Hier beeb of meissie, penzel (omdat ik zo'n grote pens heb ), wurm. Als ik het met andere mensen het over de baby heb zeg ik altijd gewoon baby omdat ik als de dood ben dat ik het geslacht verraad. Met mijn vriend heb ik het altijd over 'zijn' kindje, zo van: "Je kindje heeft de hik" ofzoiets.
Wij noemen hem/haar meestal Ukkie. Mijn man zei aan het begin wel 'ons kleine parasietje' (ongeboren baby's zijn immers eigenlijk parasieten die op kosten van hun moeder leven; het enige voordeel voor moeders is het overdragen van de genen), maar dat mocht niet van mij.
Mijn vriend noemt haar dikwijls ukkepuk of ukkie. Ikzelf ga voor Truusje, klein monstertje, die dikke
wij nou ja ik inmiddels naam bedacht: flubber beeby omdat ik er nu een flubber boven me broek van heb! En flubber is denk ik ook wel een naam die luca grappig gaat vinden!
Ik noem ons beebje zelf altijd Frunnik, ik werd vroeger door mijn vader vaak Miss Pierk (drenths voor friemelen) genoemd, omdat ik altijd iets in mijn handen had om mee te friemelen, Vriend noem ik vaak Friemel om dezelfde reden en dus is beebje voor mij Frunnik geworden (ook drenths voor friemelen)
Bij ons is het Pietje als we alleen zijn gebruiken we altijd zijn gewone naam, maar als er andere bij zijn dan is het pietje, dan zie je ze kijken... zo van.. dat meen je niet!
Wij noemde Sasha altijd Frodo. Toen we de eerste echo hadden (6 weken) leek het wel een kleine hobbit. Vandaar Frodo.