Buikkramp 4 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by butterfly89, Sep 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ik weet nu bijna een week dat ik zwanger ben. Juist vandaag begon ik me wat zekerder te voelen; ik ruik meer, vanmorgen wat steekjes in m'n buik etc.

Maar nu heb ik vanavond opeens heel erge buikkrampen. :( Nog geen bloedverlies, maar deze buikpijn heb ik nog niet gehad de afgelopen weken.
    Als ik m'n buik inhoudt wordt 't erger en ook als m'n hondje er bijv. op gaat liggen, doet 't meer pijn.

Kan het zijn dat dit gewoon een normaal iets is in week 4? Of moet ik me toch wel voorbereiden op dat 't niet goed zit? :(

Ik heb utrogestan dus maybe houdt dat een evt. bloeding wel tegen?

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Oh meis, wat vervelend! Waar zit het?
    Ik heb de eerste twee weken veel hoge buikpijn en darmkramp gehad. Wat voor soort kramp is het?

3. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Echt onderin m'n buik.. Dus 't voelt wel echt als menstruatiepijn. :( Maar hele middag geen last van gehad, begon opeens na 't eten, dus das wel heel raar. Is echt pijnlijk, vooral bij 't zitten, als ik sta gaat 't wat beter.

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Je voelt het dus over je hele onderbuik? Ik hoop dat je reacties van meiden krijgt die het herkennen. Nog niet opgeven hoor meis!

5. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ja, echt onderin in 't midden eigenlijk..

6. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

Nov 20, 2012
    1,206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Vorige zwangerschap heb ik fikse buikpijnen gehad vanaf het begin, en dat is mis gegaan met 7 weken. Deze keer heb ik het weer gehad, sommige krampen/steken waren erger dan de vorige keer.. maaree Mn banner loopt nog steeds hoor;)

Het kan van alles zijn, probeer je niet té druk te maken, ook al is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

7. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Niet teveel zorgen maken hoor.
    Bij de zwangerschap van mijn dochtertje kreeg ik ook menstruatiepijn bij 4 weken. ( ook verloor ik bloed )
    Pijn heeft aangehouden in extreme mate tot week 6. Daarna verminderde het, maar had ik het nog wel met vlagen, tot aan de bevalling. Gyn gaf me als verklaring dat het kwam door de groei van de baarmoeder.
    Nu ben ik weer zwanger ( 5 weken ) en wederom heb ik sinds week 4 menstruatie pijnen. Ik maak me er nu niet zo druk om, aangezien ik het bij de zwangerschap van mijn dochtertje ook heb gehad, en het er gewoon bij hoort. Zoals de gyn toen al zei : pijn door het groeien van de baarmoeder.

8. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Sjanniee: Oh, wat goed! Ik dacht dat 't groeien van de baarmoeder pas vanaf week 8 kon, maar blijkbaar dus ook al eerder. Fijn dat 't dan toch gewoon ook goed kan gaan! De pijn neemt nu ook al wel weer wat af. Is dus niet extreem lang, maar wel echt pijnlijk.
    Ik hoop dat 't bij mij ook door 't groeien van de baarmoeder is :)

Nathaliiej: Moet me inderdaad niet te druk maken.. Das alleen lastig. ;)

9. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Echt niet teveel zorgen maken nu. Het hoort gewoon ook bij zwanger zijn.
    Ik heb het nu bij mijn 2e zwangerschap ook. Bij de zwangerschap van mijn dochtertje liep ik soms krom van de pijn. En kijk mijn banner, ze wordt alweer 1 jaar :D
    Ik heb even een stukje voor je geplakt hieronder, hopelijk stelt het je wat gerust, meid :

Zwangere vrouwen kunnen tijdens hun zwangerschap last hebben van buikpijn. Deze buikpijn wordt veroorzaakt door de banden waarmee de baarmoeder aan het bekken verbonden zit. De baarmoeder groeit al heel hard in een vroeg stadium van de zwangerschap, en dit zorgt ervoor dat de banden ook oprekken of zelfs overrekken. Het (te snel) oprekken van die banden kan buikpijn veroorzaken.
    De groei van de baarmoeder zelf kan ook buikpijn veroorzaken. Deze pijn lijkt meer op het gevoel dat je hebt vlak voor je menstruatie of tijdens de eerste dagen ervan. Dit type buikpijn voelen vrouwen met name tijdens de eerste weken van de zwangerschap.

10. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Oh wat goed zeg! Dankjewel! Dan daar maar even op vertrouwen :)
    Heb 't hele internet opgezocht, maar dat niet kunnen vinden. Wel geruststellende info.

11. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Tik op Google maar eens in : zwanger en buikpijn ;)

12. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Aah nu zie ik 't! Meteen de eerste, haha. Maar ik typte in buikkrampen en zwanger, menstruatiekrampen en zwanger etc. Dus net iets anders ;)

13. lamo

lamo Lid

Sep 11, 2013
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde en zelfs een echo hier voor gekregen,omdat ik me zorgen maakte.
    Het is echt de groei van de baarmoeder zei de verloskundige.
    Ik werd echt ziek van piekeren,omdat t zo pijn deed,maar ze zei probeer er maar van te genieten hihi;)

14. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Herken het hoor!
    Heb al vanaf het begin van m'n zwangerschap last van steekjes, krampen en pijn in m'n buik. Heb me er ook erge zorgen om gemaakt, maar las ook op internet over bandenpijn.
    Volgens mij komt het ook veelal door m'n darmen, misschien ook wel bij jou, omdat die ook plaats moeten maken voor de baarmoeder. Dan kan het flink rommelen en krampen.
    Hoe moeilijk ook, probeer te vertrouwen dat het helemaal goed komt! :) Geniet ervan!

Share This Page