hoe gaat onze zoon eten

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by kikker2, Feb 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kikker2

kikker2 Bekend lid

Jun 8, 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Hallo, ons eigenwijze lieve mannetje van 15 maanden eet slecht warm eten, stukjes fruit, vleeswaren, vlees.
    Hij krijgt smorgens een bordje pap
    koffietijd 2 stuks geblenderd fruit, en diksap of roosvicee.
    middageten boterham met pindakaas, appelstroop, jam. (Vleeswaren gooit ie van zich af of het vergif is wat ik op zijn brood doe, ook smeerworst.) met een beker karnemelk/melk
    tussendoor thee, roosvicee of diksap met een biscuitje, rozijntjes oid.
    avondeten: weigert hij, of ik het nu los laatliggen (alle onderdelen los) fijnsnijd of blender, hij weigert het pertinent, alleen met een laag appelmoes wil hij nog een paar hapjes eten.
    en hij krijgt yoghurt toe.
    Hij weigert ook grotere stukjes fruit, alleen geblenderd fruit eet hij. terwijl hij wel patatjes eet, of een vitaminebeertje (zou je denken dat het te hard is.)
    Wat kunnen we doen om hem toch al die dingen hem toch te leren eten?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Waarschijnlijk heb je alles al een keertje geprobeerd, maar ik hoop dat je toch iets kunt hebben aan onderstaande tips:
    Een klein schepje laten proberen, helpt kinderen te wennen aan allerlei smaken.
    Lust je kind iets niet meteen, probeer het dan een andere keer nog eens en herhaal dat zonodig: uiteindelijk gaat het er vaak wel in en moet het kind vooral wennen aan het nieuwe product. Je kunt je kind ook eens laten kiezen wat het wil eten.
    Houdt je kind niet van groente? Varieer met groenten: ongetwijfeld zijn er groenten die je kind wel lust.
    Dwing het kind niet tot eten, maar geef het ook niet wat anders.
    Schep maar hele kleine beetjes op. Als je kind meer wil, vraagt het er wel om.
    Succes ermee.

Groeten eveline

3. kikker2

kikker2 Bekend lid

Jun 8, 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    de tips hebben we inderdaad al geprobeerd, hij is gewoon heel stellig, en weigert pertinent alle groenten en vlees. in ieder geval bedankt voor het meedenken.
    Fruit heb ik van de week apart fijngemaakt, en gisteren at hij zomaar uit zichzelf een halve banaan op, ik ben nog gaan zoeken of hij hem echt op had;)

Het gekke is, dat het in het begin heel erg goed ging, hij at in 1 maand eigenlijk met de pot mee, hij kreeg er geen genoeg van (het zelfgemaakte)maar sinds hij 1 is, weigert hij het allemaal.

Share This Page