Is dit alleen dmv een echo te zien? (op t moment zelf) Of kan ik hier een foto plaatsen en kunnen jullie dan zeggen of die aan de voorkant of achterkant ligt? Anders nog even wachten tot 5 december vraag ik het dan, maar was toch wel nieuwschierig
Grappig dat je het vraagt hier. Ik heb afgelopen dinsdag mijn combitest gehad en was al op de echo's aan het speuren of ik dat ook kon zien ( wil natuurlijk heel graag weten of ie vooral niet aan de voorkant ligt, zodat ik beebje snel ga voelen!). Mmmhhhh helaas dus, hoeveel ik ook speur, ik zal het niet gaan ontdekken
Bij de 20 weken echo kijken ze daar sowieso naar! (Bij mij met 16 weken) Mocht de placenta 'vreemd' liggen (zoals meer naar beneden en/of helemaal voor) benoemen ze het. Als ze er niets over zeggen, is de placenta, zo ver te zien is op een echo, prima in orde!
Bij 13 weken een echo gehad en het gevraagd. Vk zei dat ze dat nog niet kon zeggen op die termijn. Bij 20 weken echo kan het wel. Geen idee hoe het bij 16 weken zit.
Bij 16 weken kregen wij het bij Jan Koning te horen dat mijn placenta achterin lag, omdat ik de kleine al een tijd dacht te voelen vertde hij dit. Dus met 16 weken kunnen ze het wel al zien.
Voorkant of achterkant is wel degelijk op een echofoto te zien hoor! Moet de placenta natuurlijk wel op het plaatje staan. Stel, je placenta ligt hoog, en de foto is gemaakt met de transducer laag op je baarmoeder, dan kan het zijn dat de placenta helemaal niet op de foto staat. Als ie wel op de foto staat (meestal te zien als een wat dikkere grijzige laag) en hij zit aan de voorkant, dan zie je hem op het smalle deel van de echo-foto (bovenaan).
Hier net echo gehad en daar kon ze al op zien dat de placenta achter ligt. Toen ze het aanwees dacht ik: oooooo, dat is dus de placenta? Nooit geweten waar ik op had moeten letten Hopelijk kom je er bij de volgende echo dus achter