buikklachten door ligging placenta?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Patricia01, 3 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Goedemorgen,

Ik heb een vraagje: mijn placenta ligt aan de voorzijde (navelhoogte), nu heb ik met deze zwangerschap meer last van mijn buik. Vooral als ik overeind kom van lig naar zitstand, het voelt dan soms als een knappend gevoel ter hoogte van mijn navel. Ik kan niet goed eruit opmaken of dit nou een spier is of de placenta, aan gezien het gevoel ook snel weer afneem als ik even ga liggen.

Weet jij misschien of het een bekend verschijnsel is bij een placenta aan de voorzijde, of dat het gewoon een spiertje is..?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Patricia01,

het kan idd goed een spiertje zijn, maar ook kan het zijn dat er een band van je baarmoeder even niet goed ligt, omdat de bovenkant van je baarmoeder nu ongeveer navelhoog zit. Het zou kunnen dat je buik iets gevoeliger is doordat de placenta daar ook nog ligt, maar waarschijnlijk is het óf een spiertje óf je hebt wat last van de banden.

Groetjes Brigitte

3. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Dank je wel voor het antwoord, vond het best wel een eng knappend gevoel..Maar nu weet ik in ieder geval dat het niets raars is :)

Deel Deze Pagina