wie wordt er nog meer met 37 weken ingeleid door te hoge bloeddruk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Viktoriya, 12 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    hallo,

zoals de titel het al zegt?

zal jullie in het kort mijn verhaal vertellen. sinds week 28 loop ik rond met hoge bloedruk en pre-eclampsie klachten. sinds vorige week gebruik ik ook medicijnen om mijn bloeddruk te verlagen maar die helpen nog niet echt. en de klachten blijven. moet 2 keer per week naar ziekenhuis voor bloeddruk controle en af en toe wordt ook urine gecontroleerd. tot nu toe niks aan de hand alleen die hoge bloedruk dus maar ik ben er zo klaar mee mijn geest is gewoon gesloopt. ik ben ontzettend moe kan niet veel als ik iets doe dan merk ik het direct aan mijn bloeddruk want die gaat omhoog, en ook nog eens bij dat mijn kleine meisje 2 weken achterloopt met groei daardoor krijg ik nu ook om de 10 dagen een echo.
    zijn er meer meiden die er mee zitten?
    hoor van jullie

groetjes viktoriya

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi,

Wat vervelend dat je klachten niet minder worden zeg! Ik loop ook al vanaf 24wk met hoge bloeddruk waar ik medicijnen voor krijg. Die slaan gelukkig wel aan. Heb gisteren de gyn gevraagd naar het beleid omtrent bevallen met hoge bloeddruk (ben bij de vorige om deze reden met 39wk opgenomen en ingeleid) en die gaf aan dat ze in wk 38/39 zullen inleiden omdat ze niet willen wachten op problemen. Als je echt veel klachten hebt dan kan ik me voorstellen dat ze in bepaalde situaties eerder ingrijpen. Wel heel fijn dat de groei ook goed in de gaten wordt gehouden!

3. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    ja is idd vervelend heb jij verder klachten dan?

4. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Nu niet meer gelukkig. Ik liep voor de start met de medicijnen al 3wk met knallende koppijn en vlekjes zien. Uiteindelijk was het zo erg dat ik weer de vk belde en toen was mijn bloeddruk 140/93 dus werd ik doorgestuurd naar de gyn. Had die dag ook een gek strak gevoel bovenin mijn buik. Waar heb jij last van?

5. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    het is begonnen met hoofdpijn en sterretjes zien en toen ook in eens misselijk en overgeven pijn boven in de rug.. wel mooi dat bij jou de medicijnen werken ga je nog vaak op controle en hoe was je bloeddruk laatste meting?

6. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik zit nu in het normale ritme qua controles bij de gyn. Gisteren was mijn bloeddruk 130/80 dus hartstikke mooi. Gaat jouw druk ook niet naar beneden van de medicatie? Welke heb je gekregen? Ik slik 3x 100mg labetalol.

7. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    na hoe lang ging je bloeddruk omlaag dan?
    die van mij is nu 145/95 vanmorgen gemeten maar hij schommelt ook ontzettend bij mij uitschieters met 170/95 ik slik 2x 200 mg labitalol wel grappig dat we dezelfde medicijnen slikken ze hebben ook zo veel varianten.

8. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    had het al gevraagd zwangerschapsdementie hihi

9. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Poe dat is nog hoog! Slik je het al lang? Ik moest na 1wk terug en toen was mijn bloeddruk 120/85 dus al mooi gedaald.
    Heb jij ook zo'n gekke tintelende hoofdhuid als bijwerking?

10. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    ok ja ik slik het nu ook een week maar ze willen me om de 4 dagen zien om de bloeddruk in de gaten te houden... enigste wat mij opvalt aan die medicijnen is dat ik me idd beetje raar voel lamme handen heb en dergelijke maar verder valt wel mee eigenlijk

11. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Hoi,

Hier ook inleiden met 37 week (over iets meer dan een week al :$)

Ik had rond 33 weken ineens hoge bloeddruk, maar zelf geen klachten. Afgezien van vocht maar had dat 'gewoon' aan de zwangerschap gelinkt.

Mijn bloeddruk was op zn hoogst 180/110 en vanmiddag netjes gedaald naar 150/85. Heb veel last gehad van de medicatie, veel duizelen en erg moe wat nu iets beter gaat. Hier slik ik 3x200 mg labetalol

Verder vertelde ze dat onze beeb een negatieve dysmatuur is, te klein voor de zwangerschapsduur. Mede door de hoge bloeddruk, maar ze groeit goed op haar eigen lijntje dus verder geen zorgen daarover. Nu is het aftellen :D

12. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    ja is echt allemaal zo irritant voor jou dus nog maar 1 weekje spannend jou bloeddruk is helemaal toren hoog gelukkig dat alles goed is nu ik hoop ook gewoon dat het zakt alleen ik zit gewoon beetje doorheen geestelijk. hadden jullie dat ook

13. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Bij de eerste vanaf het begin hoge bloeddrk gehad en 2x daags methyldopa van 250mg geslikt. Vanaf de 8 weken. Mijn zoontje was ook door de bloeddruk erg klein en licht en ook nog eens te vroeg geboren. Maar hij deed het vanafhet begin super en heeft alles op eigen kracht gedaan.

Xxx joyce

14. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Ik had het gelukkig niet zo vroeg in de zwangerschap als jullie. Maar ik heb wel flink wat traantjes moeten laten. Meer uit frustratie omdat ik niet eens het bed uit kon komen door de duizeligheid. De laatste weekjes zwanger en dan kon ik voor mijn gevoel niet van genieten. Nu gaat het wat beter en als ik me redelijk koest houd kan ik nog wel beetje aanrommelen in huis en met de babykamer enzo.

Goed blijven praten over hoe je je voelt ook! Tegen je partner, familie of verloskundige. Mijn man is niet zo'n prater of gevoelsmens maar laat mij mijn hormoontjes wel goed uiten :D Dat scheelt voor mij ook. Gewoon even lekker zeuren. Voor buitenstaanders is dat vaak al snel te veel of mag je niet zeuren omdat zwanger zijn een gezonde ziekte is e.d. ;)

Hopelijk ga je nog wel wat beter in je vel zitten en kan je lekker genieten van de laatste loodjes!

15. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik heb er voornl moeite mee dat ik het rustiger aan moet doen en minder moest gaan werken. Ben gisteren ook wel geschrokken dat t zeer waarschijnlijk een inleiding wordt (tenzij ze zelf besluit eerder te komen) want ik vond mijn vorige inleiding niet zo fijn.

16. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik opgenomen met een hoge bloeddruk (175/115)
    Kindje had een groeiachterstand, kreeg pillen en bedrust voorgeschreven. Helaas groeide ons kindje niet meer dus werd ik ingeleid.

Nu tijdens mijn tweede zwangerschap vanaf 12 weken al medicatie. Deze worden iedere keer opgehoogd, maar zonder resultaat. Ook dit kindje heeft weer een groeiachterstand, en ook omdat ik pre eclampsie verschijnselen heb word ik goed in de gaten gehouden. Moet 3 keer per week naar de gynaecoloog, bloed & urine worden dan ook getest en moet dan ook aan de bloeddrukmeter. Soms zitten er flinke pieken in (185/122)
    Moet nu dan ook elke keer mijn tas meenemen, want volgens de gyn is het niet de vraag of ik word opgenomen maar wanneer...
    En helaas, ben nog maar 25 wkn, dus mag nog even op deze manier verder...

Ik zal dus ook weer eerder ingeleid gaan worden!

Succes allemaal meiden!

17. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    dat lijkt mij ook aardig irritant maar gelukkig is het nog niet doorgebroken die pe en elke week is er een extra
    hebben jullie het ook dat jullie zo moe zijn ik kan wel de hele dag slapen.

18. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Lexxie, heftig zeg!! Hopelijk kan je kleintje nog even blijven zitten!

Viktoriya, ja hier ook ontzettend moe. Alleen weet niet of dat te wijten valt aan de medicijnen of gewoon aan het feit dat we in het 3e trimester zitten ;)

19. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, die keer was vandaag dus! Ben net opgenomen, extra medicatie en absolute bedrust! Zo rot zeg! Weet dus verder helemaal niks,niet voor hoe lang of iets... Afwachten naar!

20. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Jeetje, sterkte! Hoe hoog was je bloeddruk?
    Aan de andere kant ook wel erg fijn dat ze je goed in de gaten houden. Maar voor thuis natuurlijk wel vervelend, omdat je al een kindje hebt. Hoop dat ze het gauw toch onder controle krijgen en je met strenge bedrust (al schijnt het niet wetenschappelijk bewezen te zijn dat dat goed is) weer naar huis mag.

Deel Deze Pagina