Normaal heb ik er geen moeite mee als mensen vragen of ik geen kinderen wil met mijn nieuwe man. Ze kunnen natuurlijk niet weten of het wel of niet lukt, dus is de vraag heel erg logisch. Maar vandaag stond ik met mijn mond vol tanden vanwege het gebrek aan tact van mijn zwager. We waren daar omdat ze binnenkort voor een periode weggaan naar het buitenland. Er waren allemaal familie leden en vrienden over de vloer. Ook het neefje van mijn man, zoon van zijn andere broer. Onzettend lekker ding van 1 jaar oud. Sowieso ben ik altijd heel aanhankelijk naar kleine kinderen toe. Ben niet voor niets 8 jaar kinderleidster geweest. Dus toen ik dat snoepje zag kon ik niets anders doen dan knuffelen en met hem spelen. Mijn zwager ( niet zijn vader) zat dit een beetje gade te slaan en zegt ineens: zoiets wil jij ook wel he? ( quasi plagend). Ik: wat bedoel je? Hij: ik zie het aan je ogen, je bent helemaal gefixeerd op hem...zoiets wil jij ook wel. Ik kon niets anders dan grijzen en zei: weet niet waar je het over hebt, maar ik heb kleine kinderen altijd leuk gevonden. Achteraf vond ik het ontzettend laag want hij weet dat we met IVF bezig zijn en ik heb hem ooit verteld dat ik zo graag een kind wilde van zijn broer. En nu ten overstaan van iedereen wrijft hij er even in dat het niet zo makkelijk bij ons gaat. Ik weet dat hij het niet deed om mij te kwetsen, maar ik vind het ongelofelijk dom en onbehouwen.
Ik snap zijn bedoeling er ook niet echt bij eerlijk gezegd, was het aardig bedoeld? was het een steek onder water? geen idee als ik je verhaal zo lees, maar misschien bedoelde hij het niet verkeerd, maar is hij gewoon onhandig in het duidelijk maken van zijn medeleven?
als hij weet dat jullie bezig zijn met ivf zou ik er even bij hem op terugkomen. maar ik krijg soms ook opmerkingen van mensen die weten waar we mee bezig zijn dat ik denk: ](*,) ik snap je helemaal!
of je denkt je verhaal bij iemand kwijt te kunnen en het enige antwoord wat je krijgt is: oh, mijn man/vriend kijkt me aan en ik ben al zwanger hahaha(vooral dat lachen is zo erg dan.) Zo heb ik dus 2 vriendschappen bewust beeindigd, ik vind in vriendschappen moet je kunnen delen en troost kunnen vinden en dit past in mijn ogen niet bij vriendschap dus daar was de deur. Familie heb je helaas niet voor het uitkiezen!
Zo, die hakt er even aardig in......... Daar zou ik dus even van 'weggeblazen' zijn. Niet goed weten hoe te reageren maar wel die steek binnen bij je voelen. Idd, op een later moment zou ik hierover wel bij hem terugkomen. Eventueel laten spiegelen bij hem?
hier ook iemand: oh nou meid, ik heb dat totaal niet, allebei de keren in de eerste ronde al raak hoor hahaha
Hey Milla, nee was niet aardig bedoeld, dat verschil kan ik wel maken. Het was als pesterijtje bedoeld, maar gezien onze situatie vindt ik het geen leuke en helemaal niet als er 30 andere mensen bij zitten.
Mijn zwager kennende heeft erop terug komen geen zin. Hij is dan totaal 'vergeten' waar ik het over heb. Ik had het aan mijn man verteld en die zei: je moet er gewoon boven blijven staan, je weet hoe hij is. Maar goed hij is een man en kijkt daar veel nuchterder tegenaan.
Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe nooit rare opmerkingen over heb gehad. Afgezien dan van verbaasde blikken/opmerkingen omdat ik ' nog een kind wil en dat wel op mijn leeftijd''. Maar als een 'vriendin' zo'n opmerking zou maken zou wat mij betreft de vriendschap over zijn.
Ik ga die moeite niet eens doen hahaha...mijn zwager heeft altijd een excuus/uitvlucht/reden or what ever en anders doet ie wel alsof ik gek ben en het gesprek heeft nooit plaats gevonden haha. By the way, hij heeft 2 kinderen ze zaten net in het traject voor IVF de maand daarop zouden ze beginnen en toen werd zijn vriendin zwanger. Dus hij moet juist beter weten. Maar goed, gisteren was ik er pissig over nu heb ik zoiets van laat maar zitten.
dat laat maar weer zien hoe slecht mensen zich een beeld kunnen vormen bij het niet zwanger kunnen worden, en eerlijk is eerlijk, voordat ik ermee bezig was ,en dan hoorde dat het bij mensen niet lukte dacht ik ook ach maak je niet zo druk, doe je toch ivf, echt idioot vind ik dat achteraf van mezelf maar zo voelde ik het. zegt ook wel wat over wat er bekend is over ivf want mensen denken al gauw dat het daarmee zeker te weten lukt, pppfff was het maar zo dan bestond dit forum niet. nu ik ook eindelijk zo ver ben dat ik verlang naar een kindje ,en het helemaal niet lukt kan ik me bijna niet voorstellen dat mensen niet snappen hoe moeilijk het is ..zulke opmerkingen zijn gewoon vreselijk van die man, en er dan nog zo op doorgaan, nee ,hij snapt er gewoon helemaal niks van..... alleen door hem erop aan te spreken en hem te vertellen wat het voor je leven betekent helpt misschien ,maarja bij een vriendin zou ik dat nog wel doen maar om in hem die energie te gaan steken? veel liefs Jose