Beste verloskundige, Na mijn bevalling heb ik tot ongeveer 5,5 week helderrood bloedverlies gehad. Hierna enkel nog wat afscheiding. Net voor de 7 weken na de bevalling begon ik weer opnieuw helderrood te vloeien tot op heden (bijna 1 week nu). Soms is het nu bruinverlies, maar algauw wordt het weer helderrood. Ik geef volledige borstvoeding, geen bijvoeding, ik geef 1 voeding in de nacht en ze groeit goed. Kan dit dan toch al een menstruatie zijn? Wanneer moet ik aan de bel trekken bij een dokter? Alvast dank voor de reactie. Mvg Danielle
hoi ja het kan een ongesteldheid zijn, ondanks de volledige borstvoeding. Mara het kan ook nog het laatste stukje bloedverlies zijn van na de bevalling. We zien wel vaker dat het een poosje weg lijkt te zijn en dan toch nog even doorzet, een soort laatste opruiming dus. Geen probleem. Wat het precies is maakt ook niet uit. De tijd zal het leren, als je over 4 weken weer bloedverlies hebt is het wrs je eerste ongesteldheid geweest. Zo niet, dan hoorde het bij het kraambloedverlies. Het heeft verder geen gevolgen voor je borstvoeding hoor, dus lekker doorvoeden! Denk alleen wel aan anticonceptie, ik zou zeggen, condooms, want misschien heb je straks alweer een eisprong! Denk je ook aan je eigen vitamine D nu je borstvoeding geeft? Mirjam