25 weken zwanger en al 10 weken af en aan braken en diarree

Discussie in 'Gezondheid' gestart door eef80, 9 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eef80

eef80 Niet meer actief

Hallo Meiden
    Hier iemand die inmiddels moedeloos is.

Sinds klokslag 1 januari ben ik af en aan ziek. Eerst 2 weken heftig overgeven, hondsberoerd en diarree, toen 8 enkele dagen en nachten de zelfde klachten verspreid over weken. Daarna dik een week achter elkaar plat door heftig braken en diarree. Daarna huisarts geweest, kweek en bloed prikken. Kwam niets uit. Gynaecoloog, echo, urine onderzoek, alles goed.
    Maar nu zijn we weer 1,5 week verder en nu heb ik weer de gehele nacht gebraakt, ben ik kotsmisselijk en hondsberoerd! Ik ben dus al 10 weken bezig!!
    Gynaecoloog zegt alleen lage weerstand en de huisarts noemt het zwangerschapsmisselijkheid. Zetpillen gekregen tegen zw. misselijkheid maar dit helpt maar minimaal.
    Mijn zwangerschapsmisselijkheid in de eerste 12 weken was heel anders en daardoor betwijfel ik ook of dat het wel is.

Ik weet het even niet meer. Ik maak me zorgen om de baby, ik ben zo energieloos, uitgeput en voel me zo beroerd! En daarnaast verdrietig dat ik niet kan genieten.

Kent iemand dit en heeft iemand misschien een advies?
    Herkent iemand dit als zwangerschapsmisselijkheid?

Ik ben overigens bekend met zw. vergiftiging vorige zwangerschap en daar maak ik me dan ook druk om :(

2. xfifix

xfifix Actief lid

23 sep 2008
    402
    0
    16
    Ik heb nu op 2 weken tijd al 3 keer 'buikgriep' gehad en vind mijn klachten erg overeenkomen met die van jou! Vanacht werd ik weer kotsmisselijk wakker en dacht 'Onee he toch net alweer?? Ben er net 4 dagen vanaf! Vind het bij mezelf al een beetje vreemd maar jou verhaal al helemaal! Zou verder ook niet weten wat het zou kunnen zijn, misschien nogmaals naar de huisarts? Sterkte!

3. eef80

eef80 Niet meer actief

Bedankt voor je reactie! Als het een buikgriep is is het wel een hele pittige!!! Een die 10 weken blijft sluimeren. Maar het kan, ik sluit niets uit.
    Ik ben vanmorgen nog naar HA geweest en die zei dat een virus/griep niet meer mogelijk was en hield het op zw.misselijkheid. Advies veel te rusten ( maar ik ben te ziek om te slapen!) en bloed geprikt. Pffff, ik ben zo moe.... Voor jou ook beterschap!

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Kom je veel in aanraking met (zieke) mensen? Je weerstand is namelijk laag als je al iets hebt (gehad) - waardoor je dan in theorie snel weer opnieuw een virus zou kunnen krijgen nadat je net bent bijgekomen van die van daarvoor. Vooral omdat het ook heerst op dit moment.
    Dan nog vind ik 10 weken erg lang, ook als het om meerdere virussen zou gaan... Wellicht dat dat bloedonderzoek dus meer duidelijkheid kan geven, ik hoop dat het iets is wat makkelijk op te lossen is!

5. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik werk idd in de ouderen zorg maar sinds 10 weken ben ik er niet meer geweest. Te ziek. Voor de rest heb ik een kleintje die naar het kdv gaat maar die heeft nergens last van, net als mijn man.
    Ik ben ook benieuwd naar het bloedonderzoek. Maandag de uitslag. Voorlopig ben ik nog af en aan aan het spugen.
    Bedankt voor het meedenken!

6. danip

danip Niet meer actief

Zijn je vitamines al getest? Misschien een tekort aan B12? Dat komt best vaak voor, en ook vaak juist in de zwangerschap.

Maar wel ontzettend vervelend! Hoop dat het iets onschuldigs is, en je er snel van af bent!

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Laat direct je schildklier nakijken
    Als deze te snel werkt tijdens de zwangerschap uit zich dat vaak in extreem braken en diarree wat lijkt op hyperemesis gravidarum maar het niet is

Vooral omdat je de eerste weken van je zwangerschap niet gebraakt hebt en nu wel lijkt het me geen hyperemesis

Als je schildklier te snel werkt tijdens de zwangerschap ga je dus vaak extreem braken en aan de diarree en voel je je hondsberoerd
    Zaten er geen ketonen in je urine?

Veel sterkte ermee meid, ik weet helaas hoe je je voelt. Heb zo'n 6 weken af en aan vanaf de 23e week in het ziekenhuis gelegen omdat ik niks meer binnenhield, ook diarree en braken. Hoop het bij de 2e zwangerschap niet meer mee te maken

8. eef80

eef80 Niet meer actief

Super bedankt voor jullie reacties!! Echt nuttige tips en advies. Ik ga dit gelijk allemaal navragen en na laten kijken!

Deel Deze Pagina