Buikligging/nekje optillen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meijke, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Mijn dochter vond op de buik liggen ook niet leuk, krijsen krijsen. Op mijn buik vond ze wel weer leuk, maar hoofdje optillen, mwoh, heel af en toe. Met 13 weken had ze het ineens door, tilde haar hoofdje op en sindsdien krijg ik haar op mijn buik echt niet meer zo gek dat ze haar hoofdje neerlegt hoor. Wordt ook nooit een buikslaper, zodra ze op de buik ligt gaat hup! dat koppie omhoog.

Blijven proberen, blijven oefenen. Beter vaak kort op de buik leggen , dan maar af en toe een hele tijd, zei de fysio hier.

2. Eefje070809

Eefje070809 Actief lid

2 mrt 2010
    111
    1
    0
    ons mannetje vond het ook een drama om op zijn buik te liggen.. man man.. ons werd juist gezegd om hem niet te laten liggen als hij begint te huilen.. Het moet leuk blijven om op je buik te liggen.. Zeker niet forceren en aan laten modderen werkte bij ons averechts.. Raakte al in de stress voordat hij al op zn buik lag.. wel meerdere keren per dag op zn buik gelegd maar ging hij huilen dan was het klaar ook.. Wij hebben als tip gekregen om een skippybal aan te schaffen en de kleine op te leggen op zn buik.. als hij dan zn hoofdje niet omhoog hield lag het toch nog 'vrij" van de grond zeg maar.. en er inderdaad (op de skippybal) een spelletje van maken.
    Maar het komt echt wel.. je zal van de 1 op de andere dag doen ze het opeens was hier ook zo..
    Komt goed

3. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Wij kregen idd ook de tip (van de fysio) om iets onder zn bovenarmpjes te leggen en dat werkte perfect. Met 3,5 maanden kostte het Lars nog behoorlijk veel moeite, we bleven steeds oefenen over een opgerolde handdoek. Zodra hij het zat was moesten we stoppen en later nog ns proberen..
    Inmiddels is hij bijna 5 maanden en als we hem op de buik neerleggen, tilt hij zijn hoofdje goed op en kan zeker een aantal minuten zo blijven liggen en hij lacht er de laatste tijd zelfs bij :D

En vliegtuigje spelen vindt hij ook helemaal geweldig, als je dat bekkie dan ziet hihi... Om op te vreten, en ondertussen tilt hij dan ook zijn hoofdje op en kijkt heerlijk rond ;)

Deel Deze Pagina