beste verloskundige, ik had een vraagje over de eisprong..ik gebruik namelijk iedere maand de CB digitale ovulatietesten..door middel van mijn cycluslengte kan ik zo berekenen wanneer mijn eisprong ongeveer plaats vind. nou is het zo dat ik ook rond die tijd een positieve ovulatietest krijg van ongeveer 3 dagen en dan voel ik op de 2de en 3de dag ook flink steken/pijn aan mijn rechterkant/lies. we klussen dan daarvoor en daarna en om de dag. toch word ik weer na 14 dgn ongesteld is het zo dat mijn ei niet wilde springen of heeft het met iets anders te maken? moet ik hiermee contact opnemen met mijn huisarts? alvast bedankt groetjes lamisha
Hoi Lamisha, nee hoor; je eisprong zul je best hebben, maar de kans dat een eitje wordt bevrucht is elke keer slechts 20%. En daarvan gaat 70% mis voor dat je eigenlijk ongesteld moet worden en dan heb je dus een vroege miskraam waarvan je het niet eens weet, omdat je gewoon ongesteld wordt. Je kunt dit gerust een jaar proberen; dat is een normale wachtttijd bij kinderwens. Daarna kun je bij de HA aankloppen om te zien wat er in jullie situatie gedaan kan worden zodat de slagingskans groter wordt. Groetne Brigitte