Woensdag vruchtwaterpunctie.... en partner afwezig ivm revalidatietraject

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Hopmarjanneke, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Met 13+3 had ik mn nekplooimeting voor spruitje nummer 3. In je achterhoofd altijd wel de verhalen over de risico's wanneer je wat "ouder" bent... maar nooit gedacht dat het jezelf zou kunnen overkomen. Een overduidelijk sterk verdikte nekplooi.... 10-20% kans op een kindje met een genetische aanleg"fout". :$

Toen mn stiefdochter en ik dit bericht kregen schrokken we beiden heel erg! Dat kon er ooooook nog wel bij. Twee dagen ervoor is mn partner met alle toeters en bellen met de ambulance opgehaald ivm een hartinfarct. Op dat moment lag hij nog op de IC na een dotterbehandeling plus geplaatste stent. :(

De gyneacoloog adviseerde heel sterk voor een vruchtwaterpunctie, helemaal nadat hij het verhaal omtrent mn partner had gehoord. Heel moeilijke beslissing, aangezien ik weet hoe mijn partner hierin staat. Is het niet goed, dan gaat dit kindje er niet komen. Hoe moeilijk ook, maar in onze huidige situatie is het onmogelijk een kindje met een handicap op te voeden. Mijn partner moet nu gaan revalideren, hebben twee gezonde jonge meisjes en mijn partner is thuispapa. Dus wat dat betreft zou het grootste deel van de zorg dan ook op hem terecht komen.

Morgen ga ik mn partner wegbrengen voor een revalidatietraject van 3 a 4 weken intern in een kliniek in Oldenburg (D). Dat is überhaupt al heftig voor hem en voor ons, maar in deze situatie helemaal.

Woensdag dus die punctie en dan is het 2 a 3 weken afwachten om te horen wat de uitslag gaat zijn. We proberen het positief in te zien, maar je houdt wel rekening met het ergste :(

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    jeetje, wat heftig!
    heel veel sterkte met alles!

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Marjan, weet dat ik aan je denk.
    Fijn om te lezen dat je positief blijft. Heel veel sterkte deze week, maar ook de weken van wachten. Je hebt nu zoveel zorgen... Sterkte!

4. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Hoi hoi
    Meid wat een rot situatie!!
    Wel goed dat je zo positief blijft!
    Wens je heel veel sterkte en kracht!
    liefs van deze kant

5. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Veel sterkte met de punctie en het wachten er na. Ik hoop dat de uitslag goed gaat zijn. Veel sterkte ook met je man.

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Jeetje meid!!!
    Heel veel sterkte voor jou en je man!!

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Jeetje, jullie krijgen het wel voor de kiezen zeg. Gatverdamme.

Gaat er wel iemand met je mee naar de punctie woensdag?

Sterkte!!

8. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Heel veel sterke gewenst. Ik duim voor een goede uitslag van de vruchtwaterpunctie . En voor een spoedig herstel van je partner.

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wat erg voor jullie :( Sterkte! Hoop dat er iemand mee kan met de punctie! Hoe snel zal je daar de uitslag van weten?

10. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Jeetje wat veel zo in één keer om te verwerken en aan te kunnen! Ik hoop dat de punctie goede uitslagen geeft en je partner goed herstelt! 10-20% kans op afwijkingen betekent ook nog altijd 80-90% kans op geen (chromosoom)afwijkingen!

11. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

veel sterkte voor jullie gewenst!
    hier ook 3 weken geleden een vwp gehad,maar ik mocht na 1 week al bellen voor de versnelde uitslag. morgen moet ik bellen voor de gehele uitslag en het geslacht.
    is dit bij jou niet zo??

en 1 tip,ga vooral niet alleen en neem iemand mee meid! succes!

12. mamawenny

mamawenny Lid

21 dec 2008
    44
    0
    0
    jeetje wat heftig zeg! :$Ik duim voor je dat alles goed is en hoop dat je man snel revalideert.
    Succes meid.
    Probeer op jezelf te letten en goed voor jezelf te zorgen.:)

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Thanks ladies voor de harten onder de riem. Ja een vriendin is inmiddels onderweg naar hier. Zij gaat vanmiddag ook mee naar de intake en morgen naar de VWP. "Moest" ook iemand meenemen hoor, mag niet zelf naar huis rijden van de arts.

Mbt uitslag volgens de informatie kan de uitgebreide uitslag zo'n 2 tot 3 weken duren. Voor zover ik het begreep kan ik kiezen voor een "spoedprocedure" daarvan kan ik met 2 of 3 dagen de uitslag al krijgen. Maar het schijnt dat ik die in Duitsland zelf moet betalen. Vanmiddag eerst maar eens vragen naar de kosten daarvan. Daarbij gaf de gyn ook aan dat de spoedtest alleen de "grote" dingen test, maar dat er evt uit de uitgebreide test ook nog een "rare" uitslag zou kunnen komen.

Dus ja, durf het nog even niet te zeggen....

14. Romy1979

Heel veel succes morgen. Fijn dat er iemand mee gaat met je.

15. cindybaby71

veel succes vandaag!!

16. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Succes vandaag!

17. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Hoi dames, nou het ging super vlot. Moest er rond 8.15 zijn, half negen "beneden" bij de OK om me om te kleden in zo'n übercharmant operatieschort. En om negen uur zat ik alweer achter een ontbijtje.... incl oranjegekleurde buik en een pleister rijker :)

De uitslag van de sneltest kan morgen of overmorgen binnen zijn, ik reken maar op overmorgen... dan valt het altijd mee. De "grote" test heb ik niet meer naar gevraagd. Dat vraag ik nog wel even na wanneer de gyn belt met de uitslag van de sneltest.

18. Romy1979

Nu is het afwachten dus...mijn duimen draaien hier voor goed nieuws.

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Spannend... fijn dat het zo vlot is gegaan!! Ik hoop op een goede uitslag meis!

20. cindybaby71

mijn duimen draaien voor je meid!!

Deel Deze Pagina