dames wil graag jullie mening/advies!!

Discussie in 'De bevalling' gestart door lamisha1980, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    ik wil graag weten wat jullie mening zijn en wat jullie zouden doen als jullie in mijn schoenen stonden.
    ik zit namelijk ergens mee en weet niet of ik het serieus moet nemen en het accepteren en of er toch nog kans/hoop is...

hierbij mijn verhaal:

in 2007 ben ik bevallen door middel van een spoedkeizersnede,mijn weeen begonnen thuis spontaan en kreeg 5cm ontsluiting..ik mocht meteen naar het zknhuis daar aangekomen had ik nog steeds weeen maar ze waren niet zo heftig en de ontsluiting bleef op 5cm hangen..de verloskundige gaf me dus over aan de gynaecoloog die voorstelde de weeen door middel van kunstmatige weeenopwekkers nog krachtiger te maken..uiteindelijk kreeg ik 8cm ontsluiting..alleen werd er een probleem geconstateerd de hartslag van de kleine daalde en het ging niet zo goed en de ontsluiting ging maar niet verder en ik raakte uitgeput..dus werd er een spoedkeizersnede uitgevoerd..bleek dat de kleine ook in kruin lag.
    Dit jaar ben ik weer bevallen door spoedkeizersnede..ik was 42 wkn overtijd en kreeg een ballonkatheter waardoor ik 3cm ontsluiting kreeg en mijn vliezen dus werden gebroken,maar de weeen kwamen maar niet,ze waren heel lichtjes en ik kreeg dus weer kunstmatige weeenopwekkers en toen werden de weeen heftig en ontsluiting ging naar 5cm en het was zo pijnlijk niet zoals bij mijn eerste toen kon ik de weeen goed opvangen..dus het was zo pijnlijk dat ik om een ruggenprik vroeg en ook waren er 2 vrouwen bij de 1 was stagiaire en de andere gynaecoloog..de stagiare ging voelen en wist niet hoeveel ontsluiting ik had en daarna ging de gynaecoloog voelen en die zei dat het nog op 5 cm was alleen ze wist het niet zeker ondertussen werd het maar heftiger en ik mocht geen ruggenprik omdat de ontsluiting maar niet vorderde en ik eerder een keizersnede heb gehad..nou het was zo pijnlijk dat ze maar weer een spoedkeizersnede hebben uitgevoerd helaas..bij de nacontrole werd mij verteld dat ik niet meer normaal mocht bevallen,omdat mijn litteken van de vorige tijdens de operatie heel erg dun was en ze zeiden ook dat mijn baarmoeder niet tegen weeen kan. ik wil helemaal geen keizersnedes meer en wil graag weer proberen normaal te bevallen,omdat ik vind dat ik bij de eerste tot 8cm ontsluiting had en de kleine helaas in kruin lag en bij de tweede had ik geen natuurlijke weeen,ik was ingeleid.
    kan ik een second opinion aanvragen? en wat denken jullie hierover?

alvast bedankt voor jullie tijd :)

2. jazz

jazz Niet meer actief

Je kan altijd een second opinion vragen toch?
    En ja kan toch een deal maken met de gyn. Eerst zelf proberen en als een van ons risico loopt dan over gaan tot....

3. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    mijn gynaecoloog wil er niets van weten en uberhaupt mij niet normaal laten bevallen en noch proberen..hij zegt nee je mag niet meer normaal bevallen..wat denk jij?

4. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Lastig inderdaad! Ik snap dat je het zelf nog een keer wil proberen, maar als het gevaarlijk is voor moeder en kind dan weet ik niet of je dat moet riskeren!
    ik zou zeker een second opinion aanvragen en naar aanleiding daarvan een keuze maken, wat te doen!

Succes en sterkte

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Een second opinion aanvragen kan natuurlijk altijd. Ik snap dat je graag natuurlijk zou willen bevallen maar ik zou als ik in jou schoenen stond toch het advies van de gyn opvolgen..

6. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Hoi , ik heb vandaag mijn intake gehad voor de sectio maar ook mijn gyn zei 2 x een keizersnede is altijd een keizersnede dussss ik zou het risico nooit meer lopen .

Liefs Edith
    Mama van mees*

7. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Ik zou voor de second opinion gaan, zou je daarmee gerustgesteld worden dan is het goed. En als dat betekend automatisch een keizersnede dan is het zo.
    Hoe graag je ook natuurlijk wil bevallen, wil je toch het allerliefst een gezond kind en lijf behouden lijkt me.

8. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik zou voor de keizersnede gaan, je hebt kans op openbarsten van de baarmoeder omdat je al 2 llittekens erop hebt. Dat is de reden waarom je ééns een keizersnede áltijd een keizersnede krijgt.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Een second opinion vragen mag altijd. En als jij dat nodig hebt om zeker te weten dat je gyn het bij het rechte eind heeft, moet je dat zéker doen.

Maar ik denk dat je gyn groot gelijk heeft. Je wilt echt niet riskeren dat je baarmoeder scheurt.

10. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Dit is niet waar, na éen ks mag je heel vaak bij de volgende bevalling vaginaal bevallen.

11. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    kan iemand mij vertellen hoe dat gaat in een second opinion..mocht de gynaecoloog een ander mening geven dan mijn huidige gynaecoloog neemt hij/zij dan de behandeling over of hoe zit dat?

12. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    ik heb ook 2 KS gehad (2e wel vaginaal geprobeerd, mag dus gewoon) en kreeg ook te horen dat ik niet meer gewoon mag bevallen ivm scheuren litteken..Ik vind het eigenlijk wel prima die zekerheid..geen getwijfel, wel/niet etc..dit is gewoon het protocol van het ziekenhuis. Second opinion kan vast wel, zou dan wel willen overstappen op de gynaecoloog die zegt dat het wel kan..maar zou het risico zelf niet durven nemen eigenlijk..

13. Bri

Bri Niet meer actief

Dat is aan jou. Jij mag zelf kiezen wie jouw zwangerschap en/of bevalling begeleidt.

14. dotje24

dotje24 Actief lid

24 jan 2010
    105
    0
    0
    dordrecht
    Een second opinion kan je altijd vragen toch? Maar het lijkt mij dat een gyn dit niet voor niets aangeeft, als er een risico aan zit om natuurlijk te bevallen zou ik niet twijfelen. Hoe graag je het dan ook wil om natuurlijk te bevallen, je gezondheid staat voorop toch?

Groetjes Dot!

Deel Deze Pagina