Beste voedingsdeskundige, Ons hongerige mannetje van 12 weken drinkt tussen 7 en 20u 5x180/6. Komt hij 'dochters eerder dan maken we er 6x180/5 van. Hij krijgt ivm snel weer honger hebben nu al zo'n 4 weken nutrilon forte. De laatste dagen geeft hij steeds mondjes terug en doet hij ipv 20 min soms 40 min over een fles. Hij is wel pas blij als de hele fles op is. Kan het zijn dat de forte nu toch wat te zwaar aan het worden is? En zou je dan adviseren terug te gaan naar standaard? Wat betreft soort voeding; ik weet dat alle voedingen die beschikbaar zijn geschikt zijn, maar er zitten wel (kleine) verschillen in de samenstelling van de voedingen. Natuurlijk wil ik mijn kleintje de juiste en beste voeding geven en vraag me dan ook af; is nutrilon/Friso nou echt beter dan bijvoorbeeld ah biologisch of een ander eigen merk? Nog een andere vraag betreft keuze van mineraalwater in het buitenland. We gaan volgende maand op vakantie en zullen dan mineraalwater gebruiken om flesvoeding te bereiden. Nou staat me bij dat je op moet letten welk water geschikt is. Waar moet mineraalwater aan voldoen? Bedankt alvast!! Groetjes, babybolly
Beste Babybolly, Het lijkt er inderdaad op dat de voeding die je nu geeft een beetje te zwaar is voor je kindje ook omdat je aangeeft dat hij telkens mondjes terug geeft. Je kan even teruggaan naar de standaard voeding om te kijken hoe je kindje daarop reageert. Mocht je kindje problemen houden met spugen bespreek het dan nog even met het consultatie bureau M.b.t. de merken flesvoeding is het zo alle merken voldoen aan de wettelijke eisen. Echter alleen A-merken zoals Nutrilon, Friso en Nestlé doen continue onderzoek om de voeding te verbeteren volgens de laatste inzichten. Wanneer je naar het buitenland gaat is het belangrijk er op te letten dat het mineraal water Natrium arm is en nitraat arm. In Nederland zijn de volgende mineraalwaters geschikt voor het maken van een flesje: Spa blauw en Bar le Duc. Als je deze merken in het buiteland ook kan kopen weet je zeker dat je goed zit. Groet, saskia