buikkramp bij flesvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door marieke1, 4 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marieke1

marieke1 Lid

4 okt 2006
    6
    0
    0
    Hallo,
    Ik ben gisteren voor het eerst mijn 7 weken oude zoontje flesvoeding gegeven om 17.00uur (135ml) het ging er erg goed in, maar om een uur of 8 kreeg hij erge buikkrampjes die tot ongeveer 4 uur 's nachts hebben geduurd. Mijn man en ik hebben daardoor eigenlijk niet geslapen, normaal word onze zoon 's nachts wel 1x wakker, dat is niet erg, maar nu was het wel een ramp.
    we hebben ook nog de huisartsen post gebeld en zij zeiden dat het normaal is dat de 1e flesvoeding zwaar valt.
    Is het normaal dat de overgang van borstvoeding naar flesvoeding zo gaat? Of heeft ie misschien een koemelkallergie?
    Heeft iemand een idee
    groetjes, amateur mama Marieke

2. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Het is vrij normaal dat je kindje krampjes krijgt van flesvoeding en dat kan ook even aanhouden zo!

De eerste drie maanden kunnen krampjes voorkomen, de eerste 6 weken het heftigst en daarna zwakt het af.

Bij borstvoeding komt het gewoon minder voor, tenzij je kindje gevoelig is voor krampjes.

Dus maar even een aantal dagen afwachten of het blijft of niet.

Het is zeker geen koemelk allergie, dan spuugt hij meters ver melk :confused:

3. marieke1

marieke1 Lid

4 okt 2006
    6
    0
    0
    gelukkig geen koemelkallergie!
    Ik ga nu voeding proberen voor baby's met krampjes, hopelijk werkt dat beter. Het leek me ook slim om eerst een halve voeding afgeklofde melk en daarna een halve voeding flesvoeding te geven zodat het niet een te grote overgang is voor zijn darmpje.
    groetjes marieke

4. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Dat heb je goed gedaan.
    Maar het is normaal dat een kindje wat krampjes kan hebben bij de overgang van borst- naar flesvoeding.
    Evi heeft zelfs nog 3 nachten krampjes gehad toen ik van de een naar een andere flesvoeding ging...

5. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Flesvoeding verteerd anders dan borstvoeding, vandaar dat de darmpjes daar last van kunnen krijgen. Sowieso is heel heel normaal dat je baby de eerste 3 maanden last heeft van darmkrampjes. Ik zou het nog even aankijken met de flesvoeding en niet gelijk gaan experimenteren met andere voeding, daar kunnen de darmpjes namelijk nog meer door van slag raken..

Succes!

6. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Stap niet te snel over naar een andere voeding, probeer het eerst een paar dagen.... Als je iedere keer wisselt van voeding, kunnen zijn darmpjes nooit wennen. Probeer het echt een paar dagen..... En wacht ook met allerlei homeopatische middeltjes. Je komt in een cirkel terrecht, waar je moeilijk uit komt. En ik kan het weten.....

liefs juud

7. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik sluit me hier helemaal bij aan...
    Ik wilde al vrij snel overstappen op andere voeding, maar ben haar toch 2,5 maand dezelfde voeding blijven geven en pas vorige week overgestapt.
    Je kunt beter niet te snel wisselen want daar raken de darmpjes helemaal door van slag. Terwijl het al snel minder wordt als je eenmaal over bent op flesvoeding (als je tenminste even volhoudt om het bij dezelfde soort te houden al waarmee je bent gestart)

8. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Sluit me helemaal aan en je kan idd bv met fv mengen. Succes.

9. marieke1

marieke1 Lid

4 okt 2006
    6
    0
    0
    ja kan dat fv mengen met bv? dat wist ik niet. Dan ga ik dat zeker doen, en dan steeds meer fv ten opzichte van bv.
    bedankt!

10. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ja hoor, dat kan! En dan is de overgang ook niet ineens zo groot. En dan langzaamaan steeds meer bv vervangen door fv en steeds meer voedingen op die manier
    Succes :D

11. marieke1

marieke1 Lid

4 okt 2006
    6
    0
    0
    Ik geen nu 1x per dag een fles half om bv/fv zo went Filip aan fv. Hij heeft bijna geen last meer van krampjes. Hopelijk kan hij over een week een fles met 100% fv verdragen. en dan kan ik daarna afbouwen. Ik geef Nutriol omneo.
    Bedankt voor de tips!

12. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hoi..

ik geef nog steeds bv... ik heb wel 1 keer een flesje gegevn toen ze 2 weken was en idd gelijk krampen kreeg ze.. eigenlijk mn man had flesvoeding gegeven hij wilde me niet wakker maken :(

ik heb laatst vorige week 1 keer flesvoeding moeten geven omdat mn borsten helemaal leeg waren ze dronk zoveel.... en ze was wel de hele dag chagi omdat ze 1 keer andere voeding kreeg hel vreemd

Deel Deze Pagina