Goedemorgen Vannacht Weer wakker geworden met erge buikpijn. Even naar toilet gegaan en er kwam een grote boodschap uit (met bloed). Hoort dit bij een zwangerschap van bijna 6 weken? Mijn test was weer knal positief vanmorgen. Ik werd echt misselijk van de pijn. Na 10 min zakte het weg.
Goedemiddag, fijn dat je weer een knal test had vandaag! Door de zwangerschap gaan je darmen vaak trager werken. Dit gebeurt onder invloed van het hormoon progesteron. Vaak zorgt dit voor problemen met de stoelgang. Je kan last hebben van obstipatie en/of darmkrampen. Waarschijnlijk heb je daar de buikpijn van gehad vanacht. Doordat de ontlasting vaak wat moeizamer gaat, kan je sneller last krijgen van aambeien. Aambeien (inwendig of uitwendig) kunnen wat bloedverlies geven en vaak ook pijnklachten. Maar door de ontlasting kan er ook makkelijk een klein wondje ontstaan aan de anus (fissuur). Ook dit kan wat bloedverlies geven. succes! Groetjes Monique
Dag Monique zo veel en zo erge buikpijn van je darmen? Gyn vond t verontustend en zei dat ik morgen voor hele vroege echo moet komen. Dan weet je t meteen. Houd bewoon rekening met t ergste bij de gyn zeiden ze dat dit soort hevige buikpijn niet echt normaal is maar we gaan het meemaken
Het kan wel. Dat noemt men koliekpijn. Ik hoop voor je dat alles goed is! Ik duim met je mee! Succes morgen. Groetjes Monique
Zojuist te horen gekregen dat ik een week minder ver ben (een echt flinke week). Ze zag op de echo een net aan 5 weken zwangerschap. Ik weet wanneer ik sex gehad heb (15 dec en 20 dec) en ik heb op 27 dec een echo gehad waarop een mini iets te zien was van 1 mm. Ook mijn ei is duidelijk door het temperaturen. 31 december een HCG waarde van 625 (volstaat voor een zwangerschap van 4 weken zei de HA) en 9 januari (genomen over 9 dagen) een HCG van 6052 (zeer positief zei de huisarts) en passsend bij eventueel 5 weken. Al deze zaken opgeteld bij elkaar zei de gyneacoloog is de kans heel erg groot dat het een missed abortion is en dat, zoals mijn gevoel al zei, het gestopt is en mis is gegaan exact op het moment dat mijn gevoel dat zei en de buikkrampen begonnen. Al met al ken ik mijn lichaam te goed en maakte me dus niet voor niets te druk. jammer genoeg. Ik krijg volgende week pas om medische redenen pillen want ze willen dat mijn lichaam het eerst zelf afstoot. Dus het wordt of pillen of een curetage. Weet nog niet welke van de twee ik zou moeten nemen. Ideeen? Adviezen. Ga ook een heel goed gesprek met de huisarts voeren. Die hebben me totaal niet serieus genomen. Gyn zei verstandig dat je bent gekomen en ik mag bij evt volg zwangerschap daar terecht.
Wat een vervelend nieuws! Wat ontzettend jammer. Ik had zo gehoopt dat het goed zou gaan. Vaak is je gevoel toch juist. Ik zou je wel adviseren voordat je de pillen neemt of een curettage krijgt, toch nog een echo te laten maken. Je weet het maar nooit. Ik wil je geen valse hoop geven, maar soms gebeurt het toch dat het vruchtje zich verder ontwikkelt (aantal keer meegemaakt in de praktijk). Volg je gevoel over het kiezen voor de pillen of een curretage. Bij het nemen van de pillen krijg je vaak flinke krampen en ga je vloeien. Vaak verlies je dan wat stolsels. Bij een curretage ga je onder narcose en als je wakker wordt is je baarmoeder leeg. Wel is er bij een curretage de kans dat er verklevingen ontstaan (syndroom van asherman). De kans hierop is heel klein, maar als je het krijgt is de kans op een nieuwe zwangerschap nihil . Het is een persoonlijke keuze. Ik hoop eigenlijk voor je dat het vanzelf afkomt en je geen keuze hoeft te maken. Ik wil je heel veel sterkte toewensen! Groetjes Monique
Geloof er niet in gevoel zei het al. Ik begin idd maar met pillen je zult net zien dat je dan ook nog eens door een curetage dat ook nog krijgt.
Ik word een dikke week terug gezet zou betekenen dat ik met 3 weken een hcg zou hebben van 625 en met 4,5 week 6025. Dat zou heel Raar zijn... Baal er zo van 2 achter elkaar en moet nog een week wachten met pijn. Inmiddels 6 parac op een dag . Die hcg waardes zeggen al Dat t niet goed zit en dan die buikpijn
Ik verwacht het ook niet echt, maar er bestaat het fenomeen diapauze. De ontwikkeling van het vruchtje staat dan even stil, voodat het zich verder ontwikkelt. Daardoor komt het voor dat je verwacht verder te zijn dan dat op de echo te zien is. Maar wat vervelend dat je zo'n last hebt van je buik. Als je zo'n last blijft houden van je buik is het misschien wel aan te raden eerder contact op te nemen met het ziekenhuis. Mogelijk kan je dan adequate pijnstilling krijgen of kunnen ze iets anders voor je betekenen. Sterkte! Groetjes Monique