Dag dames, Even een vraagje voor jullie. Ik ben nu 7 weken zwanger en ben al dik 2,5 week echt ontzettend beroerd. 24/7 misselijk. Constant moeten eten omdat ik anders nog misselijker word en een keer of 6 per dag hang ik boven de wc. Over het algemeen blijft het eten netjes binnen en komt er vocht of schuim naar boven. Ik heb nog Emesafene liggen van mijn vorige zwangerschap maar weet niet of ik dat wel moet pakken. Ik gebruik liever niets van medicatie tijdens de zwangerschap. Maar weet ook niet hoe goed het is voor de baby als ik me constant zó enorm beroerd voel. Ik werk daar bij 40 uur per week en dat valt wel heel zwaar als je je constant zo slecht voelt. Zit echt mijn tijd uit te zitten op het werk met de hoop dat ik niet wéér naar de wc moet rennen. Ben ook echt kapot aan het einde van de dag. Is het in deze situatie beter om gewoon misselijk te zijn en geen medicatie te gebruiken gezien ik het eten gewoon binnen houd of beter om het wel te doen om wat lekkerder in mijn vel te zitten? Wat zijn jullie meningen?
Herkenbare situatie! Ik zou toch even contact zoeken met je huisarts, want dit hou je niet lang vol... Wellicht kan hij/zij je iets voorschrijven dat verder geen kwaad kan voor je kindje en waardoor je je wat beter voelt. Veel sterkte!
Ik weet dat mijn schoonzusje dit ook had, maar dan echt maandenlang. Ze is zelfs een keer omgevallen in de metro. Je moet echt de HA bellen ivm uitdroging. Succes en sterkte. Hopelijk stopt het binnenkort!
Daar heb ik ook last van. Ik ben net 5.5 week, maar sinds een week echt super beroerd door de misselijkheid. Alleen ik kan op de een of andere manier niet overgeven....ben alleen aan het kokhalzen. Ik eet daardoor bijna niks (wel fruit en salade). Alleen de geur van het eten al. Als ik jou was zal ik gewoon de huisarts bellen. Er is genoeg medicatie om deze klachten tegen te gaan. En die niet schadelijk zijn voor je kindje. Bij mijn tweede zwangerschap was ik ook zo beroerd. Toen ook medicatie gehad....werkte super! Was zo blij! En er is een gezonde kleine vent uitgekomen . Gewoon bellen het is voor het kindje ook niet goed als je bijna al je energie verbruikt om je zelf te herstellen en idd kijk uit voor uitdroging!
Bedankt voor jullie reacties. Sinds gister werd het erger. Hield bijna niets meer binnen. Sla proberen te eten als avondeten omdat dat nogal licht is enzo, maar alles weer uitgespuugd. Water, thee en ranja kwamen ook allemaal weer eruit. Hield niks meer binnen. Vandaag van half 8 tot 12 uur gewerkt en in die tussentijd 8 keer overgegeven. Daarna ziek naar huis gegaan, hield het niet meer vol zo. Rest van de dag in bed gelegen. Glas met O.R.S. moeten drinken tegen uitdroging. Vriendlief heeft de gyn gebeld (huisarts zei i.v.m. onze geschiedenis met de gyn te bellen i.p.v. met hun). Mocht gewoon emesafene pakken. Vanmiddag pilletje gehad en nu gaat het wel iets beter. Klein beetje gegeten en glaasje water binnen gehouden.
Ik gebruik nu ook weer emesafene, maar ik vind het niet echt helpen tegen de misselijkheid. Wel tegen het overgeven, wat jij nu dus ook doet. Je kunt het toch gewoon proberen. Ik gebruikte er 2 per dag, maar mag er nu van de gyn 3. Blij toe!
Ik heb hetzelfde inderdaad. Nog steeds de hele dag misselijk, maar hou wel t meeste binnen nu. Geweldig is anders haha.
Ik kom er net achter dat het bij mij voor in de ochtend niet meer genoeg is Even bikkelen nog 2 weken, dan nog even 2 weken waarin het heel langzaam minder wordt. En dan met 14 weken hoop ik net zo als bij de andere twee, klachtenvrij te zijn
Ik slik er 's ochtends (rond 06:00 uur) én 's middags eentje (rond 14:00 uur). Maar ben nog steeds de hele dag beroerd en in de namiddag geef ik over het algemeen nog steeds over.
Bleh.. Erg he? Die misselijkheid! Ik sta er ook mee op en ga er mee naar bed.. Dan denk bah hoef echt geen eten om dan 15 minuten later te beslissen toch maar wel wat eten .. Weet dan ook niet meer of ik misselijk ben om het misselijk zijn of van het niet eten, gelukkig nog niet overgegeven.. Net op het randje.. Hoop zoooo dat dit na die 12 weken over is.. Maar ik klaag niet!!! Ik voel me gelukkig op en top zwanger
Ja het is zo slopend he, als je het echt continu hebt. Ochtendmisselijkheid lijkt me heeeerlijk hahaha. Je even lekker goed zwanger voelen en de rest van de dag niks aan de hand. Maar helaas Maar ben blij dat ik zwanger ben, dus mag niet klagen. Echt genieten is het naar mijn idee nog niet zo.