na de bevalling wanneer de pil??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door b-tje, 4 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    wanneer moet ik weer de pil gaan slikken na de bevalling??? duurt het lang voordat de pil weer werkt?? wil eigenlijk niet gelijk weer zwanger worden :) :)
     
  2. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Als je bv gaat geven mag je niet aan de pil.
    En een pil werkt geloof ik na 1 maand zeker
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ligt een beetje aan of je borstvoeding wil geven. Dan kun je de pil beter niet slikken, je melkproduktie gaat daar van achteruit. Als je baby na 6 maanden er wat anders bij eet, dan kan het natuurlijk wel.

    groetjes
    natasja
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    mag wel, maar liever niet. baby krijgt maar miniem beetje binnen. ;)
     
  5. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Ik mocht absoluut niet aan de pil toen ik bv gaf zal eens vragen hoe het zit
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    dit is wat ik te horen heb gekregen:

    Blootstelling aan vrouwelijke hormonen is geen probleem, aangezien de baby hier via de borstvoeding sowieso aan blootgesteld wordt. De baby krijgt slechts een minieme dosis extra als de moeder de pil neemt. Er zijn echter vrouwen die de pil slikken, zelfs de pil met alleen maar progesteron, die merken dat hun melkproductie achteruit gaat. Het is waarschijnlijker dat de melkproductie daalt van een pil die oestrogeen bevat. Omdat veel vrouwen meer dan genoeg produceren, maakt dit vaak niet uit, maar in sommige gevallen maakt het wel uit al is er meer dan genoeg melk. De baby wordt dan onrustig en is niet langer voldaan na een voeding. Baby's reageren op de snelheid van de melktoevoer, niet op wat er in de borst aanwezig is. Baby's die aan een snelle melkstroom gewend zijn, kunnen onrustig worden, ook al is er voldoende melk. Als de vrouw stopt met de pil keert de oude gang van zaken meestal weer terug. Als het mogelijk is, kunnen vrouwen die borstvoeding geven de pil beter vermijden, of minstens wachten totdat de baby, meestal rond zes maanden, ook ander voedsel krijgt. Maar ook als de baby ouder is kan de melktoevoer aanzienlijk dalen. Als de pil genomen moet worden, is het aan te raden om een pil te nemen die alleen progesteron bevat en geen oestrogeen.
     
  7. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    ik mocht wel aan de pil na de bevaling maar heb het toen niet gedaan
    ik ben nu op zoek naar een anticoncept die ik wil gaan gebruiken maar van me leven geen pil weer dat staat al vast
     
  8. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    bedankt voor jullie antwoord,moet tegen die tijd maar met de huisarts overleggen :( ik hoor steeds meer nadelen van borstvoeding geven ik ga daar nog maar eens over nadenken of ik dat wel wil zo.
     
  9. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Hoi b-tje,

    Volgens mij zit het verschil in een combinatiepil (met meerdere hormonen) en een enkelvoudige pil. Van de laatste heeft de borstvoeding nauwlijks last. Maar als ik jou was zou ik het aan de verloskundige vragen. Of bij een consultatiebureau.

    Mocht je duidelijkheid hebben hoor ik het graag. Zit zelf een beetje met hetzelfde probleem...

    Lotte
     
  10. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    ja is goed lotte, als ik eraan denk zal ik het eens vragen,dinsdag moet ik weer naar de verloskundige ben benieuwd wat ze zegt ;)
     
  11. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hoi, ik zou het gewoon eerst goed navragen en dan een keuze maken. Succes ermee, groetjes jenny
     

Deel Deze Pagina