Overgang naar soja groeimelk

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Polletjepiek, 18 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Goedendag,

Mijn zoontje van 2 jaar oud drinkt momenteel nog de Nutramigen AA, wegens een behoorlijke koemelkeiwitallergie.
    Nu is het de bedoeling dat hij op een gegeven moment de groeimelk van Alpro-soya moet gaan drinken.

Alleen hij vertikt het om die melk te gaan drinken.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen,

Goed dat je contact opneemt over de voeding van je zoontje. Als hij de Alpro Soya melk nu niet goed accepteert kun je deze melk de eerste dagen het best mengen met de Nutramigen AA flesvoeding. Per fles kun je de hoeveelheid Alpro Soya op gaan hogen, zodat hij geleidelijk kan wennen aan de smaak.

Groetjes,

Anne-Lotte- Nutricia voor jou

3. Polletjepiek

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb ergens gelezen dat nutricia ook een soyamelkpoeder heeft? Is dat geschikt voor peuters met koemelkallergie?

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen,

Van Nutrilon hebben wij ook een opvolgmelk op basis van Soja. Dat is de Nutrilon Soja 2. Deze voeding kent geen maximale leeftijd, dus mag gerust ook op de leeftijd van 2 jaar gegeven worden aan je zoontje.

Groetjes,

Anne-Lotte- Nutricia voor jou

5. Polletjepiek

Ik heb net even op jullie website gekeken en daar staat bij dat de soja-voeding van Nutrilon niet geschikt is voor kinderen met een koemelkeiwitallergie:(

Maar ik zal het eens met de diëtiste overleggen.

6. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Bij heel jonge kindjes met een koemelkallergie adviseren we inderdaad geen Nutrilon Soja te gebruiken, omdat dit op zeer jonge leeftijd de kans op een soja-allergie iets kan vergroten. Om die reden adviseren we op onze website inderdaad de voeding niet te gebruiken bij een koemelkallergie. Nu je zoontje 2 jaar is, is er echter geen extra risico meer op het ontwikkelen van een soja-allergie. Hij mag dus zonder problemen Nutrilon Soja 2 gebruiken!

Groetjes Leonie - Nutricia voor jou

7. Polletjepiek

Is de sojamelk van Nutrilon vrij bij de drogist/supermarkt verkrijgbaar, of moet dit ook via de apotheek?

8. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen,

Je kunt deze voeding bij supermarkt, drogist of apotheek kopen. Weet ook dat babyvoeding via diverse online kanalen verkrijgbaar is.

Groetjes,

Paulien - Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina