Gisterenavond heeft onze kleine man een uur na het op bed leggen enorm gehuild en hij viel niet te troosten. Uiteindelijk heb ik hem een zetpilletje van 60mg gegeven (sterkere had ik nog niet in huis voor hem) en na een uurtje is hij dan uiteindelijk toch in slaap gevallen. In de loop van de nacht nog een paar keer huilen en onrustig. Vanmorgen na het ontbijt zag ik wat vuil in zijn oortje, aangekoekt. Dus ik denk toch iets van een ontsteking, hij is ook snotverkouden. Op zijn matrasje zat niks, dus het was me niet eerder opgevallen. Hij drinkt ook slecht, eet veel minder dan normaal en is jengelig, al gaat het echt met pieken en dalen. Na zijn middagslaapje vanmiddag is hij de vrolijkheid zelve. Zou dat komen omdat de druk nu uit zijn oortjes is? Hij heeft ook pas twee tandjes en hij zit de hele tijd met zijn vingers in zijn mond, maar ik vind dat altijd zo lastig om te voelen of er iets zit aan te komen? Is het nou toch een oorontsteking in combinatie met tandjes die eraan komen? Hij heeft geen koorts, hooguit verhoging. Lastig... Ik denk dat ik hem vanavond voor het slapen toch weer een zetpil geef, ik wil niet dat hij pijn heeft bij het liggen. Bedje staat trouwens al omhoog. Omdat ik lastig kan bepalen wat het nou precies is, wat kan ik nog meer doen?
Op die leeftijd is het altijd moeilijk te bepalen wat het is. Tandjes kunnen ook veel last geven inderdaad. Oorontsteking gaat vaak wel gepaard met hoge koorts. Heeft hij dat ook? Even kijken hoe het gaat vanavond en anders maandag de huisarts bellen voor advies. Even na laten kijken kan altijd. Beterschap,
Als hij 120 Mg paracetamol mag hebben die dan proberen. Tandjes doen enorm zeer. En om de boel open te houden adviseert mijn huisarts altijd sprayen met baby zoutoplossing neusspray.
Nee, geen hoge koorts. Wel vuurrode wangen. Ik heb nu 120 mg gegeven, vlak voor het slapen...maar even afwachten. Hoe kun je nou goed voelen/zien of en waar de tandjes komen???
Zou voor de zekerheid langs de ha gaan, denk misschien indd een oorontsteking. Mijn zoontje eet en drinkt ook minder en is ook aan het jengelen als hij een oorontsteking heeft. Als hij dit soort gedrag vertoond ga ik altijd langs en blijkt het een ontsteking te zijn.
Gezien de prut in z'n oren lijkt me een oorontsteking wel vrij voor de hand liggend. Dat gaat lang niet altijd gepaard met hoge koorts!!! Onze oudste had altijd over de 39 bij een oorontsteking, onze jongste heeft vorige winter 5 maanden lang wekelijks een oor- en/of keelontsteking gehad en heeft niet hoger dan 37,8 gehad daarbij! Oorontstekingen gaan vaak samen met doorkomende tandjes: ze zijn dan gevoeliger voor virusjes, worden dan dus verkouden en dan slaat dat gemakkelijk door naar een oorontsteking. Dat is meestal snel over als de boel open gebarsten is, dus ws heb je het ergste nu echt wel gehad.
Sowieso een bezoekje aan een arts brengen om het uit te sluiten. Verder zou het ook de beruchte 11 maanden sprong kunnen zijn..