Buikjes Maart 2013 Mamma's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bonkie, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bika

Bika Niet meer actief

Kan hoor, zijn in die eerste zoveel weken toch vooral je darmen die opgezet zijn. Ben alleen bang voor je dat je niet echt een hele grote buik zult krijgen, zie je vaak bij mensen die zo slank zijn. Ach en dat heeft ook absoluut zn voordelen! Alleen dat pronken met buik he...

Hoeveelste kindje is dit van iedereen?

2. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    hi ladies,
    hier weer een van mij, vandaag 17 weken, en weer op z'n kant.
    Kom er nog steeds niet achter hoe ik de foto kan draaien, :x

Bijgevoegde bestanden:

• foto-6.jpg
      foto-6.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,3 KB
      Weergaven:
      10
  3. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Lym: wauw groeit goed! Als je de foto op je pc hebt staan kun je er met de rechtermuisklik op klikken en dan krijg je de optie om te draaien.
    Maar het geeft niet echt hoor, we kantelen ons hoofd gewoon of de laptop :)

@Bika: voor mij mijn eerste kindje en mijn buik groeit niet zo heel hard vind ik zelf tot nu toe. 's Morgens is hij veel platter dan 's avonds nog dus dat zijn nog steeds vooral darmen denk ik. Ben benieuwd wanneer het echt 's morgens ook een mooi bolletje begint te worden...

4. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Hier 2de kindje.. En ik hoopte toch echt deze keer sneller een buikje te te krijgen... Bij de eerste echt lang op moeten wachten... Maarja als hij/zij het maar goed doet. ik ben nog niet echt aamgekomen.. Laatste gewogen 3 weken geleden... Al ben ik de laatste 2 dagen weer aan het overgeven helaas.. Over 2 weken 20-weken echo... Spannend.....hoop dat alles oke is en dat we het geslacht kunnen zien..

Mooi buikje lym.. Is niet erg hoor dat je foto gedraaid is..

Willen jullie het geslacht weten?

5. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Hier eerste kindje en heeeeeeeel nieuwsgierig naar t geslacht maar ook best nerveus voor de 20wk echo. Heb de lijst bekeken wat ze checken en best erg spannend als je ziet wat er allemaal mis kan zijn..
    Maar goed, verreweg de meeste kindjes worden gezond geboren gelukkig :)

6. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    Hier ook het eerste kindje na 8 vlindertjes.
    Willen heel graag het geslacht weten, maar pas over 3 weken
    een uitgebreide 20 weken echo (guo)
    Dus volgende week een pretecho omdat ik mn
    nieuwsgierigheid niet kan bedwingen, ;)

7. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Woww 8 vlindertjes....... .......... Dat is heftig zeg:(
    Dan is het misschien wel extra spannend allemaal..maar we moeten er maar van uitgaan dat het goed is anders wordt je/ik gek...

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    @lym: jeetje zeg! Ik vond 3 sterretjes al vreselijk heftig! Gebruik je nu ook medicatie ( Utrogestan) zoals ik?

@ de rest: mooie buikjes zie ik voorbij komen hoor!

Moet heel eerlijk zeggen dat ik het nog steeds een beetje lastig vind en dat ik bang ben dat mensen gewoon denken dat ik dik ben geworden. Ik probeerde dan ook mijn buik in te houden. Maar dat gaat nu niet meer!:D
    Vandaag zei een leerling nog tegen mij: je begint uw buikje nu wel te zien hoor! Toen dacht ik: yes, men kan zien dat ik zwanger ben! Dus die buik houd ik niet meer in! Haha!

Dit is trouwens ons eerste wondertje! Super spannend allemaal! Ik ben nu aan het afbouwen met de medicatie, dus ik vind het wel ff zenuwslopend deze weken. Met 20 weken ben ik volledig gestopt met de Utro en dan hoop ik dat onze kleine nog lekker spartelt in mijn buik!

Eigenlijk wil ik niet weten wat het wordt, maar mijn man wil dit wel. Ik betrap mij er op dat ik op de echo's toch geslachtzoekertje aan het spelen ben. Dus misschien toch maar met de 20 weken echo een kijkje wagen?;)

9. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Ik lees hier al tijden mee maar heb na mijn ziekenhuisopname niets meer gepost, sorry daarvoor.
    Zie al wat mooie buikjes voorbijkomen zeg, zal binnenkort zelf ook eens een foto plaatsen.
    Maar dan moeten we hem wel eerst maken :D

10. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Meelezen hoef je toch nooit sorry voor te zeggen ;)
    En kom maar op met die buikfoto's! Leuk om al die buikjes te zien van elkaar!

11. MamavanF2009

hihi oke, sorry voor het sorry zeggen dan :p
    Moet echt hoognodig een foto plaatsen, heb al een behoorlijke buik en ben er zó trots op!!! :D

12. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    @samba, ik geniet er nu ook echt wel van hoor. Het ziet er nu ook gewoon naar uit dat het goed blijft gaan.
    @FBdB, ja alle lades open getrokken, eerste 12 weken prednison geslikt, nu de utro aan het afbouwen. Vind het doodeng om er mee te stoppen maar soms moet je gewoon vertrouwen he?
    Dan tot 36 weken fraxiparine spuiten. Daarnaast hoge dosis omega 3, D3, B6, B11 en B12.
    Het is allemaal niet bewezen maar so far so good, dus iets zal het dit keer hebben geholpen, ;)

13. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
    @Samba: Hahaha plaatsgebrek, da's een goeie....Ik had het bij mijn 1e ook dat mijn buik maar niet groeide maar nu gaat het sneller ;) (aangezien het ook jouw 2e is) Waarschijnlijk heb je erg goede buikspieren ;) of de baarmoeder ligt naar je rug toe? Ach hoe dan ook het komt vanzelf als de kleine groeit :)

Ik wil zeker het geslacht weten :) Het kindje opzich is al zo'n verrassing dat het geslacht voor mij niet zo'n issue is om te weten ;) + ik ben gewoon zooooooooo nieuwsgierig :D

@Bika: Mijn 2e ;)

@Lym: Als je een foto opent als 'voorbeeld' (rechtermuisknop > voorbeeld) dan zie je onderstaand icoontje (zie foto onderaan het bericht) en als je daarop klikt kun je je foto bijdraaien ;) Just so you know...maar op z'n kant zie ik het ook prima hoor :D
    Maar jeetje zeg 8 vlinders....heftig!! Gelukkig nog nooit hoeven meemaken, vreselijk idee. Geweldig dan dat je nu dan lekker gaat in de zwangerschap ;) Het gaat vast allemaal helemaal goed komen/blijven...je krijgt gewoon een geweldig mooi en super gezond kindje ;)

@MamavanF2009: Ik lees stiekem ook vaak alleen even bij hoor ;) Verder alles nu goed met je? ivm de ziekenhuisopname.

Spannend dat alle 20 weken echo's snel komen....ik heb de echo op 2 november...nog 4 lange weken dus hahaha ik vind het ook weer erg spannend maar de kans dat je kindje gezond is is zoveel groter dan dat er iets mis is dus daar ga ik dus ook maar niet vanuit :)

Voelen jullie het kindje al bewegen?? Vanaf welke week?? Soms denk ik dat ik het voel maar weet het niet zeker, is ook maar 1x in de zoveel dagen...GEDULD! :D haha

Voor de dames met meerdere kindjes: Soms overvallen mij de emoties dat ik mijn oudste straks niet meer de volledige aandacht kan geven, ik vind het idee echt vreselijk. Is dit herkenbaar?? Ik kan het na de emobui wel weer relativeren maar op dat moment zelf niet haha Hormonen??

Morgen weer een foto van mijn buik ;)

Bijgevoegde bestanden:

14. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik voel de kleine denk ik al wel. Sinds 13 weken, precies op onze trouwdag voelde ik een kriebel in mijn buik. Dat voel ik sindsdien iedere dag. Echt trappelen ofzo voel ik nog niet, maar volgens de VK ligt mijn placenta aan de voorkant, dus dan kan het wat langer duren. Ze gaf wel aan dat het kriebelen ons wondertje is!

15. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @FBdB: dat heb ik precies zo! Voelde ook al vrij vroeg die kriebeltjes maar wist niet zeker of het de kleine uk was. Nu voel ik het steeds vaker en duidelijker. Dus het zal toch echt wel zo zijn! Leuk hè? Mijn placenta ligt ook aan de voorkant.

16. Bika

Bika Niet meer actief

Chupa, dan hebben wij op dezelfde dag de 20 wkn echo :D

Ik voelde de baby voor het eerst met 10 weken. Had een fysiek zwaar vrijgezellenfeest gehad en lag superstil in bed omdat ik eigenlijk gewoon overal pijn had haha. En ineens voelde ik een soort van strelingen onder in mn buik, heeel apart haha. Tot vorige week kon ik het heel sporadisch als ik heel stil lag voelen en sinds vorige week voel ik meer kriebels. En sinds gister is hij/zij niet meer opgehouden, voel echt vaak nu

17. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Wow Bika! Dat is gaaf zeg, zo vroeg al!! Misschien ligt jouw placenta niet aan de voorkant en voel je daarom zo snel al de kleine. Super leuk!!

18. Bika

Bika Niet meer actief

Klopt, de placenta ligt heel mooi aan de achterkant. Ik kon met 9 weken ook het hartje al vinden met de Angelsound. Superfijn hihi

Ohja is trouwens ook mijn tweede kindje. Mijn zoontje is nu bijna 14 maand.

19. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    :( Ik voel nog steeds niks....denk dat mn isolatielaag 't tegenhoud of dat ik gewoon niet weet wat ik moet voelen. Gelukkig kan ik het hartje wel vinden met de AS, anders werd ik toch weer onzeker.
    Misschien wil ik te graag...:D

tnx, voor de tips om de foto te draaien, maar weet iemand ook hoe dat op een mac kan?
    Ik heb nl een nieuwe laptop en weet echt niet hoe het kan dat ie dan op zn kop er op komt...bij pc weet ik wel hoe het werkt maar deze heb ik nog niet helemaal door.
    Foto staat trouwens wel gewoon rechtop op mn mac.

20. MamavanF2009

Wat gaaf zeg, dat er al zoveel hun kindje zo goed voelen.
    En zo vroeg ook nog, geweldig!
    Ik weet niet zeker of ik ons ukkie voel, denk van wel af en toe maar dan denk ik weer dat ik het met geborrel in mijn darmen verwar.
    Is alweer vier jaar geleden dat ik zwanger was en weet niet echt heel goed meer wanneer en hoe ik het toen begon te voelen.

Oja, het gaat weer redelijk nu na de ziekenhuisopname maar ben nog steeds niet de oude.
    Maarach, ik zeg altijd maar zo; als ik niet meer de oude kan worden, dan word ik maar een nieuwe ;)
    Ik moet nog 3x per dag een zetpil tegen de misselijkheid, heb amper eetlust en mijn hormonen vieren een wild feestje.
    Níet leuk want ik voel me hartstikke rot, tegen het depressieve aan, dus moet mijzelf goed in de gaten houden.

Deel Deze Pagina