Anticonceptie na bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Elmo, 3 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi hoi,

I.v.m. het feit dat ik na de ks zeker 6 mnd niet zwanger mag worden hebben we besloten dat ik toch voor die 6 mnd aan de pil ga.
    I.v.m. verminderderde vruchtbaarheid stop ik na die 6 mnd gewoon weer. Nu heb ik hem al opgehaald bij de ha maar vraag ik me af of ik nu al wel kan beginnen. Ik ben 4 wk terug bevallen en heb amper gevloeid. Mijn eerste menstruatie moet dus nog komen.
    Nu al met de pil beginnen of de eerste cyclus even afwachten?

Elmo

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hOi Elmo,

Beide mag, Wat voor jou het prettigst is.
    De eerste strip is nog niet veilig dat kan een voordeel zijn om nu te beginnen een nadeel van nu beginnen kan zijn dat je toch door de pil heen wat bloedverlies kan krijgen.
    Het nadeel van wachten is dat je niet weet hoelang je moet wachten en je moet toch met condooms aan de slag. Het voordeel is dat je lichaam dan wel haar eigen cycles heeft opgepakt, je begint dan op de eerste dag van je menstruatie.
    Als je borstvoeding geeft kan je de gewone pil er voor zorgen dat de BV terug loopt, de cerazette kan wel dat is een minipil!
    Groetjes imke

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hmmmm...ik gooi het hier in de groep!
    Dank je wel (lastig zeg).
    De bv is hier al verleden tijd :( dus kan aan de gewone pil.
    Elmo

Deel Deze Pagina