Ik heb misschien een hele rare vraag maar onze dochter van bijna 6 maand hebben we in de maxi cosi tobi gehad en volgens ons zit ze er veel beter en steviger in. Daarnaast vind ze het veel leuker ze kan alles zien; dat is allemaal erg leuk en ze valt ook in slaap. In de gewone maxi cosi zet ze haar armpjes eronder en zit ze constant met haar hoofd en nekje naar voren en in de tobi blijft ze ook rustig met haar hoofdje naar achter zitten omdat ze rechter op zit. Ze is al erg stevig en wil alleen maar rechtop zitten (kan dit zelfs al een poosje alleen) ze loopt al door de kamer (als we haar vasthouden) en draait zich al meer als een maand beide kanten op. Weet iemand misschien wat de voor en nadelen zijn van haar nu al in de tobi te zetten. Wij gaan als ze 6 maand is op vakantie en we twijfelen eigenlijk een beetje (we weten dat ze eigenlijk 9 maand aangeven) heeft iemand hier ervaring mee?
Volgens mij is het vanaf 9 maanden, of vanaf 9 kilo. Als ze aan beide voorwaarden niet voldoet lijkt het mij (nog) niet verstandig om haar in de tobi te zetten.
hmm hangt ook af van het gewicht he.... maar mijn kleine man ging vanaf 5 maanden al in dat ding. Omdat ie simpel weg gewoon niet ik de maxi meer paste. Ik heb hem alleen in lig-stand gezet en niet recht op. Succes
Als je kindje 9 kilo is of met haar hoofd boven de maxi cosi uit groeit én stevig kan zitten zou ik het pas doen. Zolang mogelijk achterwaarts vervoeren is bij baby's het veiligst en verkleind de kans op nekletsel bij een botsing aanzienlijk. Mijn dochtertje is vorige week naar haar nieuwe zitje overgegaan.
Mijn zoontje weegt 12 kilo en is pas sinds 2 weken overgegaan naar de tobi. Ik snap niet waarom iedereen dat allemaal eerder doet. Jesper vind de tobi ook veel leuker en hij lijkt er ook goed in te zitten, maar de maxi cosi is en blijft gewoon veiliger als ze zo jong zijn. Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat het niet meer past. Ik geef toe, op een gegeven moment werd het krap, maar Jesper valt buiten de curve qua lengte en gewicht en heeft de 9 maanden al gehaald. Het is misschien wel krap, maar niet zo dat hij er last van had. In een autostoeltje gaat het toch vooral om de veiligheid. Als een kindje met 8 maanden erg groot is en al een tijdje goed kan zitten, zou ik het overwegen, maar om dat al te doen met 6 en lees zelfs bij iemand 5 maanden, persoonlijk vind ik dan vraag je om problemen. Die richtlijnen zijn er niet voor niks natuurlijk, de nekjes zijn gewoon niet stevig genoeg en achterwaarts in de auto is dan het veiligst!
Sorry voor mijn ietwat botte antwoord: ik zie dat je gewoon om advies vraagt. Mijn advies zou dan gewoon zijn: wacht nog even en houd je kleine nog even in de maxi cosi, want dat is gewoon het veiligst.
Heey ! Damani was met iets meer dan 4 maanden al 8,5 kilo, dus nu zou hij ook zeker al 9 kilo zijn, maar hij past nog goed in de maxi cosi ! Die zijn tot 13kg. Zolang hij daar goed in zit, vind ik het best zo, daarna ga ik rustig aan een nieuwe zoeken! -X-
lars was een jaar toe hij over ging, en toen ik laatst even niet anders kon heb ik hem toch maar weer in de maxicosi gezet. achteruit rijden vond ie niet leuk, zag ie niks meer, maar het paste nog wel.
zou hem/haar persoonlijk nog lekker in de maxi-xois houden ofze het nou leuk vind of niet...hier wilde meneer ook heel graag meekijken en zat steeds metzijn nekje omhoog...het is gewoon beter als je nog ff 3 maandjes minimaal w8; dan hebben ze een sterk genoege nek.
ja en t gaat niet over een kort stukje waarschijnlijk want je hebt t erover dat je op vakantie gaat... zou puur voor de veiligheid kiezen hoor! En ze zit vast niet oncomfortabel (want ook dat is natuurlijk belangrijk bij een lange rit...) lijkt me...
Lekker in de MC houden, dat is toch echt nog een stukje veiliger. Onze kleine man zit nog steeds in de MC en heeft al een keer in de autostoel gezeten en vond dat veel leuker. Maar veiligheid gaat boven plezier in dit geval.
alicia zat er in vanaf 7 maanden. ze kon toen al een maand recht en stevig zitten en het cb vond het goed. als je een noodrem maakt en het nekje is nog niet stevig genoeg kan dit ernstige gevolgen hebben voor de baby. het beste is om zo lang migelijk te wachten en dus als hij niet goed zit of zelf helemaal nog niet zit moet je het zeker niet doen. ik heb dus ook de tobi en hij staat nu sinds 3 wk op de zit stand
Ik zou haar zo lang mogelijk in de maxi cosi houden. Mijn dochtertje is ook een stevige meid van bijna 10 kilo. Ik twijfel of ik haar met 9 maanden in de tobi zal zetten. Ze past nog net aan in de maxi cosi (omdat ze nu geen dikke jas aanheeft)
ik zou wachten tot ze niet meer past. De mijne is nu al 8 kilo, maar ik ga 'm echt niet over 1 kilo (wat is dat, 1 a anderhalve maand..?) overzetten in een stoel hoor. Bedenk wel dat een kind niet 'meerijdt' dus als je een keer hard moet remmen je dat koppie ook door de hele stoel laat schudden....
maar als je t over veilig hebt....ligt er maar net aan hoe je t bekijkt. dan ga je ervanuit als je van voren een aanrijding krijgt.maar als je van achter aangereden wordt?dan is de klap weer andersom. en klappen ze met t hoofd naar voren.is maar net hoe je t ziet. ik vindt de tobi steviger als die van groep 0. ik zit er ook wel mee.aangezien wij in spet. naar frankrijk rijden met de auto en haar al die uren liever in die tobi heb.(ik heb m al in huis gehaald)
Zo lang mogelijk de mc gebruiken. Wij zijn met 10 maanden overgestapt op de Tobi. Meneer paste toen nog makkelijk in de mc, maar we dachten dat het moest met 9 maanden. Achteraf woog hij toen nog maar 7,5 kilo, dus het mocht nog niet eens, maar dat wisten we niet. In de mc kunnen ze ook veel lekkerder slapen op lange ritten, omdat het meer een ligstand is. De ligstand van de Tobi, is toch niet zo plat, hoor.
mijn kleine is nu 6 mnd en weegt nu al tegen de 8 kilo. ze is niet zo klein. over 2-3 mnd is ze wel 9 kg. maar ik heb r in die tobi gezet een keer in die zaak om te kijken.en in ligstand lag ze net zo als in de mc.
Mijn dochtertje is met 9 maanden over gegaan in de tobi. Ze weegt 9,7 kg en is 75 cm lang. Ze paste nog maar net aan in de maxi cosi. inkie1980 in de maxi cosi liggen ze wel platter hoor dan in de tobi.
Hier ook nog in de MC, het zal niet lang meer duren voordat de Tobi gebruikt gaat worden maar vind het nog net gaan in de MC. Ondanks dat ze 9,5 kg is breng ik haar met MC en al naar de auto. Wat al eerder gezegd is dat ze in de MC makkelijker liggen en zeker op een lange autorit zou ik de MC nog gebruiken als ze er inpassen. Vaak zie je bij die kleintjes dat, ookal zitten ze in de ligstand in de tobi, het hoofd naar voren zakt als ze slapen en dat ligt zeker niet fijn. Die 9mnd en 9kg is een richtlijn. Ze hadden er net zo goed wat anders op kunnen zetten. Je hoeft niet met die 9mnd of 9kg over maar eerder dan met 9mnd zou ik persoonlijk niet doen. Maar je moet naar je kind kijken. Toen wij de tobi in de winkel bekeken en uitleg kregen hoe deze in de auto geplaatst moest worden toen stond de stoel waarop ze de demonstratie geven een stuk schuiner dan dat onze achterbank van de auto is. Vind de ligstand dus niet te vergelijken met de MC. Kies voor veiligheid en niet voor gemak zou ik zeggen.
ik ben de afgelopen 12 jaar zo'n 4 -5 keer door mn rug gegaan dus ik bespaar mn rug liever.en laat de mc altijd in de auto staan.omdat ik haar op mn arm beter kan tillen.en t gewicht beter kan verdelen. als ze bij ons in de mc inslaap valt gaat ze ook vaak met dr hoofd naar voren dus dat ligt niet persee aan die tobi.ik had vannaf t begin al niks aan die verkleiner in die mc omdat ze daar al te groot voor was. en ik zou niet weten wat voor gemak ik eraan zou hebben als ik die tobi tegen die tijd ga gebruiken.de mc blijft nu ook al in de auto.... ik vindt m alleen steviger voor als we zoveel uren rijden. ik heb haar in die stoel gezet bij die zaak en toen stond ie zelfs nog recht op de grond en een achterbank is dan schuiner nog. en betreft veiligheid....is maar net hoe je t ziet.en van welke kant die klap komt. komt ie van voren is t idd beter. maar komt de klap van achter klapt ze ook met dr hoofd naar voren. dus dat maakt geen verschil. ik denk niet dat de kans persee groter is dat je van voren een aanrijding krijgt.je kan net zo goed van achter aangereden worden.en de gordels zijn van de tobi een stuk steviger als die van een mc. dat zijn maar 2 flutdingetjes over de schouders heen,en die tobi heeft echt een harnasje.