Beste 'een van de veroskundigen op deze site' ik ben morgen 35 weken zwanger en heb al 2 dagen heel erg hoofdpijn en ook ontzettend pijn in mijn knieeen, vooral als ik buk (hurken) om iets te pakken bijvoorbeeld of om op te staan, dan kom ik amper overeind, zon pijn net boven mijn knieschijf. Snachts heb ik ook constant zeurende pijn in mijn knieeen en voelen mijn enkels en handen dik aan. Voor mn gevoel heb ik dan hele zware benen. Nou lees je zo veel over zwangerschapsvergiftiging dus ik vroeg me af of ik me nu zorgen moet maken? kan die pijn in mijn knieeen vocht zijn? en is dit in combinatie met mijn hoofdpijn erg? Ik moet maandag weer ter controle naar mijn verloskundige, maar moet wel het weekend nog door. Ik dacht eerst, het gaat vandaag misschien wel beter, maar mijn hoofdpijn blijft (ondanks heel veel drinken) en vannacht kon ik moeilijk in slaap komen erdoor. Ik hoop dat iemand een 'geruststellend' antwoord voor mij heeft! alvast enorm bedankt. Groetjes Muis
Hoi muis, Vervelend zeg! De pijn in je knieen word hoogst waarschijnlijk veroorzaakt door vocht. Ook het dik aanvoelen van handen en voeten word door het vocht veroorzaakt. Drnk je voldoende? dit kan een oorzaak zijn van d ehoofpijn maar ook slaap te kort kan een reden zijn. Hoe gaat het verder met je buik? en de baby? Als je het niet vertrouwd kan je het beste gewoon je verloskudnige bellen! liever een controle teveel dan een te weinig! Imke
haai haai dank je voor de snelle reactie, Mijn versloskundigen zijn alleen maandag tot donderdag een uurtje telefonisch bereikbaar smiddags. Vrijdags en in het weekend dus niet, dan staat er , bij noodgevallen bel blalbalba. En dat vind ik dan zo moeilijk want ik vind mezelf niet zo snel een noodgeval. Met de baby en mijn buik gaat alles goed. Geen buikpijn en de baby is ontzettend druk. Heb wel savonds wat voorweeen maar dat schijnt normaal te zijn rond deze tijd? Ik drink heel veel en heb zelfs een fles naast mijn bed staan, dus daar kan het echt niet aan liggen. Ik slaap wel slecht misschien dat dat de reden is. Maar als jullie zeggen je moet echt bellen vandaag dan ga ik bellen. (ik ben nogal een ''afwachtertje'' namelijk)
Ps, ik las dat je bij zwangerschapsvergiftiging ook misselijk bent en moet braken.. klopt dit? Ben gewoon een beetje bang dat ik mezelf verwaarloos als ik niks doe, maar om nu het nood nummer te bellen vind ik ook zo'n grote stap. liefs Muis