Ik heb volgens mij een infectie aangezien het erg jeukt/prikt rond de ingang van m'n vagina. Ben net bij de ha geweest maar ze was op vakantie en er was een vervanger (een man en heel raar!). Ik gaf aan dat ik zwanger ben en toen ging ie heel lang googelen voor hij wist wat hij moest voorschrijven.. Kom ik thuis staat er in de bijsluiter dat er niet bekend is welke gevolgen het kan hebben tijdens de zwangerschap en dat ook aangeraden wordt dit medicijn niet te gebruiken...! Nu ga ik terug maar wil graag weten of jullie een medicijn kennen dat geen kwaad kan?!
Hmm dat durf ik zo niet te zeggen maar kun je het niet beter even bij de apotheek checken? die weten het vaak wel?
Handig als je er bij zet wat voor infectie (bacterie/schimmel) en wat je dan gekregen hebt... Enne, een vk weet weinig van medicatie. Als het goed is heb je bij de apotheek gemeld dat je zwanger bent (moet altijd). Als het middel kwaad had gekund dan hadden ze het je niet meegegeven.
Je mag gewoon miconazol gebruiken. Die kreeg ik ook in mijn zwangerschap toen ik een schimmel had. Heb je in zalf en vaginale tabletten.
Ok, ik woon in Spanje en hier bij de apotheek willen ze altijd dat de ha aangeeft of t wel of niet bij zwangerschap mag. Ik heb laurimic gekregen (weet niet of jullie dat ook hebben daar?) en t gaat om een vaginale infectie (staat in onderwerp). Heb t nogmaals aan de ha gevraagd en zegt dat t geen kwaad kan. Ook lees ik op fora dat t veel voorgeschreven wordt... Hmmm!
Lastig, als je zoekt dan kom je uit op fenticonazol. Dat is de werkzame stof. Bij deze werkzame stof staat overal dat het tijdens zwangerschap alleen in overleg mag met de arts en tijdens borstvoeding helemaal niet. Het is typisch iets dat alleen in huitenlandse medicatie gebruikt wordt voor candida infectie. Je vind geen Nederlands merk/bijsluiter met deze.werkzame stof. Alleen gynoxin maar.ook dot wordt in Nederland niet gegeven (is vertaalde bijsluiter van te vinden ) Ik zou dus denk ik zelf niet gebruiken. Wat er ook wel bijstaat is dat als je de crème in moet brengen met de aplicator dat je deze niet te diep mag inbrengen.
Ik heb laatst gewoon van de drogist zo'n pil van canasten gyno gebruikt. Ik heb telefonisch overlegd met de huisarts en dat mocht tijdens de zwangerschap. Anders koop je die? Bij mij was t daarna na een paar dagen over.
Ik heb daar ook last van. Ik ben daar tijdens mijn zwangerschap erg gevoelig voor, je mag en kan niet alles gebruiken. Ik heb het bij de apotheek ook gegeven dat ik zwanger ben. Dan checken ze het een extra keer. Eerste x had de arts de verkeerde uitgeschreven en apotheek gaf een andere. Geef het overal duidelijk aan. Niet alles mag je inwendig gebruiken en is alleen voor uitwendig. advies., apotheek weet heel goed wat wel en niet mag. Geef het daar goed aan.
Ok. Het gaat dus om een schimmel-infectie. De term 'infectie' op zich zegt niets. Fenticonazol is hier niet gebruikelijk. Ik zou denk ik voor een ander middel kiezen.
Zou even de apotheek bellen, die moeten dat allemaal weten. tevens moet er ook in hun systeem staan dat je zwanger bent
De apotheek waar ik vanmiddag was zei dat ze altijd de info van de ha nodig hadden voor bevestiging wel of niet tijdens zwangerschap..grr.. Heb op spaanse fora gekeken en daar blijkt dat het vaker wordt voorgeschreven en dat het geen kwaad kan. Maar toch voel ik me er niet gerust bij dus gebruik het ook niet.. Dan nog maar een dagje last hebben en ga dan morgen naar een andere apotheek om te vragen naar die daktarin, denk wel dat ze dat hier ook hebben. En dan met de vraag of zij mij wel kunnen aangeven of ik het wel of niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap! Ik had sowieso een hele rare ha vandaag omdat mijne op vakantie is, zal het wel een vervanger zijn geweest. Die man moest op google kijken om mij dit voor te schrijven.. nou dat vind ik wel echt heel raar!!!! Er is niet naar gekeken ofzo maar heb wel eens eerder zo´n infectie gehad en dit voelt hetzelfde (prikkerig branderend gevoel bij de ingang van mn vagina).
p.s. die ha zei dat ik het gewoon uitwendig moest aanbrengen 1 keer per dag (hij vroeg ook helemaal niet of ik ´binnen in´ last had of uitwendig...)
Het komt van binnenuit dus alleen buiten smeren heb je dan toch niks aan. Ik heb van daktarin die eitjes gehad. Gyno-daktarin heet dat. Je hebt ze in verschillende sterktes. 1x een ei of 3X een ei. Mss kun je zelf eens googlen daarop en dan in t Spaans een verglijkbaar iets vinden.
Die inlove heeft gehad heb ik ook. Werkt goed. Eerste nacht jeukt het alleen mega veel. Zwaar irritant, maar het werkt snel. Ik denk dat zalf alleen ook niet helpt.
Heb net gine canesten 20mg gekocht. De apotheker zei dat ik m'n ha moest raadplegen maar toen ik zei dat dit zon rare vent was omdat de mijne op vakantie was, vond zij t ook een raar verhaal! Ik vertelde dat ik heb gelezen dat in NL die gine canesten wel wordt gebruikt dus heb t maar meegenomen.. Hoop nu dat ik dit kan gebruiken zonder me druk te maken? Denk niet dat ik t echt in hoef te brengen want het is meer plaatselijk dat prikkerige jeukende gevoel en t is niet heel erg.
Zwangerschap Dit medicijn kan voor zover bekend tijdens de zwangerschap zonder bezwaar volgens voorschrift worden gebruikt. Tijdesn zwangerschap de toediener (= applicator) zo mogelijk niet gebruiken. Zojuist op internet gevonden.
Ok ik heb er idd ook een goed gevoel over nu, dankje! In de bijsluiter staat hier wel dat je bij zwangerschap de ha of apotheker moet raadplegen. En de apotheker wilde mij dus niet met zekerheid zeggen of het wel of niet mag. Maar op Nederlandse website zie ik overal staan dat het kan. Dus daar vertrouw ik ook op! Gek genoeg is het vandaag veel minder, weinig last en heb nog niks gebruikt. Wie weet gaat t wel vanzelf over, weet niet of dat kan. Het begon woensdag ochtend.