Even een vraagje... onze jongste dochter van 7 weken slaapt als sinds het begin het liefst op haar buik. Dan kan ze echt een ruk maken van 3 uur overdag en 's nachts zelfs van 5 a 6 uur. Op haar rug is ze erg onrustig en slaapt ze nooit zo lang. Ze is een flinke meid verder (zal nu rond de 5 kg wegen en 56 cm lang zijn), en heel sterk in haar nek, als ze op haar buik ligt kan ze gemakkelijk haar hoofdje omhoog houden. Ze slaapt overdag bij ons in de huiskamer in haar reiswieg en 's nachts in een wiegje dicht tegen ons bed. Ik word wakker bij het eerste zuchtje. Omdat overal geadviseerd wordt je kind niet in de 'gevaarlijke buikligging' te leggen twijfel ik toch. Mijn oudste sliep gewoon op haar rug en was verder ook een baby 'volgens het boekje', vandaar dat ik er geen ervaring mee heb.
Mijn advies: gewoon op haar buik laten liggen! Sommige baby's zijn nou eenmaal buikslapers, zo ook die van mij. Na 2 a 3 weken een huilbaby gehad te hebben omdat hij niet kon slapen, eens op zijn buik gelegd: hij sliep meteen goed! Gewoon doen hoor. Houd het gewoon goed in de gaten (af en toe even kijken of video babyfoon) en er is niets aan de hand. Soms kunnen mensen je ook wel onnodig bang maken..
hier ook een buikslaper, maar wel bij ons op de kamer (cosleeper)en ik gaf borstvoeding. Er wordt zo panisch gedaan over buikslapen, terwijl op de eigen kamer leggen en flesvoeding geven net zo goed risico's zijn. Ik zou zeggen, lees je goed in in hoe het veilig kan en dan gewoon lekker op de buik leggen.
Hier hetzelfde (ze slaapt bij ons op de kamer, eerst in bed, nu in haar wiegje, en ik geef BV), dus ik ga haar lekker op haar buik leggen. Ik begrijp ook niet goed waarom ik me toch zorgen laat aanpraten, terwijl ik haar de eerste weken continu bij me in bed heb genomen. Nu ze toch 'verder weg' ligt heb ik het gevoel de controle kwijt te zijn denk ik
Onze jongste zoon slaapt op z'n buik sinds hij 3 weken is. Onze oudste zoon bleek een buikslaper, maar daar kwamen we pas achter toen we hem na een maand of 5 uitbakerden. Bij onze jongste zijn we niet gaan inbakeren, maar gelijk met buikslapen begonnen. Hij slaapt nog lekker bij ons op de kamer en dat gaat prima!
Toch veel kindjes die op hun buik beter slapen Ze slaapt nu al vanaf 9 uur onafgebroken, dat is bijna 2 uur, dat haalde ze op haar rug nooit! Dan werd ze zeker na 3 kwartier wakker, moest ik haar eruit halen en raakte ze oververmoeid.
Hier een meisje wat sinds week 6 ( ze is nu bijna 12 weken) op haar buikje slaapt, ze heeft ernstige verborgen reflux en ik vind het zelfs gevaarlijk om haar op der rugje te laten slapen. Moet wel zeggen dat ik ook nog steeds met een knoop in mijn maag zit omdat het zo wordt afgeraden door iedereen. Ik maak wel gebruik van een nanycare matje.
Mijn oudste had dit ook, maar ik durfde haar vooral door alle adviezen en waarschuwingen toch niet op haar buik te laten slapen. Als alternatief heb ik toen een zijligkussen aangeschaft (delta) en daar sliep ze ook prettig in. Ze lag dan een beetje "kiep" half op haar buik half op haar zij met haar gezichtje vrij.
Hier precies hetzelfde. Ik durfde eerst niet maar na drie weken heb ik haar toch maar haar zin gegeven. Sindsdien slaapt ze heerlijk. Nu is ze 7 maanden en als ze niet wil slapen, draait ze expres op haar rug! Heb toen voor mijn eigen gemoedsrust wel zo'n speciaal matrasje gekocht. Maar volgens mij is nooit bewezen dat dat echt werkt...
Onze jongste dochter is precies zo, die wil ook op haar buik. En toen ze nog echt ini mini was sliep ze ook maximaal 3 kwartier op haar rug. Toen op haar buikje gelegd (na 1,5 week al) en ze sliep heerlijk! Heb je een aerosleep matrasje in je wieg? Misschien geeft dat wat extra geruststelling? En ik had dan ook nog zo'n sensor matje er in liggen.
Volgens mijn moeder waren mijn 3 zusjes en ik ook allemaal buikslapers. Ik denk dat dat dus gewoon bestaat. En dan kun je een kindje wel 'verplichten' om op zn rug te slapen, maar als je dat nou gewoon niet kunt of niet fijn vindt...
Gewoon doen! Althans dat deed ik Als ze sterk genoeg zijn.. En ze slaapt beter.. Was bij mijn dochter net zo.. Het heeft misschien even tijd nodig om het vertrouwen te krijgen en de risico's zijn misschien iets groter maar het is echt niet zo dat ze helemaal nergens tegen kunnen.. Misschien geeft een aero sleep nog wat extra rust? Succes
Naar aanleiding van het lezen van dit topic heb ik mijn dochter ( 11 wkn) net op haar buik te slapen gelegd. Ze is in slaap gevallen, dat is al een wonder. Ben nog steeds op zoek naar de oplossing voor haar slechte slapen..Ben benieuwd hoe lang ze het volhoud..
Dat wij als volwassenen hebben besloten dat baby's allemaal zelfstandig in hun bedje in slaap moeten vallen, is mooi. Maar het is niet zo dat alle baby's dit kunnen, en met baby's die dat niet kunnen hoeft lichamelijk niets aan de hand te zijn. Kan wel, maar meestal is het gewoon mamahonger en biologisch gezien is het helemaal normaal en logisch. Lastig in onze huidige samenleving is het wel, maar dat is natuurlijk meer het probleem van ouders als van de baby
Bij mijn dochter was het destijds een hele vooruitgang al bleef ze de eerste paar maanden hazenslaapjes doen.. Maar ze sliep in ieder geval Hoop voor je dat dit de oplossing is
Aerosleep hebben we inderdaad, maar in de reiswieg weer niet. Het voordeel is wel dat ik hier regelmatig kan kijken en zelf niet slaap. Ik zie nu dat jij ook twee meiden hebt en herinner me dat onze oudsten heel in het begin op elkaar leken. Ben benieuwd of dat met de jongsten weer zo is
Mijn zoontje slaapt ook sinds week 2 op zijn buikje en dat gaat veel en veel beter! Op zijn rug haalde hij niet eens één uurtje slapen. Op zijn buikjes laat hij ook veel beter scheetjes die dwars zitten, darmkrampjes vangt hij beter op op zijn buikje en bovendien hebben zijn armen dan rust i.p.v. rond te maaien. Ik gebruik wel een babyfoon met video en een angelcare matje voor het veilige gevoel..