315 is inderdaad een kleintje. maar ik heb er al meerdere gehoord met dit gewicht. het is nog niet schokkend onder de marche. de lengte meten ze van kruin tot stuit. dus met de beentjes erbij komt best nog wel wat cm bij.oke mischien nog niet helemaal zo als het moet zijn. maar wieweet groeit de kleine bij 27 weken ineens enorm door. ooh echt waar allebei zo lang ze zeggen vaak dat je de buik bij lange mensen wat later ziet dan bij kortere mensen. ik ben zelf 170 maar wel heel slank ook.bij mij hadden ze het gewicht geschat bij 20.1 op 373 gr iets boven het gemiddelde. maar nu heeft ze wel gemten toen de kleine helemaal opgerkuld lag. want als hij gestrekt is is hij veel slanker bij het buikje. dus ik vraag me af of de meting wel klopt. manlief en ik zijn namelijk allebei helemaal niet grof gebouwd. en waren bij de geboorte ook niet groot. dus ik geloof nog niet helemaal dat het bij ons een 8 ponder word en al helemaal niet als ik naar mijn buik kijken hoe klein en smal. voel je de kleine al wel?
Charly kijk maar eens op mijn profiel in mijn buik album, dat zijn de buiken van mijn 1ste zwangerschap. Het kan altijd groter
Ja dat is wel waar de kleine heeft een lang bovenlijf om in te zwemmen dus t komt vast later ik voel de kleine niet tot amper (soms denk ik wat te voelen maar weet niet goed of t echt zo is) en de placenta ligt voor dus ook het voelen komt later en jij?
@gebakje! Dat helpt, ziet er naar uit dat het nog veel groter wordt! Ben wel trots op mijn buik, hoor, is mooi rond! Ik durf niet meer op weegschaal te staan, was al 8 kilo zwaarder, maar ja, sportte normaal 7 uur per week, nu 0 - 2 en eet alles,oops
Ik heb met 20 weken echo gehad, baby was 318 gram en ik en mijn man zijn ook lang (man = 2 meter). Vind het niet erg zon lekker klein ukkie. Ik heb lang bovenlichaam en baby heeft ook genoeg ruimte wat optimaal benut wordt. Dan weer beneden, dan weer boven dan weer schuin.. Mn buik heeft wel (voor mijn gevoel) al 5 weken dezelfde grootte. Kom ook niets aan ofzo. We zien wel Waarom moet je extra groeiecho? kwamen de maten van organen zo ver onder het gemiddelde?
ik voel de kleine al wel. maar de laatste 2 dagen vind ik hem errug stil. en daar ben ik een beetje bezorgt over. de vorige dagen bewoog die altijd als ik ging zitten maar nu maar heel af en toe ..mijn placenta ligt achter. mijn vk vertelde me een week terug dat het niet gek is als je de kleine pas met 24 weken voelt. wel als de kleine schopt kan je het aan de buitenkant zien.dat was voor mij de bevestiging dat het de kleine was. ik twijfelde eerst ook heel erg of mijn darmen het waren.
Hij groeit ook wel sneller neem ik aan.... Nog niet over nagedacht eigenlijk! Hahaha! Vandaag weer bij de gyn geweest, alles verloopt volgens wens, en als ik meer als 6 harde buiken op 1 dag heb moet ik gelijk bellen... Nu begint het spannend te worden!
Mijn VK zei dat je de kleine pas iedere dag hoeft te voelen als je 27 weken bent. Maak je je toch te veel zorgen, zou ik ff bellen. Je zorgen maken is ook niet goed. Maar ik verwacht dat er niets aan de hand is hoor meid! De kleine is vast heerlijk aan het slapen om goed te kunnen groeien.
ik heb het ook de ene dag wat meer dan de andere gister was onze bink ook erg rustig maar vanmorgen melde hij zich weer ......om 4 uur word nog leuk als hij dit ritme aan blijft houden hahahaha
Ze maakte zich geen zorgen over de groei maar omdat t onder het gemiddelde is zijn ze snel met het verstrekken van een extra echo. Vind ik niet erg lekker naar ons knulletje loeren!
@ baby voelen. ik voel hem nog wel af en toe maar sinds paar dagen is het echt heeeeel veel minder. maar nu probeer ik mezelf gerust te stellen dat hij mischien wel in een andere positie is gaan liggen dat ik hem minder voel. er vertelde iemand op zp dat als de baby een ritme had en die ineens verandert dat ik me zorgen moest gaan maken en daar kreeg ik even paniek van.. maar inderdaad ik had ook gehoord dat je met 28 weken pas elke dag hoef te voelen. dus daar hou ik het maar op. ik ga zo even ontspannen in bad en even mijn hoofd weer legen. want ik maak me veelste gek pff.. had net ook een verhaal gelezen over iemand die met 22 weken de vliezen braken.. en ze moest van het zh gewoon thuis bevallen want ze deden er toch niks aan. brrrrrr ik wil die verhalen nooit meer lezen! word er helemaal zenuwachtig en bang van. ik zeg nu gewoon steeds het is goed je moet jezelf niet zo bang maken. de kans dat het mis gaat is hoogstens 10% dus veel meer kans dat het goed gaat. en gaat het toch mis dat kan je er niks aan doen dan moet je het laten gebeuren. het heeft dus geen enkel zin dat je er over nadenkt! je hebt er geen invloed op. dus leef gewoon met de dag en elke dag is er weer 1. niet voouit denken en vooral bij jezelf blijven. en geen enge verhalen meer lezen. haha ja wat ik soms tegen mezelf wel niet noet vertellen om weer wat geruster te worden
oke dat is wel erg fijn. en ergens ook een gerustelling dat ze er extra naar kijken en inderdaad kan je lekker naar die kleine kijken
Echt proberen niet zo'n zorgen te maken hoor, en te genieten. Straks is je kindje er en heb je helemaal niet genoten van je zwangerschap.
@prachtigwonder: stoppen met al die verhalen lezen als je er zo snel bezorgd van wordt! Dat zijn altijd de verhalen die op internet belanden, nooit de volkomen normaal verlopen zwangerschappen zonder complicaties Je kunt beter genieten, t gaat al zo bizar snel! @kahlen: onvoorstelbaar dat in dat minibuikje van jou een compleet kindje zit zeg! Maar zo zit je buik ook niet in de weg, das ook wel lekker En met die groei komt het heus goed
Dames die nog vinden dat ze nog geen buikje hebben...don't worry komt echt wel...bijvoorbeeld mijn buik, de 1e foto is van 20 weken en de 2e de dag van bevalling hoop jullie iets hoopvoller gemaakt te hebben...al is zon gigabuik op het einde niet heel erg handig Ik ben nu van 63 kilo naar 74 kilo gegaan in 20 weken haha...ik eet gewoon normaal en snoep bijna nooit...mijn ervaring is dat het er na de bevalling, met hulp van bv, zo weer af is Ik geniet volop van mijn zwangerschap, ik voel mijn meissie goed bewegen en soms drukt ze zich helemaal tegen mijn buikwand aan zodat ik haar heel goed van buitenaf kan aaien hahaha Ik voel haar nu ook vanaf de buitenkant bewegen en schoppen....nu weet ik weer hoe ik bij mijn zoontje heb genoten van de zwangerschap > je vergeet zo snel hoe het echt was Mooie buiken voorbij zien komen zeg!!!
Mijn vk vertelde me dat je in deze face van de zwangerschap het kindje soms zo een paar dagen niet kan voelen en dat is heel normaal Dat er wat mis kan gaan, ja die kans is altijd aanwezig maaaaaaaar idd zooooooooooo klein en ik denk dan maar zo als het gebeurd doe je er toch niets aan....maar ik denk niet dat er zo snel iets gebeurd, die horrorverhalen zijn meestal echte uitzondering Maar eerlijk is eerlijk, bij mijn zoontje vond ik het allemaal veeeeeeeeel spannender en maakte ik me om elk krampje of pijntje zorgen...nu weet ik dat alles erbij hoort
Heb je wel eens aan je vk gevraagd wat voor vorm je bm heeft? Mijne is bv lang en smal, dus kind gaat al snel in de hoogte zwemmen haha