Uk 3,5 mnd doet goed op creche/oppas, met mij rampzalig??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babel44, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wie herkent dit?

Ons lief schatje gaat sinds 2 wk naar het kdv en een dag is ze hier thuis bij mijn moeder. Dat gaat allemaal prima! Drinkt goed en slaapt goed (1,5 - 2,5 uur). Extra fijn, omdat ik vlak voor mijn verlof voorbij was erge moeite heb gedaan om haar te wennen aan wat langer te slapen, ipv de hazenslaapjes die ze alleen maar deed.

Thuis met mij sliep ze vorige week helaas niet meer lang, maar nog wel hazenslaapjes. Sinds gistermiddag (toen ik haar ophaalde) slaapt ze met mij thuis helemaal niet meer zelf, maar alleen nog maar als ik erbij ben (wieg, 's avonds) of op mij (overdag)!!

Ik ben geneigd hier erg aan toe te geven, ze moet tenslotte haar mama ineens 3 dagen missen. Bovendien heb ik vandaag tussen 8 en 14:30 haar gewoon niet in slaap gekregen in haar bedje! Dus van 15-18:30 hebben we samen op de bank geslapen :$:(

Maarrrrrrr GAAT DIT WEER OVER??? Als ze nog gewend is aan de creche/oppas en "weet" dat ik er altijd 's avonds weer ben? Of wordt dit nog erger en wil ze dan de creche/oppas ook niet meer?

We hadden zo'n stoere zelf-slaapster! En in twee dagen tijd is het helemaal over :(.

2. Maia

Maia Niet meer actief

ik begrijp dat voor ze naar het kdv ging het wel goed ging met slaapjes? Zal dit inderdaad een wenperiode zijn gok ik. Geef er niet teveel aan toe, probeer het ritme er wel in te houden is het enige dat ik kan zeggen ;)

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja, ze viel altijd goed zelf in slaap, overdag en 's avonds/'s nachts. Overdag sliep ze hazenslaapjes, 's nachts sliep ze blokken van 3/4/5 uur, beetje wisselend, maar in principe prima.

Nadat ik er moeite voor had gedaan sliep ze overdag ook langer, zoals ze nu nog bij mijn moeder (hier thuis) en op het kdv doet.

Sinds anderhalve week slaapt ze thuis bij mij ineens weer hazenslaapjes, met oma/op kdv dus wel nog lang! En sinds gister wil ze hier thuis met mij helemaal niet meer alleen zijn/alleen in slaap vallen. :( Laat staan doorslapen, ze heeft 30 minuutjes hier geslapen na een enorme (vermoeide) huilbui.

4. Maia

Maia Niet meer actief

sneu is dat he! Ik denk dat het gewoon de indrukken zijn van het kdv en oppassen en bij jouw is ze toch op haar 'veilige' plekje en kan ze dus even uitrazen of hoe je het ook wilt noemen. Lekker knuffelen maar ook het ritme aan proberen te houden, zou ik proberen in elk geval :)

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja, idd, hoop maar dat ze er morgen wel weer heen wil/niet te zielig is!

Wat bedoel je precies met ritme aanhouden? Op haar slaaptijden proberen haar wel te laten slapen, al is het op schoot? Of wel de routine van in haar bedje proberen te "houden" tijdens slaaptijden, al moet ik erbij blijven oid?

6. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Als ze alleen slaapt bij jou in je armen, dan zou ik dat lekker doen. Zij slaapt lekker en jij kan lekker met haar knuffelen. Mijn dochtertje heeft ook zo'n periode gehad. Ik dacht wel steeds oooh ik moet nog van alles! Maar achteraf vond ik het ook heerlijk om haar lekker bij me te hebben.
    Nu slaapt ze elke middag lekker in d'r bedje +/- 2 uur, dus...ik denk dat het vanzelf weer overgaat.

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@tamaraliza, hoe lang heeft dat geduurd, hoe oud was ze, en is hoe is het weer overgegaan? Kwam het ook door kdv, en ging het daar wel goed? (Sorry, veel vragen...)

Deel Deze Pagina