Beste allemaal, Ik ben bijna 6 weken zwanger. Ik ben hier heel gelukkig mee. Alleen heb ik sinds het begin van mijn zwangerschap veel krampen en heftige buikpijn. Veel erger dan gewoonlijk tijdens mijn menstruatie. Gisteren ben ik 1 uurtje eerder weggegaan van werk. Had niet veel meer te doen, en stond bijna krom van de pijn. Soms lijkt mijn buik wel te branden. Vannacht ook weer slecht geslapen. Heb de huisarts gebeld omdat ik me zorgen maak, en de buikpijn bijna continue aanwezig is. Ik kan zo even naar hem toe. Is tevens de eerst keer dat ik hem zal spreken over de zwangerschap. Hebben jullie hier ook last van? Is er iets tegen te doen? En hindert het jullie in jullie werk? Blijven jullie er wel eens voor thuis? Ik merk dat ik mezelf niet echt wil toestaan dat het invloed heeft op mijn werk. Het liefst zou ik vandaag een dag thuis willen blijven en even bijkomen. Maar voel toch ook wel een drempel om dat te doen. Dan denk ik: hallo, ben net zwanger, is het niet overdreven om nu al 1 dag thuis te blijven. Caroline
Geef jezelf de rust die het lichaam van je vraagt! Dat is heel erg belangrijk! Ik hoop dat de huisarts je meer kan vertellen! Heel veel succes ! Groetjes,Alida
hoi, ik ben in de 20 weken dat ik zwanger ben twee keer ziek thuisgebleven. een keer omdat ik echt helemaal op was, en de laatste keer vanmwege buikgriep, tja je voelt je dan wel schuldig maar gelukkig is er bij mij op het werk wel begrip voor. luister goed naar je lichaam, dat is echt het belangrijkste! joyce
ik heb ook wel last van buikpijn, maar dit is meer door de broeken die te strak zitten. Is dat het niet dat je kleren heel strak zitten en je buik meer ruimte nodig heeft?
Ik heb er ook wel een beetje last van. Maar meer nog omdat ik zo moe ben. Als ik thuis kom dan plof ik op de bank. Ik neem ook elk minuutje van de dag om even te rusten of om rustig aan te doen.
ik krijg buikpijn als ik te ver ga. maar ik durf me ook niet ziek te melden vanwege de zwangerschap. bij ons op school is dat echt not done. tenzij je echt over moet geven de hele dag. ik meld me ook niet snel ziek
Hallo, Gisteren even door de medische molen gehaald vanwege de aanhoudende buikpijn. Blijkt dat er te veel ontlasting zat in mijn darmen door obstipatie en dat de darmen dus opgezwollen waren. Vandaar dat de pijn langzaam toenam. Dus nu aan de vijgen, pruimen, veel drinken etc. Ik moet zeggen dat ik erg gerustgesteld ben, maakte mij onbewust toch veel zorgen. Ik heb een echo gehad om te kijken of ik geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap, met als klap op de vuurpijl een eerste kennismaking met onze beeb, ik zag al een hartje kloppen. Ongelooflijk. Ik was erg onder de indruk. Voelde me energiek en blij en ben daarna aan het werk gegaan. Het lamlendig voelen had denk ik ook met de onzekerheid te maken. Dank voor jullie reakties!