Hier ook ca 2x per dag 90cc melk.. Verder is dochter een goede drinker dus drinkt over het algemeen nog 3 tuitbekers leeg met water of (suikervrije) ranja.. Ook eet ze 2 stuks fruit
Bij ontbijt en lunch een beker melk en tussendoor diksap of water en in fruit zit ook vocht...hoeveel flesjes gaf je dan nog?
Ze dronk toen nog een keer of 2-3 per dag aan de borst. Verder is de beste tip die ik je voor het vocht kan geven gewoon een rietjesbeker water te geven waar ze de hele dag door aan kan lurken. Melk bij ontbijt of lunch, yoghurt en water bij het avondeten, soms een glaasje sap. Gewoon, een beetje zoals jij zelf drinkt?
Hier al vanaf 10 maanden al geen flesjes meer. Wel pap 's ochtends met 210 cc opvolgmelk. Maar verder thee, water en af en toe dixap en 's avonds 120 ml yoghurt. Met 1 jaar gaan we gewone melk proberen.
Mijn middelste had vanaf 6 maanden geen flesje meer die reflux Mijn jongste met 8 maanden niet meer Onze jongste krijgt in de ochtend schaaltje pap met gewone melk Om 10.00/10.30 fruit met een beker drinken Om 12.30 boterham met beker drinken Om 15.00 koekje met beker drinken Om 17.30 warm eten met een beker drinken En een beetje yoghurt En soms wil ze tussendoor nog wat drinken
Mijn dochter drinkt sinds 11.5 maand ongeveer geen flessen meer. Ze drinkt nu gewoon genoeg water/diksap/melk bij haar maaltijden en tussendoortjes en altijd een rietjesbeker water waar ze uit kan drinken.
Water in beker Af en toe sap of optimel puur zonder t. suikers En er zit genoeg vocht in eten. Dochter drinkt vanaf 1 jaar uit beker erg goed maar als ze dat nog niet kan kan je rietjes beker kopen.
Bedankt voor jullie reacties. We gaan andere drankjes en andere bekers uitproberen. Hopelijk met resultaat
Ik heb een aanvyllende vraag: hoeveel sap/water/thee geven jullie? En doen jullie dat op vaste momenten of wanneer je kind er om vraagt?
hier 15.5 maand. sochtends 200 pap en over de dag heen maar 150 diksap het is echt geen drinker verder geef ik nog een fruitzakje van 100gram. toetje 100gram en maak soms nog een fruitpapje met koek en doe daar wat water bij... maar al met al dus weinig maar hij voelt zich prima.
Beide, vaste momenten ( ontbijt fruit middageten tussendoortje en avondeten ) dan krijgt ze een beker water of ranja en wanneer ze er om vraagt