Ik heb een vraag...... ik hoop dat iemand mij hier duidelijkheid over kan geven. 2e kerstdag kreeg ik hele heftige steke in mij onderbuik die mij zo pijn deden, deze heb ik nog nooit eerder gevoeld. Ik zou ook eigenlijk pas 30 december mijn nod hebben... meestal heb ik een week voor ik ongi word lichte steken in mijn buik en onderrug. Dit heb ik ook niet gevoeld. De heftige steken waren er zomaar en daarna veel bloedverlies! Ik heb die nacht ook niet kunnen slapen van de pijn... asprines hielpen niet, warme kruik hielp niet... Zelfs mijn vriend zei dat hij nog nooit heeft gezien dat ik zoveel pijn had. Nu is eigenlijk mijn vraag, kan dit een vroege miskraam geweest zijn?
Ik heb niet getest, maar wat wel zou kunnen is dat ik 2 of 3 week zwanger was.. De pijn die ik heb is minder erg dan de 1e en 2e dag...
Een miskraam heb je dus echt alleen als je positief getest hebt. Wat jij hebt gehad is waarschijnlijk je menstruatie geweest. En die is de ene keer wat heftiger dan de andere. En áls je dan 3 weken zwanger zou zijn, dan voelt dat ook als een normale menstruatie.
Heb je de pil geslikt? Zo ja, hoelang ben je er al vanaf? Ik heb ook weleens een menstruatie er tussen zitten waarbij ik krom lig van de pijn, moet overgeven van de pijn. Maar vaak heb ik weinig last. Ik heb ook altijd 7 dagen bloedverlies, maar mijn laatste menstruatie was 3 dagen. Wat ik wil zeggen dat het ook wel af kan wijken van wat normaal voor je is. Ik zou in ieder geval niet uitgaan van een miskraam.
Je hebt pas een miskraam als je na je nod zit (en niet 1 dag want dan ben je gewoon laat ongesteld). Als je nod de 30 zou moeten zijn, ben je nu gewoon vroeg ongesteld en heb je geen miskraam. Daarbij; een miskraam doet alleen pijn als je al even op weg bent dus dat kan de pijn niet verklaren.
Ik heb gister precies hetzelfde gehad. Zo verschrikkelijk veel pijn dat ik niet eens meer kon lopen of staan. En mijn NOD is pas 4 januari... Afwachten dus. Hoe is het nu met jou ?
Ik denk dat het wel een vmk kan zijn. Ik heb ook ooit zo iets mee gemaakt wel 1 dag na mijn nod maar had toen wel positieve test van cb 1-2- weken 2 dagen later geen hcg meer te bekennen in mn lichaam. Ik denk dat ieder lichaam anders reageerd en als je dit nooit eerder hebt mee gemaakt is er dus iets anders aan de hand als menstruatie. sterkte x
Het gekke is dus, ik heb niet aan het begin alle menstruatie klachten gehad zoals ik ze altijd heb, dat zeurderige gevoel. Het was er gewoon in 1x en ik kon niks meer zo voelde dat, behalve huilen.... en ik heb nu ook al geen bloedverlies meer. Terwijl normaal gesproken mijn menstruatie zo'n 5-7 dagen zijn....
Maar.. Welke gedachte stelt je meer gerust: de gedachter dat het een miskraam was, of de gedachte dat het een 'rare' mentruatie was?
Misschien een innesteling? Persoonlijk heb ik in deze zwangerschap met 6 weken erg veel bloedverlies gehad (meer dan menstruatie) en ook erg heftige krampen, manlief moest me zelfs op komen halen op mn werk en moesten direct door naar de IVF poli ivm vermoeden miskraam... Echter zoals je ziet nu meet dan 17 weken zwanger. Van een miskraam (vroege miskraam in dit geval) spreek je pas wanneer je een positieve zwangerschapstest hebt gehad inderdaad.