linker of rechterzij slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nairam, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nairam

nairam Actief lid

8 okt 2008
    403
    0
    0
    oost-nederland
    Je hoort/ leest vaak dat het beter is om op je linkerzij te slapen, ivm met doorbloeding etc.
    Maar ik slaap nu eenmaal beter op mijn rechterzij...
    Maakt dit eigenlijk uit ??

Bij zoonlief deed ik dit eigenlijk ook, maar nog meer eigenlijk omdat hij me net zolang zat te 'schoppen', totdat ik op mijn rechterzij lag.
    Dus had toen, omwille van mijn nachtrust, eigenlijk geen andere keus ;)
    Maar deze baby heeft geen voorkeur... (maar ik wel :))

2. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Slaap eigenlijk altijd in de zw op de linkerkant. Sinds een klein weekje vind ik ineens rechts ook erg lekker liggen!
    Ik wissel nu de hele nacht af. Ben ook blij dat het kan, want heb flink last van bekken en heupen. Kan niet lang aan een kant blijven liggen. Eerst kon rechts haast niet, omdat ik het idee had dat ik de kleine aan het pletten was.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik slaap op alle kanten, als het voor mij maar lekker ligt. Je beebje past zich wel aan. Slaap zelfs nog voor 90/95% op mijn buik (1 been beetje opgetrokken) heerlijk! :)

4. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hier hetzelfde, slaap beter op rechterkant.
    En kijk de vorige twee zijn gezonde blozende kindertjes geworden. Op mijn rug heb ik wel veel last, dan wordt ik draaierig, maar verder doen wat je goed vindt

5. xHope

xHope Actief lid

14 jan 2012
    107
    0
    0
    Ik slaap ook op allebei de kanten, lig wel het lekkerst en 't meeste op mijn rechterzij, maar draai heel vaak snachts.

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Je bloeddruk kan lager worden door de druk op de grote vaten waardoor je kindje ook minder bloed krijgt. Daar kunnen ze van in de problemen komen.
    Maarja ik kan me ook wel voorstellen dat je snachts onbewust terugdraait...daar doe je weinig aan.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik slaap ook het lekkerst op mijn rechterzij dus val zo regelmatig ook in slaap.

Wat ik wel doe is voordat ik echt ga slapen een half uur/3 kwartier op mijn linkerzij nog even lezen/tv kijken of kletsen met vriendlief .

Toen ik zwanger was van Tycho MOCHT ik niet op mijn linkerzij slapen van hem, whahaha hij bleef net zolang schoppen/draaien en bewegen tot ik op mn andere kant lag. Whahah ik had het gevoel alsof ik helemaal bont en blauw was van binnen. Vriendlief kreeg eens een flinke trap toen hij zn hand ertegen aan legde, hij schrok er zelfs van ( en mama kreeg even tranen in dr ogen ;))

xxx

8. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slaap op beide kanten. Enuge vervelende vind ik liggen op mijn rug.

9. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Ik slaap het meeste op links. Nu in mijn zwangerschap krijg ik kramp in mijn rechterbeen en heup als ik op rechts slaap.

10. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Ik draai alle kanten op, en beeb heeft niks te willen ;) die draait gewoon mee :p
    Slaap ook nog wel op mn rug, geen last van draaierig worden. En soms half op mn buik nog.

11. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Als ik maar slaap :)

Ik heb dit nagevraagd aan mijn gyn, en die zei, op t moment dat er iets in de verdrukking komt dat kan je niet slapen en wordt je toch wel wakker. Dus geen zorgen over maken en gewoon proberen te slapen!!

12. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Sluit ik me helemaal bij aan!

13. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik slaap ook op beide zijkanten en op mijn rug. Het klopt dat er statistisch gezien een iets hogere kans is op overlijden baby bij vrouwen die op hun rechterzij slapen dan op hun linkerzij (heeft te maken met bloeddoorstroming e.d.) maar volgens mij is niets zo slecht voor de baby als een mama die niet kan slapen omdat ze maar in één houding mag liggen waardoor alles pijn gaat doen :)
    Sowieso gaat die kans om 1 komma nogwat op 1000 versus 3 komma nogwat op 1000. En het is volgens mij ook maar 1 onderzoek geweest wat die cijfers zo noemde.
    Op momenten dat het me niet uitmaakt hoe om ik lig probeer ik wel op mijn linkerzij te gaan liggen, maar als ik eenmaal slaap draai ik alle kanten op ;)

Deel Deze Pagina