Symptonen zwangerschap?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Noaa, Apr 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noaa

Noaa Nieuw lid

Apr 28, 2007
    4
    0
    0
    Hee!
    Ik ben Noa, 16 jaar. Vorige week zaterdag heb ik onveilige seks gehad.
    Sindsdien heb ik last van pijn in mijn buik, onderrug en kuiten, tintelende handen en voeten, misselijkheid, duizeligheid, vermoeidheid en soms heb ik het gevoel dat ik koorts heb.. Ik was nog niet regelmatig ongesteld, maar afgelopen dinsdag zou de volgende keer meoten zijn.. Zondag en maandag heb ik kleine beetjes bloedverlies gehad.
    Ook heb ik ongeveer 36 uur daarna een morning after pil gehaald, maar dat was al de 2e keer dus kan het zijn dat er antistoffen aangemaakt zijn?
    Zijn dit verschijnselen die bij de eerste symptonen horen of
    ben ik zo bang dat ik zwanger ben dat ik het me inbeeld?

Bedankt alvast

2. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    Belgiƫ
    Beste Noa,

De symptomen die je beschrijft kunnen evengoed van wat hyperventillatie komen, doordat je ongerust en bang bent! Ik heb nog nooit gehoord dat je antistoffen tegen de MAP zou kunnen maken, dus ik denk dat je je daar echt geen zorgen over hoeft te maken.

Door de MAP kan je ongesteldheid wat langer wegblijven , men zegt meestal dat je regels max. 1 week mogen wegblijven. Als ze langer dan 7 dagen wegblijven, of je hebt maar licht bloedverlies, dan kun je best voor alle zekerheid toch een testje doen. Waarschijnlijk is het niets, maar je kunt maar beter zeker zijn!

De symptomen die je beschrijft zijn ook symptomen die je door de MAP zelf kunt krijgen!

Sinds wanneer heb je al last van die kwaaltjes?

Ik denk dat je je geen zorgen moet maken, maar misschien toch maar eens ernstig beginnen na te denken over de pil? De MAP is steeds een aanval op je lichaam!

Sterke!

Sandra

3. Krullebol

Krullebol Actief lid

Dec 31, 2006
    386
    1
    0
    Gezien de korte tijd tussen dat je sex hebt gehad en dat je ongesteld moest worden, lijkt de kans me klein dat je zwanger bent...maar als je het zeker wilt weten zul je een zwangerschapstest moeten doen. Heel veel succes in ieder geval en sterkte...ik kan me wel goed voorstellen dat je erg geschrokken bent!

Share This Page