jul 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier dalijk op een paar dagen na, 4 jaar verschil.

Dochter wordt op 26 november 4 jaar. Ik ben precies een week ervoor uitgerekend. Ik hoop wel iets eerder te bevallen, het zal voor dochter wel pittig worden om eerst een zusje te krijgen en kort erna naar de basisschool te gaan.
    Maar gelukkig heeft ze het op de psz ook erg naar haar zin.

Tot nu toe is ze nog niet jaloers en kijkt ze erg uit naar de komst van haar zusje!
    Ik vind het fijn dat ik 4 jaar lang alle tijd heb gehad voor de oudste, en dalijk ook weer alle tijd en aandacht voor de volgende zal hebben.

15. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Hier weten ze alles maar.mijn bijzondere zoon wist alles al voor ik het zelf wist haha

16. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    Hier een andere kant van het verhaal.
    Ik ben zelf 4 jaar ouder dan mijn zusje.
    Heb het altijd erg leuk gevonden. Genoeg verschil om alles heel bewust mee te maken van je kleine broertje/zusje.
    We zijn nu beste vriendinnen :).

Hier zit er 10jaar en 10 maanden verschil tussen onze dochter (uitgerekende datum 30/11/13) en mijn (stief)dochter.

17. BellaLuna

Vanavond weet ik het. :D (Als hij/zij goed ligt..)

18. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Mijn jongens zijn 6 en 4. Hun zusje is nu bijna 3 weken. Tussen de middelste en jongste zit 4 jaar en 2 dagen. N werd op 23-07 4 jaar en zijn zusje is op 25-7 geboren. Dicht op elkaar, maar gelukkig toch allebei een eigen verjaardag :)

Ik ervaar het nu als druk, want de jongens hebben zomervakantie en stuiteren nog een beetje. Over 2,5 week gaan ze allebei naar school en dan wordt het, met het dagelijks ritme, hopelijk wat minder druk :)

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Tussen onze tweede en derde zit exact 4 jaar. Dat is ons prima bevallen! De middelste ging net naar school toen de jongste geboren werd, dat was wel lekker. Nu weer 2,5 jaar verschil, net als tussen nr 1 en 2. Dan hebben ze wel echt meer aan elkaar, merken we. Maar het verschil van 4 jaar heeft ook echt zn voordelen en leuke kanten hoor!

20. Nelizz

Nelizz Actief lid

7 feb 2009
    325
    0
    0
    4 jaar en een maand als ik ben uitgerekend. Hij vraagt nu al steeds of ik een baby in de buik heb net als tante D.
    Maar ik probeer het nog niet te zeggen tegen hem want niemand mag het nog weten!
    Voordeel van dit leeftijdverschil vind ik dat ik meer tijd voor mn tweede heb als nr.1 op school zit. Hij is nogal een stuiterbal!

Deel Deze Pagina