Hallo, Ik heb geen dringende vraag, maar ben benieuwd naar een bepaalde afkorting op mijn zwangerschapskaart. Wat betekend de volgende afkorting? - anat. Van anat. weet ik dat het met de hoogte van de baarmoeder te maken heeft (bij mij staat het op 1/3 NS) Ik hoop dat jullie een uitleg hebben; dan weet ik wat mijn VK allemaal in mijn situatie invult. Alvast bedankt! Simmer
hoi Simmer, anat betekent anatomie en heeft betrekking op de stand van de baarmoeder. Jouw baarmoeder staat nu op 1/3 tussen je navel en symfyse(schaambotje). Dat is prima voor deze tijd van de zwangerschap. Mirjam
Hallo, Vandaag een bezoekje gebracht bij de VK. Nu lees ik weer iets wat ik niet zo goed begrijp. Er staat nl. ball ct+/reg. Neem me voor om n volgende keer bij het verlaten de vraag gelijk bij de VK te stellen Simmer
hoi Simmer, er staat bovenaan deze pagina ook een item: uitleg zwangerschapskaart. Ball betekent ballotement wat zoveel wil zeggen dat we de baarmoeder als een soort bal tussen onze handen in kunnen bewegen. cort+/reg wil zeggen dat de harttonen gehoord zijn en dat ze regelmatig klonken. Mirjam