Meiden, Van heel mensen om me heen hoor ik dat mijn buik zo klein is...... Met 30 weken groeiecho gehad en kleine was prima op schema. Mijn buikomtrek nu met 32 weken is 98cm. Hoe was/is dat bij jullie? Bedankt. Juffie
Toevallig net mijn buik gemeten: 31 weken en de omvang (rond de navel gemeten) is 110 cm. Ik hou anderhalf keer zoveel vruchtwater vast dan gewoonlijk tijdens deze termijn dus komt ook ws daardoor. Ben wel benieuwd naar andere metingen eigenlijk!
110 cm maar als je vantevoren super slank was of bijv overgewicht had dat scheelt ook, je kunt het dus eigelijk niet vergelijken. de 1 woog voor de zwangerschap 50 kilo en had een 6 pack met maat 34 en de ander woog bijv 100 kilo voor de zwangerschap en had bijv maat 46
ja daar heb je een punt mee. Ik was erg slank van te voren dus het ziet er nu echt vreemd uit, dunne armen en benen en dan zo'n toeter
Ik was ook erg slank 55 kilo en begonnen met een buikomvang van 81cm nu 98cm dus toch goed gegroeid denk ik.....
Ja, en daarbij meet de gyn/VK niet je buikomvang om te kijken of het kindje goed is gegroeid ( want dat is nutteloos, want de 1 begint de zwangerschap als een surfplank en de ander met een paar vetrollen om het maar plat te zeggen diegene die begon met een maatje meer heeft met 32 weken logisch een grotere buikomvang dan degene die met ondergewicht en maatje 34 begon) maar meet de fundushoogte, en dát is wel vrij betrouwbaar. Ze meet dan het begin van je baarmoeder net boven je schaambot tot het uiteinde van je baarmoeder. Het aantal cm is dan de zwangerschapsduur wat je ongeveer hoort te zijn Dus bijv fundushoogte is 30 cm en je bent bijv 30 weken zwanger, dan is dat prima.
Zoals daantje22 zegt kan je dat inderdaad niet vergelijken, de één start al iets zwaarder dan de ander ook. Met 24 weken zat ik aan 111cm, met 30 weken aan 120cm Van lichaamsbouw ben ik slank-normaal, maar had wel een enorme buik! Op het einde zat ik rond de 130cm! (rechtse foto) Je vergelijkt het beter met foto's dan met een omtrek