miskraam?

Discussion in 'Miskraam' started by sunset88, Nov 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunset88

sunset88 Bekend lid

May 17, 2011
    566
    0
    16
    Na een super gezellige avond zat er in mijn onderbroek bloed!!
    Ik schrok ervan en dacht gelijk dit is fout. Maar bij plassen niks meer en afvegen ook niet. Maandverbandje ingedaan en nog heel lichtelijk wat bloed..
    Wat nu? Morgen de vk bellen? Dit zit me echt niet lekker :(

2. Mamayo

Mamayo Bekend lid

Sep 18, 2014
    916
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Sunset, bah dat is schrikken he? Het kan heel goed iets onschuldigs zijn hoor, maar helaas ook een eerste signaal van een miskraam. Het is ongeveer 50/50. Er is niks dat je nu kunt doen, behalve afwachten en proberen je niet te druk te maken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Je verloskundige bellen is zeker een goed idee hoor, misschien kan zij je wat geruststellen en misschien kan je op korte termijn een afspraak maken voor een controle. Ik zie in je banner dat je 6+3 bent, binnen nu en een aantal dagen zou op een echo dan iig een kloppend hartje te zien moeten zijn (ben je zeker van je termijn?). De ene vk is wat meer geneigd tot zo'n vroege echo dan de andere, ook omdat je soms gewoon iets minder ver bent dan gedacht en het dan zou kunnen zijn dat er nog geen kloppend hartje te zien is omdat je gewoon zo ver nog niet bent. En ook als je nu een goede echo hebt, is dat geen garantie dat het goed blijft gaan, al neemt de kans daarop wel behoorlijk toe.
    Probeer voor nu toch de hoop niet te verliezen. Als het goed zit is dat het beste dat je voor jezelf en je kindje kunt doen, als het niet goed zit is er niks dat je kunt doen om dat te veranderen! Veel sterkte en ik duim voor je dat er niks aan de hand is!

3. Nouralayn

Nouralayn Actief lid

Apr 28, 2014
    372
    1
    18
    Noord-Brabant
    Hier precies hetzelfde gehad met +-6 weken.. bij mij bleek het (oud) innestelingsbloed te zijn. Daarbij had ik ook een laagliggende placenta. Dit is later weggetrokken gelukkig. Ik had een dag later een mooi kloppend hartje in beeld :D Het kan dus ook zeker wél goed gaan!

4. sunset88

sunset88 Bekend lid

May 17, 2011
    566
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties. Geeft me hoop. Na gisteren niks meer van bloed gexien. Is dat een goed teken of kan dat Nog komen?
    nouralayn: kreeg jij ook een echo toen je bloedverlies kreeg?? Ik ben vangt dat als ik straks bel dat ze me afscheept van als je nu niks meer verliest dan is er niks mis maar ik maak me natuurlijk wel zorgen :(

5. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

Sep 24, 2014
    1,111
    333
    83
    Female
    Gastouder
    Amersfoort
    ik had wel meteen gebeld, maar was iets verder.
    Grote kans dat als ze nu een echo maken, dat ze alsnog vrij weinig zien want ik zie dat je 6+3 bent, en dan hóeft er in principe nog geen hartje te kloppen heeft de verloskundige me verteld.

bij mij begon het ook met alleen aan het eind van de dag wat oud bloed afvegen, maar paar dagen later was het gewoon veel en helder bloed.

Ik heb er in elk geval 1 ding van geleerd: vertrouw op je intuïtie en bel ze gewoon, daarvoor zijn de spoednummers

6. Jolina

Jolina Niet meer actief

Gewoon even bellen ;) aangeven dat je bloed verliest en graag even gerustgesteld wilt worden.

Het kan dat je na de s.x (want dat maak ik op uit je verhaal, zo niet sorry :p) wat bloed verliest. Je bent al wat gevoeliger nu dus dat kan.

Dat zou ik alleen niet tegen de vk zeggen want dan scheept ze je af da het kan gebeuren. Misschien niet zo netjes van me om het te zeggen maar ik persoonlijk zou graag die echo even willen...

Dat sommige gelijk een mk vermoeden vindt ik wel heftig zeg... Het kan wel eens dat je wat bloed verliest na een inspanning

7. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

Sep 24, 2014
    1,111
    333
    83
    Female
    Gastouder
    Amersfoort
    Je hebt helemaal gelijk, mijn reactie is misschien wat aan de overdreven kant.
    Denk geplaatst onder net iets teveel emoties.
    Sorry daarvoor :)

Wat ik probeer te zeggen is met name dat als je het niet vertrouwd je gewoon aan de bel moet trekken :)

Ik wi niemand bang maken, het kan inderdaad gewoon niks zijn.
    Kan uiteindelijk 2 kanten op gaan.

Sterkte in ieder geval!

8. tantetil

tantetil Bekend lid

Jan 1, 2010
    768
    162
    43
    Female
    Noord Holland
    Ik heb ook een paar keer bloed verloren. Kan zo vroeg van innesteling komen. Ik heb het ook een paar keer na ontlasting gehad. Volgens de vk kan dat komen door het persen en druk op de baarmoedermond. Het kan ook na seks gebeuren. Het hoeft dus niet meteen mis te zijn, maar ik begrijp je onzekerheid heel goed hoor. Gewoon proberen om even met iets ander bezig te zijn en aan de vk vragen of je een vroege echo kan krijgen.

9. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Bij 6 weken verloor ik ook bloed. Ik kreeg een echo. Daar was alles goed op te zien. Ze konden zien dat ik stolsels had.
    Een week later controle gehad. Alles nog steeds goed.
    week erna weer bloed verlies. Weer stolsels te zien. Tot aan 12e week snel bloed verlies na vrijen, toiletbezoek voor nr 2. Dat was echt geen fijne periode en ik was erg onzeker.
    De kans op een miskraam was groter. Maar elke x bleef de kleine zitten. Nu 32 weken. Hiermee wil ik zeggen dat het geen miskraam hoeft te zijn. Maar dat je wat kwetsbaarder bent van binnen.
    Als advies kan ik je geven: bij grote zorgen bel de gyn of verlos.
    Praat erover met anderen. Veel vrouwen hebben het meegemaakt.
    Ik hoop voor je dat alles ook goed loopt. Jammer genoeg heb je niet die 100% zekerheid.

10. sunset88

sunset88 Bekend lid

May 17, 2011
    566
    0
    16
    Wat lief bedankt zeg. Maar om het even te verduidelijken nee geen sex gehad afgelopen dagen. Nouja vijf dagen geleden. Kan dat ook nog daarvan komen dan?
    Vk zei dat Niks kan doen. Ze zien nu toch nog niks op de echo en evt kan ik met 8 wkn een echo krijgen als ik je nog steeds zorgen maak :( nou daar zit je dan... Heb uw wat ik moet verwachten.. of dit goed gaat komen of dat ik straks krampen krijg een rood bloedverlies.. ik Let overal nu op.

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Het is echt dikke onzin dat ze niks zou kunnen zien op een echo. Met 6w3d klopt er in de meeste gevallen een hartje.
    Ik vind het echt zo kwalijk dat zoveel VK's er keer op keer blijk van geven geen flauw benul te hebben van vroege zwangerschappen :x

12. AnitaP

AnitaP Bekend lid

Feb 15, 2014
    760
    0
    0
    Bah niks aan die onzekerheid. Het hoeft helemaal niets te betekenen. Het is gewoon fijn als je gerustgesteld wordt. Je zou morgen evt je huisarts kunnen bellen om te vragen of ze je hcg waarden willen prikken. Je kunt ook evt een zwangerschaptest doen met streepjes. Als die lichter worden is dat vaak geen goed teken.
    Sterkte en hopelijk is er niets aan de hand.

13. Nouralayn

Nouralayn Actief lid

Apr 28, 2014
    372
    1
    18
    Noord-Brabant
    Ik heb uit paniek destijds zelf een echo laten doen (dus voor betaald) en ja met precies 6 weken was er al een goed kloppend hartje te zien. Doordat ik bloedverlies hield mocht ik 1,5 week later weer een echo met 7,5 week.. rond de 10 weken stopte de bloedingen.

14. Jolina

Jolina Niet meer actief

Kan ik ook boos om worden:x je ziet zeker iets nu.

Ik zou een andere vk bellen.....

15. Springday

Springday Fanatiek lid

May 20, 2014
    1,409
    0
    36
    Ik ben het wel met de andere eens, je ziet zeker wel wat met 6+3... Als je ook zeker bent van je termijn. Ik heb vanaf het begin ook steeds een beetje bloedverlies en ik kreeg op z'n vroegst een echo met 7 weken omdat er dan zeker een hartje moet kloppen. Uiteindelijk was elke keer alles goed, ben nu inmiddels 3 echo's verder want ik heb nog steeds zo nu en dan bloedverlies maar er blijkt bij mij een hematoom te zitten..... Wat ik dus ook wil zeggen is dat het ook met bloedverlies goed kan blijven gaan.

Sterkte met de onzekerheid en hopelijk niks aan de hand.

16. sunset88

sunset88 Bekend lid

May 17, 2011
    566
    0
    16
    Bedankt meiden voor jullie reacties. Ik heb geen bloedverlies meer. Ik word er ook boos om dat ze dat zegt maar ja.. zolang ik nu niet weer bloedverlies krijg wacht ik het af. Dan ga ik ervan uit dat het goed zit.. Zodra ik wel weer bloedverlies krijg dring ik gewoon aan op en echo...

Share This Page