Beste voedingskundige, Ons dochtertje, nu 4,5 week oud, heeft last van buikkrampen tijdens en na het drinken. Zij krijgt kunstvoeding (nutrilon standaard) en 's avonds voor het slapen gaan afgekolfde borstvoeding (ik ben aan het afbouwen). Ik heb sinds deze week Infacol welke ik gebruik voor de voeding en soms tijdens de voeding. Zij heeft echter nog steeds buikkrampen, moet soms ook huilen tijdens het drinken door de krampen. Zij overstrekt hierbij, spartelt en huilt ontroostbaar waarbij zij ook windjes laat. Na het drinken geeft ze vaker melk terug. Zij drinkt over het algemeen vrij weinig voor deze termijn. Zij drinkt zo'n 80/90 ml per keer gemiddeld en komt gemiddeld aan de 600 ml per dag. Zij heeft wel goede plasluiers. De ontlasting is dun, maar geeft toch krampen. Soms stagneert het wat waarbij wij merken dat ze last heeft van krampen en hard perst. Wij gebruiken dan de koortsthermometer met wat olijfolie waarna tot nu toe de ontlasting gemakkelijk en in grote hoeveelheden naar buiten komt (ook dun). Zij heeft dus geen dikke of harde ontlasting. Nu lees ik veel verschillende verhalen met verschillende ervaringen betreffende andere voeding of andere flessen. Wat is jullie tip? De Infacol werkt in ieder geval niet.
Hi Tassie74, Dank voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden te beantwoorden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven. Groetjes, Samara