Buikligging en vliegen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kalush, Apr 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Als Eliza op haar buikje ligt, lijkt het net of ze altijd wil vliegen, nooit de handjes/armjes onder haar lichaam om haarzelf omhoog te drukken.

Ik schuif ze wel eens onder haar lichaam en dan komt ze heel ver omhoog en opeens laat ze het weer los en dan 'vliegt' ze weer..
    Ook als ik haar tegen mij aanhoud, opeens vliegen die armpjes weer alle kanten op, terwijl ze toch echt wel doorheeft dat het haar handen zijn, ze pakt er vanalles mee..

Hoe kan dit? Iemand tips?

PS: Wanneer kunnen kindjes echt rollen? Eliza die komt maar tot op de zij en verder nog niet.

2. anita26

anita26 Actief lid

Oct 1, 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    Sinds een week rolt Thomas van zijn buik naar zijn rug. Doet dit helemaal zelf, maar lijken wel meer "toevalstreffers" te zijn dan dat hij dit heel bewust doet. Hij is morgen elf weken oud.

Wanneer ze echt kunnen omrollen weet ik eigenlijk niet.. Ben ik ook wel heeeeel benieuwd naar. Volgens mij rollen ze ook meestal eerst van zij naar buik en niet van buik naar rug zoals Thomas nu doet.... Mischien zijn het nog wel gewoon reflexen, maar het ziet er wel heel stoer uit!

Anita

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen rolde daarnet in een keer van zijn rug naar zijn buik en dat drie keer achterelkaar! Wilde er een filmpje van maken, maar telkens als ik met dat ding kom aanzetten doet hij het ineens niet meer.

Tymen doet overigens wel zijn armpjes onder zijn lichaam. Ik weet niet waarom Eliza dat niet doet, maar geef het even de tijd. Als ze het eenmaal ontdekt heeft...!

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    me neefje van 7 maanden is vandaag op zijn buik en rug gaan draaien

5. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Lynn rolde van buik naar rug toen 5,5 maand was....dit heeft ze een hele week achter elkaar gedaan en toen vond ze het niet leuk meer.

Van rug naar buik deed ze 3 weken geleden, maar ook dat doet ze niet heel vaak, alleen wanneer ze er zin in heeft. Luie dame

6. ezzie

ezzie Fanatiek lid

Jan 5, 2006
    1,387
    0
    0
    N.H
    niet erg hoor dat vliegen,.. als ze er aan toe zijn gaan ze vanzelf hun armpjes onder hun lijfje doen om zich op te drukken,.
    marno rolde van rug naar buik met 4 maanden maar van buik naar rug heeft ie tot nu misschien maar 5 keer gedaan!

7. liset

liset Actief lid

Aug 2, 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Mijn mannetje is nu 4 maanden, en hij rolt nu constant van zijn rug naar zijn buik. Il leg hem op zijn rug in bed, maar hij ligt zo weer op zijn buik. Hij is een keer van buik naar rug gerold. Maar dat kwam omdat hij zijn hoofd dan zover optilde, dat hij omkukkelde.

8. sim

sim Niet meer actief

hier ook een parachute springer :) hij overstrekt zich de laatste dagen, steeds naar links en dan komt hij met z'n kontje omhoog zeg maar. of het nou krampjes zijn of met opzet ben ik nog niet helemaal achter, hij kijkt wel heel gefrustreerd...doet het ook maar één kant op.

dacht eerst ook dat hij wou draaien, maar nu ik zie dat dat nog wel een tijdje kan duren denk ik dat het wat anders is...

Share This Page