Zijn dit nou harde buiken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ago, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

    Ago Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Sinds eergisteren is mijn buik soms hard. Het voelt dan net zoals wanneer ik voor de zwangerschap lucht in m'n darmen had. Dus heel gespannen en opgeblazen, soms ook wat pijnlijk door de spanning die erop staat.

    Zijn dit nou harde buiken?
     
  2. lisa123

    lisa123 Fanatiek lid

    16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ja, dat zijn harde buiken .
     
  3. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    heb ik ook net of je huid uit elkaar scheurt
     
  4. mama079

    mama079 Fanatiek lid

    30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Dat gevoel dat je buik ui elkaar scheurt heb ik van de week nog gehad, maar dat is bij mij groei/bandenpijn geweest. Het zat nl. te hoog om een harde buik te zijn (dan wordt je bm hard en zo hoog zit mij bm niet) Het kwam tijdens mijn vorige zw schap als een golvend gevoel op, de buik werd hard en dan ontspande hij zich weer langzaam
     
  5. Ago

    Ago Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Thanks voor de reacties. Wat doen jullie eraan? Warme douche helpt hier niet echt..
     
  6. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    hm, bij mij hielp de warme douche ook niet, bleken het geen harde buiken maar al weeën te zijn ;)
    Lekker gaan liggen, diep door je buik inademen en misschien een warme kruik er tegenaan houden? (toen ik dit deed braken overigens mijn vliezen)
     
  7. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    ze is pas 22 weken, dus dat zullen echt geen weeen zijn!
    Heb het ook gehad meid, snel gaan ontspannen! Lekker met je voetjes omhoog op de bank, tukje doen, in bad gaan liggen. Iig even goed ontspannen en eventuel contact opnemen met je gyn/vk als je het niet vertrouwd of als het niet weggaat!

    succes1
     
  8. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier ook al heel vroeg (16 weken) veel harde buiken. Warm hielp nouwelijks. Zowel van douchen als van in bad werden ze niet minder.
    Hier is het enige wat helpt rusten (liggen) en zelfs dan blijven ze geregeld komen en gaan.
    Een aantal harde buiken mag je per dag gewoon hebben hoor, 10/15 is geen enkel probleem.
    Probeer wel in de gate te houden of ze niet pijnlijk worden (niet irritant trekkend maar echt pijnlijk) of ritmisch (om de paar minuten).
     
  9. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Och sorry, dat zou wel heel vroeg zijn ja..
    Dan is het enige wat ik kan zeggen, neem lekker rust, ga ontspannen liggen, boekje er bij, tv oid en doe niet te veel.
    Succes ermee
     
  10. Ago

    Ago Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Hahaha, nou nee, ik ben niet aan 't bevallen hoor! ;)

    Maar dan weet ik dat als het bijna zover is en het niet over gaat, ik de vk maar eens moet bellen. :D
     
  11. soesje1986

    soesje1986 Actief lid

    17 apr 2009
    309
    0
    0
    ja dat zijn harde buiken. Wat bij mij helpt is even rustig te gaan liggen of zitten en in een draaiende beweging zachtjes over mijn buik te wrijven. bij mij is mijn harde buik dan met een paar minuten over... soms wil het bij mij ook nog wel eens helpen even te gaan plassen...
    Mocht het niet werken dan weet ik het ook niet maar probeer voor jezelf een manier te vinden om er mee om te gaan.

    Liefs.
     
  12. BellaNoa

    BellaNoa Niet meer actief

    Ik weet ook nog niet echt wat een harde buik is. Volgens mij heb ik dat nog helemaal niet gehad tijdens de zwangerschap. Het is wel eens zo dat mijn buik samentrekt en dan inderdaad hard aanvoelt, is dit dan een harde buik? Het doet geen pijn of wat dan ook, alleen een beetje een raar gevoel misschien
     
  13. Loki09

    Loki09 VIP lid

    2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Jandl, dat klinkt toch wel als een harde buik hoor :)
    Gewone harde buiken zijn niet pijnlijk, irritant is een beter passend woord. Als je dan probeert te bukken krijg je dat nouwelijks voor elkaar (boven de 25/30 weken, als het voort je hele buik bedraagd).
     

Deel Deze Pagina