Buiknamen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinder84, 18 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Koedie (klinkt zo schattig, vinden wij) en als ik last van 'm heb noemen we 'm ons kleine rotzakje.

2. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Kleine, druktemaker (uitleg lijkt me niet nodig, hihi ;)), en beebje.

3. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Onze eerste heette Mario t kappertje....toen we erachter kwamen had ie t formaat van een kappertje, dus toen ie groter groeide werd t n kapper(had ie gelijk zn beroep :) !)en vonden we mario een kappersnaam...
    De tweede werd Sjaak.
    Mijn derde zwangerschap was van mijn huidige man en gezien onze huids-en haarkleur was ik ervan overtuigd dat ze knalrood zou worden....heette dus 9 maanden lang knofje!
    Deze beebjes hebben eigenlijk geen buiknaam, we hebben ze een tijdje Cas en Merel genoemd, zo zouden ze gaan heten als het een jongen en n meisje zouden worden,maar toen we er bijn de pretecho achterkwamen dat dat idd zo zou zijn, zeiden we tegelijkertijd dat t die naen toch niet gaan worden....dus geen buiknaam en ook nog geen échte namen...!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als we samen zijn meestal de echte naam. Tegen anderen heb ik het over die kleine uk, die kleine daarbinnen, dat sorot dingen.
    Als ik alleen ben en de dame schopt nogal, dan wordt het wel van: Nou, dame, ff rustig daar, OK?
    En ook wel: missy, meissie, ukkie...

5. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Het was Diego totdat we te horen kregen dat we een meisje krijgen, nu is het Heidi. Heel bewust noemen we de baby nog niet bij de echte naam als we samen zijn, ik ben veel te bang dat ik onbewust de naam ook ga gebruiken in het bijzijn van anderen

6. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    De eerste noemden we frummel en nu de tweede noemen we "dinges", we weten tenslotte nog niet wat het is (geslacht) en dat willen we zo houden.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    als hubbie en ik samen zijn dan is het "ons meissie" of soms de naam, maar die wisselt nog een beetje, dus dat zal ze wel irritant vinden;)
    Voor de buitenwereld is het "frummel/ frummeltje".
    De kids op mn werk (verst bep.) zeggen ook Frummel, ben alleen bang dat ze dalijk denken dat ze echt frummel heet:)

8. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Wurmpje, uk, druktemaker...

9. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    wij noemde ons kindje frummeltje toen hijj in mn buik zat en lang daarna werd hij ook nog frummeltje genoemd door mijn man en door opa heel toevallig want die wist niet dat mijn man dat ook zo deed....

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Mijn zoontje heette Flip. Geen idee hoe we daar aan gekomen zijn, maar dat was echt al heel snel zo. Iedereen noemde hem Flip. We belden na de geboorte zelfs mensen met de mededeling: Flip is geboren, hij heet ..... We hebben nog even in dubio gezeten om hem misschien Philip te noemen, vond ik wel een leuke naam en dat was wel makkelijk ivm de bijnaam, maar dat is het toch niet geworden.

Deze heeft nog geen bijnaam, maar dat komt vast nog wel.

11. motormuisje

motormuisje Actief lid

8 aug 2007
    137
    0
    0
    fysiotherapeute
    wij hebben het over toos en koos. lekker oerhollands wat we beiden absoluut niet zijn hahaha

mn oudste vond dat het maar jongens moesten zijn wilde absoluut geen zusjes erbij. dus hij vond het dat het nathan en james (zijn 2 en 3 naam) moest worden dat heeft ie maanden geroepen toen toch maar verteld dat het meisjes zijn na een huilbui was ie het er toch wel mee eens en nu zijn het z'n prinsesjes! ook wel erg lief

12. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    nu nog zoekende naar werknaam hihi bij luca was het babymo omdat mijn nicknaam toen missiemo was ( was mijn nicknaam toen ik me mannertje leren kennen op een chat site )

13. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Hier noemde ik hem kontje, omdat 'ie zo 'lekker' (not) met zijn kont onder mijn ribben zat te draaien.

14. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hey wat grappig al die namen :D

Wij noemen onze kleine "beebje" dat is er een beetje in geslopen en inmiddels heeft de halve fam. het overgenomen, dat is wel erg grappig :)

15. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Wij noemen d'r die kleine.....als we met z'n 2e zijn noemen we haar gewoon bij d'r naam. Klinkt zoo leuk :D

16. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    Hihi... ja ze kan d'r best wat van ja!

17. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    wij hebben eht over uk en puk

18. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Mijn vriend noemde hem altijd Lassie, uit het boek van Kluun "Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt".

Ik noem het nu friemeltje, omdat het met de echo zo met de beentjes en armpjes zat te friemelen, heel schattig!

19. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Mijn vriend noemde hem altijd Lassie, uit het boek van Kluun "Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt".

Ik noem het nu friemeltje, omdat het met de echo zo met de beentjes en armpjes zat te friemelen, heel schattig!

20. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    wij noemen het baby J

Deel Deze Pagina