Primolut of afwachten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vlinder14, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder14

Vlinder14 Actief lid

3 aug 2011
    109
    0
    0
    bezig bijtje
    omgeving Rotterdam
    Ik zit met een dilemma en hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen.

Ik zal het eerst even uitleggen:

Ik ben in mei gestopt met de pil en mijn cyclus daarna is erg rommelig geweest.. Na 43 dagen eerste normale menstruatie, daarna na 60 dagen en laatste keer na 39 dagen..
    In de periode van 60 dagen ben ik bij de dokter geweest omdat ik erg last had van buikpijn en behoorlijk ziek ervan was.. Gyn heeft mij toen primolut voorgeschreven, heb ik alleen toen niet gebruikt, omdat ik opeens toch ongesteld werd..

Nu zit ik weer op dag 39 en nog niets te bekennen, maar wel weer hevige buikkrampen. Ik heb gedacht aan zwangerschap (deze maand ei duidelijk gevoeld en posi ovutest gehad en geklust op deze dag).. Verdere klachten nu zijn:
    -Vorig weekend heftige steek in mijn buik gehad kort (innesteling?)
    -vermoeid
    -pijnlijke jeukende tepels en ze zijn groter
    -krampen in buik
    -Sex doet momenteel erg pijn ben inwendig behoorlijk gezwollen.
    -Afscheiding is wit tot helder,..
    -Af en toe misselijk

Het kunnen zwangerschapstekenen zijn, maar testen zijn tot nu toe negatief..

Ik weet niet goed wat ik moet doen nu.. wil eigenlijk niet weer afwachten tot weet ik veel hoe lang, dus kan primolut gebruiken, maar aan de andere kant twijfel ik erg.. stel dat ik toch zwanger ben, maar het nog niet te zien is op test wat dan..

Heb op internet dit stukje gelezen (ziekenhuis/apotheek advies):

Indien primolut incidenteel wordt gebruikt in lage doseringen, zijn er tot nu toe geen aanwijzingen voor nadelige effecten. Primolut in hogere doseringen kan in theorie bij gebruik na de achtse zwangerschapsweek onvruchtbaarheid bij de vrouwelijke foetus veroorzaken, in de praktijk is alleen een clitorisvergroting (die meestal voorbijgaand is) gezien. Bij het door u geschetste korddurende gebruik in de 1e dagen van de zwangerschap hoeft u zich dan ook geen zorgen te maken omtrent mogelijke schadelijke gevolgen voor de vrucht. (HK)

Primolut N (Primolut schadelijk bij zwangerschap?) - medicijngids - Ziekenhuis.nl
    Is er iemand die hier ervaring mee heeft en met mij mee kan denken.. Ik voel me behoorlijk rot momenteel en weet het gewoon ff niet meer:(

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat vervelend die onzekerheid! Wanneer denk je dat je je eisprong hebt gehad? Normaal zou je daar 2 weken bij op moeten tellen, en dan kan je positief testen. Sommige dames testen later positief, dus tel er dan nog 1 week of 1.5 week bij op. Als je dan nog niet ongesteld bent zou ik naar overleg met de gyn weer primolut gaan slikken

3. Vlinder14

Vlinder14 Actief lid

3 aug 2011
    109
    0
    0
    bezig bijtje
    omgeving Rotterdam
    Bedankt voor je reactie..

Ik heb een positieve ovulatietest gehad op 9 oktober.. was een behoorlijke knaltest.. heb niet doorgetest, maar uitgaande van paar dagen vertraging zou uiterlijk 11/12 eisprong geweest moeten zijn.

Dit betekent dat ik afgelopen week 14 dagen na eisprong zou zitten.. Ik denk dat ik idd deze week nog af moet wachten tot vrijdag.. dan test ik nogmaals.. en anders gyn of ha bellen

Zijn er mensen die dit ook hebben gehad?

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb het ook gehad, maar heb PCO dus daar is sowieso geen pijl op te trekken. Heb ook wel een eisprong gehad, daarna geen positieve test en uiteindelijk wel weer primolut moeten slikken.

Deel Deze Pagina