Hoi allemaal! Ik vroeg me zo eens af of wij nu de enige zijn die hun ongeboren kind een voorlopige buiknaam geeft. Vast niet! Onze eerste had als buikbaby de naam: Pippy 'de plurfboon' kortkous (Pippy omdat ze zo groot was als een pitje toen we haar voor het eerst zagen, kortkous omdat ze nu eenmaal korte beentjes had in vergelijking met de langkous versie en plurfboon omdat ze later tot een boontje uitgroeide en we haar zo een schattig 'plurfje' vonden). Dit werd kortweg P toen ze geboren werd. Het huidige buikmensje noemen we Puck de buikkabouter (Puck betekent kabouter) of Puck de buikboy/buikgast/buikbewoner. Wat is jullie werknaam voor de buikbewoner(s)?
drakie, omdat die kleine draak mij zo ziek maakte. sinds we weten wat het word zijn we toch meer namen aan het proberen.
wij hebben geen buiknaam... maar mijn man zegt wel altijd die kleine deugniet daar... haha.. maar dat zei hij over mijn dochter ook toen ze nog in mijn buik zat....
Wij spreken vaak met guppy , nu het einde steeds dichterbij komt zeggen we steeds vaker kleintje of heel soms zelfs al der naam.
Hihi da's ook een leuke! Princesje en is je dochter ook een deugniet? Misschien heeft je man wel voorspellende gaven Guppy heb ik ook wel eens gebruikt Miracle, klinkt zo grappig.
Ja vonden wij ook en bij de eerste echo hadden we ook allebei zoiets van '' Ohh! onze eerste kleine Gup !'' hihi
Als we samen zijn gebruiken we meestal de naam,Al moet je daar natuurlijk wel mee uitkijken dat je je niet een keer waar andere bijzijn verspreekt
Houdini, omdat hij ontstaan is uit een ontsnapt eitje. En nu ook wel druktemaker, of minichiel (lijkt vast weer op papa) En op de tijden dat ik mezelf loodzwaar voel heet hij al vlug Walviskuiken. Groet van Kiki
dat probleem hebben wij nu ook, dat doen wij nu ook al een paar weken, maar nu komen zondag mijn moeder en haar vriend voor een week bij ons slapen, en ben zo bang dat ik of mijn vriend ons gaan verspreken..
Hahaha wat een leuke namen zitten ertussen. Houdini of walviskuiken Wij gebruiken ook weleens zijn 'echte' naam als we samen zijn, maar ben bang dat ik me ga verspreken dus we hebben afgesproken dat we het maar even bij Puck houden.
Smekmans of ukkie. Mijn vriend en ik kennen elkaar van de entertainmentteams op bungalowparken, en speelde daar samen 2 theatertypetje 'Smik & Smak'. Toen we samen werden geboekt voor hotel de Amelander Kaap, bedachten we een liedje met een dansje 'Smikky, smakky, smekky op de Amelander Kaap' omdat we rond die tijd risico hadden gelopen op een ongeplande zwangerschap. Toen we maanden later recht door de pil heen zwanger raakte, zeiden we tegen elkaar 'Hebben we toch nog een Smik, Smak en Smek'. Maar voor mij is echt 'mijn ukkie'.
Wat een leuke namen hebben jullie! Ons kleintje noemen we nu Heinz, met die naam kwam mijn zwager omdat wij in Duitsland wonen. De echte naam wordt geen duitse naam, vandaar nu ff. Zelf noem ik hem wel eens uk of ukkie .
wij noemen ons kleintje 'oepie' vraag me niet hoe ik erbij kom, ik vond het gewoon erg schattig klinken... Wij noemen elkaar altijd kroedie, das ook al zoiets mafs, volgens mn man heb ik t verzonnen, maar ik vraag me nog steeds wel es af hoe ik er dan bij kom Ohja, oepie is niet te verwarren met oepsie als in foutje ofzo, ik word er altijd heel evil van als mensen dat denken
Hihi wat grappig! Wij noemden hem in het begin altijd korrel, omdat ie volgens het boekje zo groot was als een rijstkorrel haha.. later werd het witte boon, ja de reden snap je wel. En nu zeg ik altijd meneertje! De naam gebruiken we nog niet.. Daar heb ik zo'n raar gevoel over als ik dat doe.. Oh ja ik ben maandag 40 weken. ..
In begin was het kikkervisje (zie ook mijn forumnaam) maar tegenwoordig is het ukkie of ettertje. Al noem ik het alleen maar voor mezelf ettertje als ik weer eens last heb van maagzuur of tot vervelens tot stompen krijg als ik probeer te slapen