Baarmoeder loopt voor in groei.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door DeeLighT, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Bij de laatste controle bij de VK met 24 weken was verder alles goed, maar later keek ik in het boekje en zag dat de groei van mijn baarmoeder op 1/4 NX zit. Als ik daar info over zoek komt het overeen met 27-28 weken. Heb een flinke buik en mijn eerste kind was flink ( >P95 krijg ook groei echo's etc).

Is deze groei normaal voor een tweede kind? Maak me soms zo'n zorgen waar het heen moet met die buik.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi DeelighT,

waarschijnlijk zal je buik voorlopen op de zwangerschapsduur, maar nu nog niet te ver in de ogen van de vk. (een baarmoeder voelen is belangrijk, want er zijn ook vrouwen die hoog en smal dragen bv) Anders had ze je al voor een groeiecho gepland. Zeker omdat je vorige kindje flink aan de maat was zal er rond 32 weken wel een groeiecho plaatsvinden, maar dat moet je maar eens aan je vk vragen. Mocht uiteindelijk blijken dat je kindje echt erg groot lijkt te worden zal je doorgestuurd worden naar de gyn die dan eventueel met je af kan spreken eerder ingeleid te worden. Maar dat is alleen als het echt te groot wordt. Je hebt in ieder geval al laten zien dat je grote kinderen kunt baren (mits het geen keizersnede was natuurlijk), dus probeer je daar niet te druk over te maken, maar uit je zorgen wel even bij de volgende controle.

Groetjes Brigitte

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Brigitte, heel erg bedankt voor je snelle antwoord. Er staat al een echo gepland op 28 weken, krijg er 2 of 3 zei ze. Volgende week suikers prikken, we zullen het gaan zien. Het is afwachten dus.

Nogmaals bedankt!

Deel Deze Pagina