We hebben gisteren ineens besloten volgende week op vakantie te gaan. Helemaal plotseling omdat mijn vriend een andere baan heeft en anders gaat het een tijd duren voordat we weer kunnen. Maar nu zit ik dus al helemaal te stressen over hoe dat (met name) met de vlucht moet. (En misschien stress ik wel iets te hard, omdat ik me nou ineens ook zo schuldig voel tov die kleine... "wat doe ik hem eigenlijk allemaal aan?!?"... maar ja, nu te laat.) Maar om het maar even te beperken; de grootste zorgen zijn nu de kinderwagen en een speen (op fles)... De kinderwagen moet mee, want hij is nog te klein voor een buggy ofzo. Maar nou zie ik dat je alleen met lichtgewicht buggy's tot aan het vliegtuig mag en dat andere kinderwagens (wij hebben een bugaboo) ingecheckt moeten worden. Wie heeft daar ervaring mee? Ik zie me nl. niet een paar uur met Bob op mijn armen wachten tot we in het vliegtuig mogen. En ik heb nog wel een draagzak (shelter van lodger), maar die is zeker voor daar veel te warm. Zouden ze daar erg moeilijk over doen? Maar dan het stijgen en landen. Dan moeten ze toch ik zoveel mogelijk slikken ivm hun oortjes?!? Dat weet ik ook niet precies hoe ik dat moet doen. Een speen wil hij nl. absoluut niet en ook een pink hoeft hij eigenlijk niet meer. Dus de enige oplossing lijkt dan kolven en hem een flesje geven. Alleen dan zit ik met het volgende probleem: het gat van de speen is veel te groot! Toevallig heeft hij gisteren een flesje gehad en dat heeft hij in een paar minuten naar binnen geschrokt. Hij is zo gulzig dat hij er bijna in stikt van het verslikken en in een minuut of 3-5 is de hele fles leeg. Dus dat gaat ook niet egweldig werken, want dat landen duurt veel langer. Ik heb speentjes nr. 1 van Avent en dat schijnt al de kleinste maat te zijn volgens de drogist hier. Ik wilde eigenlijk een speen zonder gaatje, zodat ik zelf kleine gaatjes kon prikken, maar die schijnen niet te bestaan. Wie weet welke een speen (merk/type) evt. wel zonder gaatjes te verkrijgen is of welke het allerkleinste gaatje evt. heeft?!? Bijvoorbaat dank voor hulp... (en alle andere tips zijn natuurlijk ook ernstig welkom...hhh)
Ik heb met Sophie twee weken terug gevlogen, vlucht van 4,5 uur met 4 uur vertraging dus 8,5 uur totaal plus de voor- en nareis natuurlijk. Ik had de maxi-cosi mee en haar luiertas met 5 kilo bagage plus mijn eigen rugzak. Ik heb haar voor het merendeel gedragen in de BabyBjorn anders is het eigenlijk geen doen. Voor het stijgen en landen had ik een klein flesje met thee meegenomen waarvan ik haar heb laten drinken. Maar bij het dalen schrokte ze het zo snel naar binnen dat het al op was voor het landen. Eigenlijk helemaal geen problemen gehad op het sjouwen van al dat gewicht na.
misschien kan je een wip stoeltje meenemen, of een wat dikker kleed dat ie op de grond kan liggen ofzoiets? Verder heb ik geen ervaring met vliegen, wij gaan wet de auto!
Ik zou inderdaad gewoon aanleggen tijdens stijgen en dalen, en je kan van te voren wat neusspray geven dat helpt ook bij oorpijn. Volgens mij mag je gewoon je kinderwagen mee nemen tot aan de slurf, dat zijn wij ook van plan en we nemen de draagzak mee voor de zekerheid.
een vriendin van mij heeft ook gevlogen met een kleine baby en wilde hem inderdaad ook gewoon aanleggen tijdens het stijgen en dalen. Ik heb nog niet gehoord hoe dat gegaan is, want ik heb haar nog niet gesproken sinds ze terug is.
ik ben met cailynn en mn man in dec naar nederland gegaan dat was een vlucht van ruim 11 uur... ze was toen 4 maanden... ze heeft eigenlijk geen last gehad van stijgen en dalen maarja ze lag dan ook te slapen op mn schoot... je kan ze laten drinken of een speentje maarja zeg nou zelf de ene heeft er meer last van dan de andere.. sommige volwassene krijgen zelfs erg pijn aan de oren en sommige bijna niet ... en met dingen mee nemen.. neem gewoon de kinderwagen mee.. voordat je in het vliegtuig slapt nemen ze die als het goed is mee en zetten m ergen sin het vliegtuig neer( dat ging zo met ons in ieder geval) en neem genoeg kleertjes mee en voeding als je dat nodig hebt) luiers kun je overal wel kopen dus je hoeft geen 10 pakken mee te nemen.. en wasmiddel is ook makkelijk fijne vakantie stress niet te veel maar elax
Wij zijn net een paar dagen thuis van onze vakantie! Wij mochten de buggy in het vliegtuig meenemen, en boven ons in een opbergvak leggen. Meestal is het zo dat als je de boarding pass afgeeft (net voordat je de slurf in mag lopen) dat je dan aan hun de kinderwagen / buggy afgeeft. Tijdens het inchecken laat je zien dat je een kinderwagen bij je hebt, dan daaien ze een label/ stikker uit die je aan je kinderwagen / buggy moet bevestigen. En dan geef je hem af bij de boarding. Wij zelf hebben ook een bagaboo, maar hadden deze niet mee tijdens onze reis. maar ik weet van familie die wel hun bagaboo mee hadden dat ze hem so wie so mee mochten tot aan de boarding! Heel soms als er ruimte genoeg is dan mag je hem meenemen in het vliegtuig! Je kunt tenslotte niet de hele tijd met je kleine op de arm blijven lopen! De maxi-cosi mag ook mee het vliegtuig in, misschien is dat ook een iedee? Ons kereltje heeft de heen weg meer dan de helft van de reistijd geslapen en daarna op schoot gespeeld en de terugweg heeft hij geslapen tot dat we gingen landen. Hij heeft nergens last van gehad gelukkig! Misschien kun je voor de zekerheid een stukje watten in de oren doen van je kleine tijdens het opstijgen en landen. Dat wil ook vaak wel helpen! Wel zou ik in je handbagage voor de zekerheid de draagzak meenemen. Mocht het even duren na het landen voordat je je kinderwagen terug hebt dan heb je in iedere geval iets bij je. Nou ik hoop dat je hier wat aan hebt? Geniet van je vakantie!
Toen Iman 3 maanden was zijn we met haar naar London gegaan en van London naar Praag en weer terug naar London en toen weer terug naar Nederland (is het nog te volgen? ) We hadden geen wagen mee, omdat ze in de draagzak ging, maar de MC werd idd op dezelfde wijze gedaan als hierboven staat. (over 2 maanden gaan we naar Marokko en dan gaat de buggy trouwens wel mee) Onder het landen/opstijgen heb ik Iman laten drinken aan haar flesje of gewoon een speentje gegeven. Ze heeft maar 1 keer gehuild onder het landen (waar weet ik niet meer) maar toen had ik zelf ook gigantische druk op mijn oren.