regelmatige tijden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lidia, 11 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lidia

lidia Fanatiek lid

Misschien een rare vraag maar hebben jullie elke dag dezelfde tijden?

met damian wisseld het zo vaak dat ik vaak bij me zelf denk heb ik wel regelmaat?

hij komt voor zijn fles netjes elke 4uur overdag(135cc fv) en op de laatste fles van 165 cc(bij minder komt hij veel sneller weer..) slaapt hij ongeveer 6 uurtjes en dan kan ik het met zijn speen nog 1/2 a 1 uur rekken tot zijn fles..?

Slapen gaat ook heel goed als hij moe wordt gaat hij naar zijn bed of als we boodschappen doen in de wagen en slaapt meteen en diep kan dan alles doen als hij slaapt (stofzuigen,radio aan) en ook het vermaken in de box gaat goed..(saai kind he ;)

maar ik hoor van zoveel mensen dat ze een standaard lijstje hebben van flessen en slapen dat ik denk wat doe ik dan misschien niet goed?

nou heel verhaal maar moest het even kwijt..

gr lidia

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Zo lang jij en Damian jullie er goed bij voelen doe je niets verkeerd. Bij de een werken schema's goed, bij de ander juist niet. Ik heb wel heel vast een schema, omdat het goed is voor Tymen. Hij heeft veel duidelijkheid en structuur nodig.

3. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hoi Lidia,

Ik ben ook beginnen met op vaste tijden eten te geven, maar op een gegeven moment ging dat niet meer. Ik moest Sem wakker maken voor voedingen en dan dronk hij slecht en had ook eerder honger. Nu laat ik hem zelf bepalen wanneer hij wilt drinken. En het grappige is, bij mij drinkt hij elke dag rond dezelfde tijden.

Regelmaat heeft niks met tijden te maken, maar met de volgorde waarin je bepaalde dingen doet. Drinken, verschonen, knuffelen en dan slapen. Als je dat steeds aanhoudt, doe je het hartstikke goed.

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik heb wel regelmaat maar ook niet echt vaste tijden de ene keer slaapt ze namelijk langer dan de andere keer het enige waar ik wel echt vaste tijden in heb dat is dat ze om negen uur/ half tien smorgens fruit hapje krijgt en savonds om negen uur de laaste fles daar leef ik de hele dag een beetje naar toe dat betekent dus vaak dat ik langer er tussen laat dan vier uur...

maar ik geen haar om 5 uur of 6 uur ook groente hapje....en dan om negen uur de fles komt ze wel eerder geef ik haar weleens gewoon wat rovicee of een danoontje.....
    en wil het echt niet (meestal wel hoor) dan krijgt ze natuurlijk haar fles het is niet zo dat ze er om huilt meestal begint ze tegen 9 uur en dan krijgt ze hem

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Als er geen problemen zijn moet je er ook geen probleem van maken.

Hier ook geen vaste tijden hoor... hij krijgt eten als hij honger heeft, hij gaat naar bed als hij slaap heeft en de rest van de tijd ligt hij in de box of knuffellen we. Ikzelf heb bij beide kids nooit met schema`s en tijden gewerkt. Het gaat zoals het gaat.

6. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Hoi Lidia, wat leuk, mijn dochter is ook op 1 maart geboren! Ook mijn kindje doet het heel goed en is heel makkelijk gelukkig...
    Sinds een week ongeveer komt ze ineens heel regelmatig, maar daarvoor was het ook iedere dag anders. Nu is het steeds tussen 700 en 800 eerste fles, dan rond 1200, rond 1600, 2000 en haar laatste rond 000. Soms doet ze wel een beetje gek en laat ze ineens langer er tussen, bij vijf uur ertussen maak ik haar wel wakker omdat haar laatste fles dan wel heel laat zou moeten..
    Volgens mij doe je het hartstikke goed! Als damian tevreden is en lekker slaapt, is alles toch oke? Geen zorgen maken hoor!

7. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Lidia, ik heb het ook nog steeds.
    Niet elke dag is hetzelfde, dus je ritme is dan ook anders. Ik denk dat dit altijd zo blijft..

8. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Als je kindje tevreden doe je het goed toch? Ons zoontje slaapt nu drie nachten door :p =D> ! Maar hij komt steeds iets later dus is het overdag nu ook een beetje verschoven. Maar ik probeer sávonds iedere keer rond 19.00 en 23.00 uit te komen omdat ie s'avonds en s'nachts nu zo goed slaapt.

Deel Deze Pagina