Buikligging

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meijke, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    als je kindje zo wel slaapt en de nek is sterk genoeg: gewoon doen dan :) Hier sliepen ze ook al heel snel op de buik. Als je het eng vind kan je ook nog zo'n sensormatje kopen

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    in sommige gevallen wordt zelf door kinderartsen aangeraden en baby op de buikte laten slapen.....
    Hoort bij mijn tweede kindje in de eerste week al op de buik laten slapen. Eerst beneden in de wieg of box en vrij snel 's.nachts. Wat een verademing. Altijd goed gegaan. Was sterk genoeg het hoofdje te draaien en even op te tillen.

Zou het dus gewoon proberen

3. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier zoontje van 7 weken oud vannacht op zijn buikje laten slapen. Naast mijn bed. Het is goed gegaan ondanks ik het best spannend vond maar ze redden zich echt wel ;)
    Hij kwam half vier voor een fles.
    Zo'n nacht hebben we nog niet gehad in deze 7 weken

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier ook 3 buikslapers. De eerste weken sliepen ze op hun zij en daarna op hun buik. Het was dat of onrustige, oververmoeide baby's...
    Wel met een babysense en aerosleep.

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    En ik vraag me altijd af hoe goed rugligging is. Mijn dochter trof ik een keer stikkend in haar eigen spuug (reflux) aan, echt doodeng. En al die afgeplatte hoofdjes..

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Alle kinderen na de kraamweek op de buik, anders sliepen ze niet.

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Oudste kwamen we na 2 maanden achter dat ze een buikslaper was. De jongste hebben we vrijwel vanaf het begin op haar buik gelegd nadat we merkten dat ze op haar rug amper sliep.

Als ze haar hoofd goed kan optillen en draaien kan er vrij weinig gebeuren. En idd liever een kind die op haar buik wel lekker slaapt dan op de rug en niet slapen.

8. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik deed het ook. Later op haar zij. Ivm spugen nooit op haar rug gelegd.

9. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Rugligging is lichamelijk gezien ook niet zo goed voor die kleintjes. De ruggengraat wordt te recht geduwd hierdoor. En inderdaad over het spugen...brrr

Deel Deze Pagina